Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met lease maatschappij

Pagina: 1
Acties:

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Collega's,

Het volgende:
In eind januarli/februari zijn bij mij winterbanden + velgen erop gegaan, nadat ik deze besteld had voor de wintersport. Bij het verwisselen van de velgen zijn er deuken geconstateerd in de linker en rechter achtervelg. Mij is toen verteld bij de dealer dat dit opgelost zou worden met de lease maatschappij. Enfijn, ik kom weer terug om de zomervelgen (waar dus 2 nieuwe van) erop te plaatsen. Medio juni word ik opgebeld door de lease maatschappij of ik gezien heb wat er met de velgen gebeurd is. Nee, en ik kreeg de e-mails met de foto's. Deze foto's:

http://www.upload2world.com/pic101/upload2world_a0bb3.jpg
http://www.upload2world.com/pic101/upload2world_3c831.jpg
http://www.upload2world.com/pic101/upload2world_71480.jpg
http://www.upload2world.com/pic101/upload2world_04027.jpg

Vervolgens wordt mij gevraagd een schadeformulier in te vullen en niet te melden dat het beide achtervelgen zijn, maar dat ik bijv rechts aan beide velgen een stoep heb geraakt.
Ik ben het er niet mee eens, omdat a) schadeformulier met leugens b) mijn naam staat er onder c) 6 maanden laten proberen ze dit naar mij te schuiven d) eigen risico kost het

Ik had met een collega er over en die zegt dat het wellicht wel gebeurd is bij het verwisselen van versleten banden bij een andere dealer een periode voordat ik de winterbanden eronder heb geplaatst. Bij het monteren van de band zou er wellicht wel geforceerd zijn. Een ander collega zegt dat het wel lijkt alsof de velgen zonder banden zijn gestuiterd.

Nu ben ik op zoek naar mensen die hier kunnen vertellen:
A) Hoe hard en ergens op zou ik gereden moeten hebben om dit te veroorzaken. (bedenk daarbij ook dat het beide achtervelgen zijn)
B) Kan deze schade veroorzaakt worden bij het monteren van een band op een velg
C) Kan deze schade veroorzaakt worden door het stuiteren van velgen
D) mogelijke andere oorzaak

Als ik zou weten dat ik ergens volop over gereden heb dan zou ik de hand in eigen boezem steken. Maar dit klinkt voor mij meer afschuiven.

Edit: Shit hoe krijg ik die plaatjes goed.
Edit2: Fixed

[ Voor 19% gewijzigd door mabarto op 17-10-2008 11:28 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

iMars

Full time prutser

ligt het aan mij? maar als ik op de linkjes klik, krijg ik geen foto te zien....

Koop hier mijn P1 reader :)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/2952/dsc05666rw3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/4659/dsc05667xf3.jpg

Van Imageshack kun je toch ook gewoon zo linken?

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Zo ie zo zou ik het schaden formulier nooit invullen..
daarbij kwamen bij mij de vraagtekens naar boven, van wie zijn / waren de velgen..? zaten deze bij de auto of heb jij die apart besteld / 'gehuurt' voor je wintersport..?

als je ze gehuurt hebt lijkt het me niet jou probleem want de dealer heeft VOOR het monteren geconstateerd dat ze gedeukt waren.. als de winterbanden van jou / bij de auto horen lijkt het me tdat je de dealer aansprakelijk kan stellen omdat die de velgen in beheer gehad hebben en dus waarschijnlijk een xtje laten stuiteren.

• mabarto
AB-Systems schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:35:
Zo ie zo zou ik het schaden formulier nooit invullen..
daarbij kwamen bij mij de vraagtekens naar boven, van wie zijn / waren de velgen..? zaten deze bij de auto of heb jij die apart besteld / 'gehuurt' voor je wintersport..?

als je ze gehuurt hebt lijkt het me niet jou probleem want de dealer heeft VOOR het monteren geconstateerd dat ze gedeukt waren.. als de winterbanden van jou / bij de auto horen lijkt het me tdat je de dealer aansprakelijk kan stellen omdat die de velgen in beheer gehad hebben en dus waarschijnlijk een xtje laten stuiteren.
Alle velgen zitten in de lease. Eigendom van de leasemaatschappij dus. De velgen zaten niet in opslag. Ze constateerde het bij het vervangen de "zomervelgen" met de nieuwe wintervelgen. Dit was de eerste keer dat deze auto een winterpakket heeft en zijn dus nooit in opslag geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door mabarto op 17-10-2008 11:37 ]

