Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speedtouch reset steeds - misschien vanwege DataPlug?

Pagina: 1
Acties:

• dutchfoxy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
Vreemd 8)7. Ik heb een SpeedTouch 546 sinds 2006, een ADSL Fast abonnement bij XS4all en een paar computers.

Tijden lang al geen problemen tot afgelopen woensdag. Af en aan wel en geen verbinding met Internet. Ik dacht eerst, zal wel een storing zijn bij KPN ofzo. Maar het lijkt alleen bij mij te zijn.

Het vreemde is, de hele router reset zichzelf steeds... dus niet alleen de internet verbinding. Kapotte router kreeg ik te horen bij XS4all, nieuwe kopen. Maar bij toeval heb ik op één computer na alle stekkers uit de router getrokken (behalve de ADSL lijn). En tot nog toe (al een uurtje of 4) geen problemen!!

Volgens de helpdesk van Alcatel / Speedtouch kan er een stroom-storinkje zijn op één van de netwerk-kabel. Hierdoor reset misschien de router. Maar hij gaf aan nog nooit zo iets te hebben gehoord.

Nu maak ik ook gebruik van een Dataplug (homeplug). Een netwerk via de stroombedrading in het huis. Dit heeft altijd goed gewerkt. Maar zou deze Dataplug van Alecto het probleem kunnen veroorzaken???? (ik heb sinds vannochtend de dataplug er niet meer in [durfen] doen)

Want koop ik nu een nieuwe Dataplug om het probleem te verhelpen?? Of koop ik een nieuwe ADSL router??
Of doe ik iets heel anders? Help _/-\o_

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
Je gebruikt dan sinds vanochtend de hoemplug niet meer en nu is hij wel goed?
Mss nog even afwachten en als hij stabiel blijft dan gewoon 1 pc aansluiten via de homeplug en kijken of de modem weer gaat resetten?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Uitproberen zou ik zeggen. Je kan via de uitsluit methode achter komen of het aan de aangesloten
apparatuur ligt of de router zelf een probleem heeft.
Koppel alles af en sluit steeds maar één apparaat aan. Is er geen reset, dan kan je de volgende aansluiten.
In theorie vind je automatisch dan de 'trouble maker'. Je moet wel zeker een dag lang uittesten...