Toon posts:

Welke betaalbare gameRouter word aangeraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik ben al een poos op zoek naar een betaalbare game en download Router.
Als ik zoek op google vind ik ze wel. Maar dan begint de prijzen bij 300 euro.
En toen zag ik deze
Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router

Maar ik vroeg me af.
Hebben mensen hier ervaring mee ?
En ik zoek een router die het volgende kan/heeft
wireless mogelijkheid
paar internet poorten.
en waarmee je kan gamen (op de wii) en ook tegelijkertijd kan internetten zonder haperingen.

Alvast bedankt voor je antwoord

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is een gamerouter? Wat zijn dat voor eisen?

• Haan
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

leef je uit
Wat jij vraagt is precies wat iedere router doet. Mocht je last hebben van haperingen tijdens het gamen is het eerder tijd voor een sneller internet abo ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Haan op 17-10-2008 12:52 . Reden: moet natuurlijk wel naar wireless linken ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

chromeeh

the Gnome

tja ik gebruik zelf een Draytek 2910 router, deze heeft een constante WAN --> Firewall --> LAN doorvoer van 15 MBit.
Meer dan voldoende voor meeste internet abbo's.
Het kost wat heb je ook wat....

De router heeft 2 WAN poorten, kan op load verbinding switchen, of dedicated up / down etc.

[ Voor 19% gewijzigd door chromeeh op 17-10-2008 12:49 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 21:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik weet niet wat een "gaming" router is maar iedere beetje fatsoenlijke router kan wat jij wil. Kijk bv eens naar routers van Linksys. Ik heb hier zelf een wrt54gt router met daar aan 2x Xbox 360 3x PC en 1 laptop. Dat gaat allemaal prima tegelijk online. Maar heb dan ook wel een snelle internetverbinden (60mbit)
Ik denk dat eerder je internet verbinding het probleem gaat zijn dan je router. Als deze niet snel genoeg is dat kun je online gamen en internetten zonder haparingen wel vergeten.

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Een gamerouter???

Een router is een router, of je er nu op gamet, surft of downloadt of wat dan ook. Dat Sitecom het een gamerouter noemt is meer om je lekker te maken dan dat het een daadwerkelijke gamerouter betreft.

Jouw vraag over wat de router moet kunnen was:

En ik zoek een router die het volgende kan/heeft
wireless mogelijkheid
paar internet poorten.
en waarmee je kan gamen (op de wii) en ook tegelijkertijd kan internetten zonder haperingen.

Dat kan iedere router >:) als ie tenminste wireless is voor je eerste vereiste. Op Google vind je honderden verschillende soorten en vergelijkingen, maar ik denk dat jij je lekker hebt laten maken door het woordje "Gamerouter". Laat dat gewoon ff los en zoek gewoon een goede "router" :P

Die beginnen echt niet vanaf 300 euro maar heb je al vanaf 50-70 euro van allerlei merken.

Ikzelf heb een Draytek 2910VG maar ik stel ook andere eisen aan de router. Gamen kon ik al met de simpelste Sitecom, maar hier zitten legio mogelijkheden op vwb beveiliging, VPN, tijden instellen, Dual WAN, etc etc

EDIT: Ik zie dat je dezelfde hebt Crashoverride, fijne router is dat he :P

[ Voor 3% gewijzigd door l0n3w012ph op 17-10-2008 12:54 ]

Steam || Diablo 3

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een lie chat sessie met een medeweker van routershop.nl
en die zei dat er een gamerouter is die voorkomt dat je internet word gesplit ofzo.
Dus dat je constand zelfde snelheid behaald.
Mijn internet snelheid is 20 Mb/s.
En had eerder een Wanadoo/Orange/Online abonnement.
en daar had je een optie voor wireless internet (5euro in de maand extra)
Dat had ik toen. Maar aangezien ik overgestap ben naar Alice.
En de modem van Alice niet wireless heeft.
Vroeg ik het me af. Aangezien ik van hun had begrepen dat een Router door veel data gebruik over verhit kan raken en dus bricked kan gaan.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou dan weet die man van routershop overduidelijk niet waar hij het over heeft.
Verder: haal aub een keer ene spellchecker over je posts, worden ze een stuk leesbaarder van.

Waarom zou je bij je ISP betalen voor het mogen hebben van wireless internet? :?
Als je geen modem met wifi ingebouwd hebt momenteel, is het wellicht een suggestie om een wireless access point te kopen.
Vroeg ik het me af. Aangezien ik van hun had begrepen dat een Router door veel data gebruik over verhit kan raken en dus bricked kan gaan.
Uhh juist ja 8)7.
Lees je eens in over routers, dan kun je de meeste van deze vragen zelf ook wel beantwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 17-10-2008 13:04 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ga maar eens naar speedtest.nl, want ik denk niet dat jij die 20MB/s voluit haalt

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste Joerieve,

Ten eerste: Het zou erg fijn zijn als je wat meer moeite deed om je posts in leesbaar nederlands te typen. Ik kan hier erg weinig uit halen op deze manier.

Ten tweede: een "gamingrouter" lijkt mij niet meer dan een mooi verkoop praatje. Elke router van een beetje goed merk zal prima doen wat jij wilt dat hij doet.

Waar een router last van kan hebben is dat wanneer er te veel verbindingen open staan, de router dit niet meer kan bijhouden. Hij zal dan misschien wat warm worden, en dan krijg je packetloss, maar een router 'bricken' lukt je zo niet.

Koop gewoon een router met WiFi mogelijkheid van een gedegen merk, dan werkt het allemaal prima. Overigens is het af te raden om te 'gamen' via een wifi verbinding.

Welke router je moet kopen, kan je zelf uitzoeken met de pricewatch.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.