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

mabarto schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:20:
A) Hoe hard en ergens op zou ik gereden moeten hebben om dit te veroorzaken. (bedenk daarbij ook dat het beide achtervelgen zijn)
Ervanuit gaande dat je een gewone wagen hebt zou ik zeggen: 60 ~ 80 frontaal op een stoep. Maar dan slaat ie niet zo'n mooi recht vlak.
Als je langs een stoep gaat, met ong. stapvoets zul je eerder hebben dat de stoeprand je band openhaalt, dan dat er een mooi vlak in je velg zit.
B) Kan deze schade veroorzaakt worden bij het monteren van een band op een velg
Ja.. Ik denk eerder bij het eraf trekken van de band, dan bij het erop schuiven. Maar dan heeft de monteur heeeel erg lopen rommelen. Dat lijkt me gewoon amateuristisch. En dan zouden er trouwens meer sporen te zien zijn in de velg.
C) Kan deze schade veroorzaakt worden door het stuiteren van velgen
Yup.. Tief 'm van een rek op een betonnen vloer van 2meter hoogte, en dat is wat er gebeurd.
D) mogelijke andere oorzaak
Niet dat ik zou weten. Het is te mooi vlak en zonder andere spoortjes om aan iets anders te denken dan van een rek laten tiefen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
even voor de duidelijkheid, gaat het hier om de winter velgen of de zomer velgen..? volgens mij haal ik nou wat dingen door elkaar namelijk..

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Niet gaan liegen op een schade formulier waar je je handtekening op zet.
Gewoon formulier invullen met als opmerking dat de schade door onbekende oorzaak is veroorzaakt.
Laat de leasemaatschappij het lekker zelf uitzoeken. Zorg iig dat dit niet je eigen bijdrage kost. Overleg het sowieso met je werkgever. Maar nooit tekenen voor een leugen!

Money for nothin' and your chicks for free

• beany
  • Laatst online: 06:15

beany

Meeheheheheh

Wie vraagt jou een schadeformulier in te vullen? De leasemaatschappij?

Die proberen het dan zeker te verhalen bij de verzekeringsmaatschappij. Lekker, krijg jij nog een schade op je dossier bijgeschreven ook. Leuk als je later een eigen auto wil gaan verzekeren en je no-claim wil regelen(schade vrije jaren met een lease auto gelden namelijk ook, als je dat op schrift kan krijgen van je leasemaatschappij).

Boefjes zijn het!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zou idd het schadeformulier niet tekenen en al helemaal niet omdat ze willen dat je aangeeft dat je fout bent. Gewoon volharden in je statement en dan zoeken ze het maar uit. Probleempje is wel dat de dealer en jij die deuken hebben gezien en niet kunnen verklaren waar ze vandaan komen. Uiteraard zegt de dealer dat die er al in zaten en wil jij dat de dealer zegt dat die veroorzaakt zijn door het verwijderen van de banden. Laat de dealer contact opnemen met de leasemaatschappij, volhardt in je statement en laat ze het met elkaar uitvechten.

