Toshiba laptop vista naar xp problemen

Pagina: 1
Acties:

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb een nieuwe toshiba laptop P300 K19 gekocht waar ik vista vanaf wil hebben en xp op wil zetten.

Nu stuit ik bij de installatie al op een blauw scherm, dit komt door de SATA controller :(

Even via intel storage manager gekeken welke controller er bij mij inzit:
Intel ICH9M-E/M SATA AHCI controller

Nu heb ik echt overal gezocht naar deze driver maar kan hem nergens vinden.
Voor Nlite heb ik .inf bestanden nodig, de drivers die je op intel site kan downloaden zijn floppy setup discs maar als je die uitpakt zie ik geen .inf drivers, mijn laptop heeft geen floppy drive, dus zal ik via nlite de drivers erin moeten loaden.
Heb veel sites afgezocht maar kan de drivers los gewoon nergens vinden of kijk er compleet overheen?

In de bios AHCI uitzetten naar compatible, dan kan ik wel windows xp installeren, echter wat is het effect van AHCI uitzetten en hoe krijg ik hem eventueel naar installatie weer aan?

Dus even in het kort:
Heeft iemand een link naar de losse drivers voor deze controller?
Of kan iemand me vertellen wat het uitzetten van AHCI in de bios voor gevolgen heeft en of ik dat na instal in windows weer aan kan zetten?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb het met een omweg gedaan.

Maak een driver-floppy aan op een PC met floppy drive. Kopieer daarna deze drivers van de floppy naar nLite.

Zou moeten werken.

Als je AHCI weer aan zou zetten ná de installatie van XP, kun je BSOD's verwachten. AHCI zorgt voor NCQ en hot-plugging, deze laatste gebruik je natuurlijk niet wanneer je OS op deze schijf staat. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door PD2JK op 17-10-2008 18:25 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$