Toon posts:

Meerdere Gateways met één apparaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit mij al voor een lange tijd dwars en kan zelf nog geen goeie oplossingen vinden om dit probleem op te lossen.

Ik heb bijvoorbeeld verschillende VM's met ieder zijn eigen ip range:
172.10.10.x
192.168.1.x
10.0.0.x

Bestaat er een modem/router die dus meerdere ip ranges aankan en zo dus meerdere gateways heeft, maar dan uiteraard wel met één internet verbinding?

Iemand enig idee?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

De meeste routers die ik ken, kunnen in elk geval 2 IP adressen hebben aan de LAN kant.

Oke, de Vigor die ik heb kan er ook maar 2 aan, ik dacht dat ze meer konden.
3 kan dan wel een probleem worden bij consumenten spul
Cisco, Juniper, Fortigates kunnen dit wel, ik wil niet zeggen onbeperkt, maar behoorlijk veel, kost dan ook wel wat meer dan de consumenten spullen.

[ Voor 59% gewijzigd door Angelfire op 17-10-2008 14:14 ]

I play my enemies like a game of chess...

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 15:09
Simpele speedtouch kan dit ook al. Even kijken in de web interface ervan of in de cli.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
MoBi schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:25:
Simpele speedtouch kan dit ook al. Even kijken in de web interface ervan of in de cli.
Speedtouch is simpelweg geen optie, te beperkend qua instellingen.
Het mooiste wat zou kunnen is meerdere ip ranges in 1 router / modem en de mogelijkheid tot port redirection.

Draytek kan sowieso 2 verschillende ranges aan? Misschien dat ik mij hier ook wel mee kan redden.
Angelfire schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:10:
De meeste routers die ik ken, kunnen in elk geval 2 IP adressen hebben aan de LAN kant.

Oke, de Vigor die ik heb kan er ook maar 2 aan, ik dacht dat ze meer konden.
3 kan dan wel een probleem worden bij consumenten spul
Cisco, Juniper, Fortigates kunnen dit wel, ik wil niet zeggen onbeperkt, maar behoorlijk veel, kost dan ook wel wat meer dan de consumenten spullen.
Ik ben niet specifiek op zoek naar consumenten spul, als het maar werkt, dan maakt dan veel goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 18:34 ]