Ik heb ooit een leaseauto zonder schade ingeleverd, drie maanden later had ik soortgelijk geneuzel als wat jij had. Keer-op-keer heb ik ze gemeld dat ik geen schuld ga bekennen voor iets wat ik niet heb gedaan. Uiteraard wordt er dan nog wat gedreigd, maar na mijn volharding in het 'bewijs maar eens dat ik die schade heb veroorzaakt' zijn ze er mee opgehouden. Overigens had ik wel, zij het vage, foto's van de ingeleverde auto.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mabarto
AB-Systems schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:43:
even voor de duidelijkheid, gaat het hier om de winter velgen of de zomer velgen..? volgens mij haal ik nou wat dingen door elkaar namelijk..
Ik "heb" twee set velgen. Begin dit jaar gekozen om extra velgen te nemen + winterbanden. Bij het vervangen van de "zomervelgen" hebben ze de nieuwe set gemonteerd en kwam de schade van de twee velen van de "zomervelgen" aan het licht. Een periode daarvoor (in 2007 dus) is bij onderhoud twee banden vervangen, weliswaar bij een andere officiele dealer (vlak bij mijn werk, toen).
DeeJee schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:45:
Niet gaan liegen op een schade formulier waar je je handtekening op zet.
Gewoon formulier invullen met als opmerking dat de schade door onbekende oorzaak is veroorzaakt.
Laat de leasemaatschappij het lekker zelf uitzoeken. Zorg iig dat dit niet je eigen bijdrage kost. Overleg het sowieso met je werkgever. Maar nooit tekenen voor een leugen!
Thanks! Over mijn werkgever: Directeuren gaven aan dat ze het met mij eens zijn, maar de persoon binnen het bedrijf was het zo zat dat ie gisteren bij de lease maatschappij heeft "afgesproken" dat gebeurd wat ze vragen, om er maar van af te zijn. Althans, dit gevoel krijg ik er bij.
beany schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:48:
Wie vraagt jou een schadeformulier in te vullen? De leasemaatschappij?
Ja, om hun kosten te drukken. Ze kunnen het niet verantwoorden, zoals ze dat dan noemen, maar daar heb ik maling aan natuurlijk.
Die proberen het dan zeker te verhalen bij de verzekeringsmaatschappij. Lekker, krijg jij nog een schade op je dossier bijgeschreven ook. Leuk als je later een eigen auto wil gaan verzekeren en je no-claim wil regelen(schade vrije jaren met een lease auto gelden namelijk ook, als je dat op schrift kan krijgen van je leasemaatschappij).

Boefjes zijn het!
Precies, ze verhalen het dan bij de verzekeringsmaatschappij. Van dat laatste wist ik niet, mooi om mee te schermen. tnxs!
pven schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:50:
Ik zou idd het schadeformulier niet tekenen en al helemaal niet omdat ze willen dat je aangeeft dat je fout bent. Gewoon volharden in je statement en dan zoeken ze het maar uit. Probleempje is wel dat de dealer en jij die deuken hebben gezien en niet kunnen verklaren waar ze vandaan komen. Uiteraard zegt de dealer dat die er al in zaten en wil jij dat de dealer zegt dat die veroorzaakt zijn door het verwijderen van de banden. Laat de dealer contact opnemen met de leasemaatschappij, volhardt in je statement en laat ze het met elkaar uitvechten.
"Probleem" in deze dat het om twee dealers gaat, de een die de banden heeft verwisseld en de andere die het constateerde en contact had opgenomen met de leasemaatschappij voor vervanging van de velgen.
unclero schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:41:
Ervanuit gaande dat je een gewone wagen hebt zou ik zeggen: 60 ~ 80 frontaal op een stoep. Maar dan slaat ie niet zo'n mooi recht vlak.Als je langs een stoep gaat, met ong. stapvoets zul je eerder hebben dat de stoeprand je band openhaalt, dan dat er een mooi vlak in je velg zit.

Ja.. Ik denk eerder bij het eraf trekken van de band, dan bij het erop schuiven. Maar dan heeft de monteur heeeel erg lopen rommelen. Dat lijkt me gewoon amateuristisch. En dan zouden er trouwens meer sporen te zien zijn in de velg.

Yup.. Tief 'm van een rek op een betonnen vloer van 2meter hoogte, en dat is wat er gebeurd.

Niet dat ik zou weten. Het is te mooi vlak en zonder andere spoortjes om aan iets anders te denken dan van een rek laten tiefen.
Zijn je onderbouwingen op basis van kennis of een vermoeden. Niet dat ik je niet wil geloven. In tegendeel, als dat het antwoord zou zijn, ben ik "direct" geholpen.

Zou zoiets door een onafhankelijke partij op basis van deze foto's uitgezocht kunnen worden? De velgen zelf zijn allang verdwenen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
velgen aan de binnenkant beschadigen lijkt me een redelijke kunst - eerlijk gezegd..

buitenkant snap ik... maar binnenkant? Heb je met een lege band gereden ooit?

