Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb volgend probleem met mijn pc. Ik heb gezien mijn vorig moederbord defect was een nieuw moederbord gekocht. Dit is het moederbord :

ASRock Motherboard - 939N68PV-GLAN

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=939N68PV-GLAN

Ik heb alles rustig gedemonteerd en alles opnieuw in elkaar gestoken. Daarna heb ik een volledige format gedaan van de harde schijf om tenslotte opnieuw Windows XP erop te installeren. Alles lukt perfect uitgenomen het feit dat ik maar niet op internet geraak. Aan het kabeltje ligt het niet want als ik deze in de laptop steek die op hetzelfde bureel staat kan ik perfect op internet.

Ik heb nochtans de nforce drivers enz. geïnstalleerd en ik als ik de netwerkkabel in plug dan zie ik rechtsonderaan in het systeemvak dat ik een netwerkverbinding heb van 100 Mbps. Maar als ik op Internet Explorer of wat dan ook klik krijg ik geen toegang tot internet.

Wie weet raad? Alvast van harte bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
Misschien heeft t iets met t MAC-Adres te maken?

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je een router?
DNS probleem?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een router? Een router heb ik niet.

Misschien heeft t iets met t MAC-Adres te maken? Hoe kan ik dat weten? Ik krijg nergens eens foutmelding. Als ik Internet Explorer kom ik gewoon niet op internet

DNS probleem? Hoe los ik dat op? Of hoe zie ik dat?

Ik weet echt niet hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:28
Nieuwe netwerkkaart = nieuw mac-adres (hardware code). Je provider moet dan wellicht opnieuw je verbinding activeren.

Hardwarematig en softwarematig is dan alles in kannen en kruiken, maar de andere kant van de lijn laat normaliter maar één mac-adres toe.

mac-adres uitlezen kan in dos-window:

ipconfig /all

'physical address' is hier je mac-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welke provider heb je? Is het toevallig een kabel provider en is het modem rechtstreek aangesloten op jouw Pc, dus zonder tussen komst van een router. Als dit het geval is raad ik aan het modem eens voor een paar minuten (5) uit te schakelen.

Vermoedelijk registreerd je provider namelijk het MAC-adres van je PC. Doordat je het moederbord hebt vervangen heb ik een andere netwerkkaart ofwel MAC-adres gekregen. (er vanuit gaande dat je de onboard netwerkkaart gebruikt)

Het komt er opneer doordat je het modem als het ware reset het nieuwe MAC-adres wordt geregistreerd bij de provider, zodat jij met jouw nieuwe moederbord/Pc weer een verbinding kan maken met het internet. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Dune: dit is inderdaad mijn situatie. Ik hoop dat ik het daarmee opgelost krijg. Ik zal het vanavond als ik thuiskom van het werk proberen :) Pfff veel te weinig geslapen door aan die pc te werken deze nacht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit is geen windows probleem maar een internet/netwerk probleem, dus gaan we maar naar NT toe..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1