Toon posts:

Rare puntjes op beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag Tweakers!

Ik heb sinds kort opeens allemaal vage puntjes op mijn beeldscherm. Het zijn geen dode pixels want ze verschillen steeds. Ik heb al me drivers geupdate, maar dit zonder resultaat! En ik weet echt niet waar dit aan kan liggen. Ik zorg erg goed voor mijn beeld.

Specs:
Beeldscherm: Samsung 226BW
Videokaart: Nvidia Geforce 8800GTX
Mobo: Asus P5N-E SLI
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Vista 64 Business

Had eerst driver versie 175.19 en nu heb ik 178.24, de nieuwste die op de site staat als WHQL.

Alvast bedankt! :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Monitorkabel gecheckt? Zit deze goed vast?

[ Voor 31% gewijzigd door Outerspace op 17-10-2008 13:08 ]

Wauw, een sig!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Kabels gechecked? Andere videokaart in je PC gedaan? Monitor op een andere pc getest? Er zijn veel dingen die je kunt proberen om de oorzaak te vinden, die je niet hebt gedaan als de starters-post volledig is.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Is het mogelijk om je beeldscherm op een andere pc te testen?

Money for nothin' and your chicks for free

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:56

FlyEragon

Alien Monkeys

Kan je er een screenshot van maken ? Om uit te sluiten of het aan je scherm of videokaart ligt.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Lijkt me nagenoeg een indicatie van een te hete GPU. Ik zou dus de temperatuur van je videokaart maar is controleren.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Heb even een andere nieuwe kabel eringestopt maar ik zie geen verschil :(

Heb ook even de monitor drivers geinstalleerd, zonder enig resultaat
Edit:
De temperatuur van me videokaart is idle 60c, valt wel mee voor deze videokaart denk ik!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 13:16 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ok, komen deze pixelfouten alleen in windows voor, of ook al bij het booten?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Bij het booten kan ik niet zien omdat de puntjes alleen bij specifieke kleuren soms tevoorschijn komen, bij Counter-strike Source bijvoorbeeld naast mijn crosshair, heel raar.

Ik heb nu beeldscherm van me maat aangesloten een Samsung 930BF, geen puntjes te zien. Hij heeft nu mijn scherm aangesloten, en dat ook zonder puntjes.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Welke kabels DVI, VGA?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu DVI. heb de 19 inch nu ook op dezelfde kabel aanstaan.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Probeer die screenshotsuggestie wat een ander al had gesuggereerd. Dan kan je in ieder geval zien of het de videokaart is of je monitor.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik geprobeerd, kreeg toen de pixels.

Maar hij schijnt het nu te doen, zie niet van die pixeltjes meer!

Bedankt voor jullie hulp! :)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:56

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:38:
Die had ik geprobeerd, kreeg toen de pixels.

Maar hij schijnt het nu te doen, zie niet van die pixeltjes meer!

Bedankt voor jullie hulp! :)
Als je bij een screenshot ook rare pixels ziet, (en de pixels verplaatsen zich mee als je het plaatje beweegt in bv. paint) ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je videokaart. Hij kan het af en toe goed doen, maar als ie het wat drukker/warmer heeft heb je kans dat het terugkomt.

Verwijderd

Ook toevallig dat ik deze thread hier zie.

Een week geleden heb ik een lading monitoren vervangen en zonder enige reden ging de machine (ook met een 8800GTX) exact de zelfde problemen vertonen die hier omschreven worden. Na wat onderzoek bleken de vreemde verspringende pixels zich alleen in het groen kanaal voor te doen. Temperatuur van de 8800GTX was geen probeem en de machine had voorheen al maanden goed gedraaid op een stel 17" monitoren. Ik dacht eerst dat het de drivers zouden zijn (idem, Vista x64 Business) en een dual 24" 1920x1200 desktop maar ook dat haalde niets uit. Ook met DVI single link/dual link en VGA bezig geweest (Eizo monitoren) om te kijken of het daar aan lag maar het effect bleef het zelfde.

Na 2 dagen van die pixels gezien te hebben (en uiteraard flink irritant!) dacht ik dat ik de kaart maar eens zou vervangen. Op de 3e dag had ik even niets in de gaten en aan het eind van de dag merkte ik opeens dat ik helemaal geen rare pixels meer gezien had. Vraag het me niet te verklaren maar ze zijn gewoon vanzelf verdwenen en zijn (nu en week later) nog steeds niet terug gekomen.

Wellicht was dit wel een van de vreemdste dingen die ik heb gezien en zomaar zichzelf had opgelost.
Pagina: 1