Deze schade lijkt idd om lomp werk ... maar... als je zomerbanden + velgen hebt, en winterbanden + velgen hebt ... dan hoeven je banden er toch helemaal niet vanaf?

Dat is wel een beetje gek.

• beany

beany

Meeheheheheh

Als ik jou was zou ik de boel voor zijn, en ze een brief(aangetekend) sturen waarin je aangeeft niks met deze schade te maken te hebben, en ze ook niet een 'dienst' wil bewijzen door een schadeformulier in te vullen met incorrecte gegevens. En deze brief in kopie naar de verzekeringsmaatschappij sturen :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• DeeJee

DeeJee

Dus...

mabarto schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:11:

Thanks! Over mijn werkgever: Directeuren gaven aan dat ze het met mij eens zijn, maar de persoon binnen het bedrijf was het zo zat dat ie gisteren bij de lease maatschappij heeft "afgesproken" dat gebeurd wat ze vragen, om er maar van af te zijn. Althans, dit gevoel krijg ik er bij.
Dan moet je vragen of die directeur zelf tekent.

• mabarto
Blasterxp schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:01:
velgen aan de binnenkant beschadigen lijkt me een redelijke kunst - eerlijk gezegd..

buitenkant snap ik... maar binnenkant? Heb je met een lege band gereden ooit?
Ja, op de rijksweg in de file. Als ik mij het nog kan herinneren hoorde ik een raar geluid rechtsachter, maar spendeerde op dat moment er geen aandacht aan. Ik was bijna op locatie en ik reed stapvoets op de A12. Rechts van mij melde een vrachtwagenchauffeur dat ik een lege band had, gelijk aan de kant en bij de dealer een plug erin gegooid. Maar dat dateert al van een tijd terug, waarin de banden al een keer vervangen zijn achteraf, denk ik.
Deze schade lijkt idd om lomp werk ... maar... als je zomerbanden + velgen hebt, en winterbanden + velgen hebt ... dan hoeven je banden er toch helemaal niet vanaf?

Dat is wel een beetje gek.
Nee, maar de banden zijn toen wel vervangen in 2007 omdat ze versleten waren volgens de dealer.
beany schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:05:
Als ik jou was zou ik de boel voor zijn, en ze een brief(aangetekend) sturen waarin je aangeeft niks met deze schade te maken te hebben, en ze ook niet een 'dienst' wil bewijzen door een schadeformulier in te vullen met incorrecte gegevens. En deze brief in kopie naar de verzekeringsmaatschappij sturen :P
Aanlokkelijk, maar schiet er niets mee op, denk ik ;)
DeeJee schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:08:
Dan moet je vragen of die directeur zelf tekent.
Ik zie liever dat het gewoon afgehandeld wordt met de leasemaatschappij, maar dit is inderdaad ook een mogelijkheid. Kijken wat hij dan antwoord. (en dan denk ik dat ie hetzelfde antwoord zoals ik al niet wil).

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

beany schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:05:
Zo werkt het natuurlijk niet helemaal. De lease-auto wordt beheerd door de TS en die is dan ook verantwoordelijk voor eventuele schade aan de auto. Tenzij je kan aantonen dat iemand anders de schade heeft veroorzaakt, ben je het haasje.
Hetzelfde zou zijn wanneer iemand met een sleutel er een paar krassen maakt. Dan kost het de TS ook zijn eigen risico.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• mabarto
Standeman schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:35:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet helemaal. De lease-auto wordt beheerd door de TS en die is dan ook verantwoordelijk voor eventuele schade aan de auto. Tenzij je kan aantonen dat iemand anders de schade heeft veroorzaakt, ben je het haasje.
Hetzelfde zou zijn wanneer iemand met een sleutel er een paar krassen maakt. Dan kost het de TS ook zijn eigen risico.
Precies, maar het melden van een leugen en 6 maanden later mee aan komen zetten, terwijl de velgen allang weer besteld waren en geplaatst (en dus op de hoogte bij hun), is voor mij lastig te verweren. Als het klopt wat beany zegt, dan weiger ik dat direct.

