Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software in 1x Installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

We willen op kantoor een installatie pakket gaan maken waar alle software die we standaard op de pc's willen hebben, in 1x kunnen installeren

Is er zo'n Pakket/Programma die dat kan? Waarmee we een soort .exe of .msi maken waarin we al onze software kunnen plaatsen en dan installeren op een PC.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:45

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:55:
Goedendag,

We willen op kantoor een installatie pakket gaan maken waar alle software die we standaard op de pc's willen hebben, in 1x kunnen installeren

Is er zo'n Pakket/Programma die dat kan? Waarmee we een soort .exe of .msi maken waarin we al onze software kunnen plaatsen en dan installeren op een PC.
Ik heb dit ooit gedaan met "wise".

Keep it calm...en lek mig de zuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit ooit gedaan met "wise".

kun je dit wat nader omschrijven aub

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 23:47
Hallo Ballie,

Je bent wel een beetje zuinig met je informatie.

Het zou prettiger zijn als je de huidige situatie even schetst en ook eens op google zoekt voor een oplossing.
Applicaties in 1 keer installeren zoals jij het noemt is natuurlijk een gemakkelijke vraag. Het antwoord daarop ligt wat gecompliceerder.

Je kan applicaties ook automatisch uitrollen met bijvoorbeeld een altiris server. Hoe dit allemaal precies in zijn werk gaat is te vinden op het internet. Ook alternatieven voor altiris zijn her en der wel te vinden op Google.

EDIT @ ^^ Wise is een applicatie packager, als je iets zelf in elkaar geknutseld hebt, kun je met Wise aangeven wat hoe en waar software geïnstalleerd moet worden.

Ik weet niet of het wel wenselijk is, alles in één pakket te gooien. Dat je pakketjes maakt van programma's met hun specifieke instellingen kan ik me wel voorstellen. Voor het installatie gemak wat je denkt ermee te winnen zou ik het in ieder geval niet doen. Hang natuurlijk ook een beetje van de groote van de organisatie af.

10 pc's of 1500 pc's is nogal een verschil.

[ Voor 34% gewijzigd door loewie1984 op 17-10-2008 14:07 ]

discogs

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om standaard programma's als een pdf reader - oracle client - office enz, dat wil ik bijvoorbeeld allemaal in een .exe hebben of op een cd branden zodat ik dat ga installeren al die programma worden geinstalleerd

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Kijk eens naar Software Installation als je een Active Directory hebt. Je kunt dan gewoon de MSI'tjes erin zetten en je bent klaar.

Anders kun je ook nog eens kijken naar bijvoorbeeld Microsoft System Center Configuration Manager, of Novell ZENworks.

We are shaping the future

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 23:47
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:06:
Het gaat om standaard programma's als een pdf reader - oracle client - office enz, dat wil ik bijvoorbeeld allemaal in een .exe hebben of op een cd branden zodat ik dat ga installeren al die programma worden geinstalleerd
Ja dan kan je net zo goed inderdaad alles op cd's branden. Ik vind dat je je er gemakkelijk vanaf probeerd te maken zonder zelf eerst inzet te tonen. In plaats van wat op te zoeken op Google kom je met vraag na vraag.

Je moet nagaan of het je de moeite waard is.

Je geeft niet aan hoe groot je organisatie is, en om hoeveel applicaties het gaat. Dit is gewoon: "oh op tweakers zullen ze het wel weten".

discogs

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Je kan ook een slipstream maken, zodat je je OS kan installeren + alle sp's + updates + programma's in 1 klap.

dit kan met nLite, hier een tut:

http://teamtutorials.com/...m-windows-install-w-nlite

Verwijderd

Topicstarter
loewie-643- schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:10:
[...]

Ja dan kan je net zo goed inderdaad alles op cd's branden. Ik vind dat je je er gemakkelijk vanaf probeerd te maken zonder zelf eerst inzet te tonen. In plaats van wat op te zoeken op Google kom je met vraag na vraag.

Je moet nagaan of het je de moeite waard is.

Je geeft niet aan hoe groot je organisatie is, en om hoeveel applicaties het gaat. Dit is gewoon: "oh op tweakers zullen ze het wel weten".
Nee hoor ik vraag gewoon iets waarvan ik het niet weer en op int niet echt duidelijker van wordt en dat is mijn volste recht..... je hoeft er niet op te reageren

bedank voor de mensen die me wel willen helpen ik ga het eens rustig bekijken (de tips)
Pagina: 1