Bij mij gaat het nu niet wie er verantwoordelijk is. Ik ben de berijder en ik verander daar niets aan. De vraag is alleen of ik middels de foto's kan bewijzen dat het niet door rijgedrag veroorzaakt kan zijn. In dat geval wil ik de leasemaatschappij in contact brengen met de dealer die ooit de banden in 2007 verwisseld heeft. Dan blijft het nog lastig natuurlijk. Het heeft gewoon een grote bijsmaak dat de leasemaatschappij op een manier te werk gaat die niet de mijne is. Verzekeringsmaatschappijen oplichten mogen ze zelf doen. Ik doe er niet aan mee.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

mabarto schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:35:
[...]

Ik zie liever dat het gewoon afgehandeld wordt met de leasemaatschappij, maar dit is inderdaad ook een mogelijkheid. Kijken wat hij dan antwoord. (en dan denk ik dat ie hetzelfde antwoord zoals ik al niet wil).
Maakt het een probleem tussen je werkgever en leasemaatschappij. De werkgever heeft meestal wat meer gewicht om zaken te regelen.

• unclero
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

mabarto schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:11:
Zijn je onderbouwingen op basis van kennis of een vermoeden. Niet dat ik je niet wil geloven. In tegendeel, als dat het antwoord zou zijn, ben ik "direct" geholpen.
Als je het zo gaat vragen.. Dan is het een vermoeden ;).
Maar als je dit toch in wil brengen, dan zou je als bron kunnen zeggen: "een rare knakker op een internetforum die mening avonduur in de garage spendeert tussen zijn brommertjes en motorfietsen... en oh, hij heeft een hekel aan auto's en stopt altijd bij pechhebbende automobilisten.. om ze uit te lachen" :P.
Zou zoiets door een onafhankelijke partij op basis van deze foto's uitgezocht kunnen worden? De velgen zelf zijn allang verdwenen.
Ja..

Als de velgen verdwenen zijn, hoe is er dan trouwens sprake van schade? :? (aka, als jij vol blijft houden dat welke schade dan ook, jij deze niet veroorzaakt hebt.. Dan wordt het voor hun moeilijk om daar tegenin te gaan)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• beany

beany

Meeheheheheh

Let er goed op dat je uiteindelijk niet alsnog het haasje wordt!!

De leasemaatschappij zit met schade. Een garage heeft dit waarschijnlijk gedaan. Die ontkent uiteraard. Leasemaatschappij wil niet zelf voor de kosten opdraaien. Voor je het weet zeggen ze 'de dealer zegt dat hij het niet heeft gedaan, en dus was jij het. Betaal maar(via verzekering of niet)'. De dealer zal het natuurlijk nooit toegeven, en dus gaan ze het jou gewoon in de schoenen schuiven omdat jij nooit kan bewijzen dat de dealer het toch was en jij bestuurder bent.

En dan nog dat ze willen dat je liegt op een schadeformulier. Ik zou toch echt naar iets of iemand een brief sturen dat je niet mee wil werken aan fraude. Dan staat het zwart op wit, jij hebt vanaf het begin af aan al aangeven er niet aan mee te werken. Kan je later nog helpen: 'luister, maaaaanden geleden heb ik al aangegeven er niet aan mee te werken. Kijk hier maar!'.

Jezelf indekken.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar op wat voor manier heeft de leasemaatschappij contact met je opgenomen? Als in: heb je daar iets concreets van?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mabarto
pven schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:52:
Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar op wat voor manier heeft de leasemaatschappij contact met je opgenomen? Als in: heb je daar iets concreets van?
Hihi die zijn erg discreet in hun communicatie. Telefonisch gaven ze aan wat ik in mijn openingspost meldde. Vervolgens heb ik er niet direct op gereageerd (lees schadeformulier opgestuurd) en overgelaten aan mijn werkgever. Die heeft er een tijd niets mee gedaan en plots kreeg ik een schadeformulier + brief (zoals afgesproken bla bla bla) om het alsnog in te vullen. Dat is overigens via de werkgever bij mij gekomen. Ongelezen, doorgestuurd naar mij.
Pagina: 1