Toon posts:

Installatie problemen met Samsung SpinPoint F1 SATAII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal,
Ik heb vandaag de componenten voor mijn nieuwe pc binnen gekregen en gemonteerd.
Het gaat om:

Mobo:
MSI P45 Neo-F
CPU:
Intel Core2 Duo E8500
HDD:
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
GPU:
Ati Radeon HD4850 GDDR3 512
RAM:
Corsair TWIN2x4094mb 800mhz

Nu probeerde ik Windows XP Home edition te installeren, maar hier krijg ik de foutmelding dat er een bestand mist en de setup niet kan worden voortgezet bij het laden van de drivers. Aangezien het nog een oude SP1 installatie cd is en ik een Samsung SpinPoint F1 SATA II 640GB gebruik, lijkt mij hier het probleem dat Windows XP de sata schijf niet herkent.
Ik heb op dit moment geen diskette station, dus ik kan ook geen diskette met de sata drivers voor mijn moederbord aan de xp setup toevoegen.

Na een paar dingen geprobeerd te hebben, besloot ik maar gewoon Windows Vista ultimate te installeren.
Ik kom het begin van de setup goed door, en mijn sata schijf word gewoon goed herkend. Ik geef aan dat ik 1 partitie wil, formatteer deze en klik door totdat ik bij de daadwerkelijke installatie beland.
Hier begint het raar te worden.
Copying Windows files gaat van 0% naar 100% in minder dan 2 seconden, krijgt dan een vinkje en de setup gaat verder met Expanding files. Deze blijft hangen op 0% voor ongeveer een kwartier totdat ik een error message krijg.
'Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing, etc etc. Error code: 0x80070017'

Ik ga morgen denk ik proberen een xp boot-cd met nLite te maken en kijken of dit helpt, hoewel ik liever windows vista zou willen installeren.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan veroorzaken? Een kapotte harde schijf of moederbord, zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Alvast bedankt.

P.S.: Volgensmij is mijn Vista dvd niet kapot, ik heb hem al enkele keren eerder gebruikt om Vista op mijn laptop te installeren en dat werkte prima. Het gaat om een x32 versie van Vista trouwens.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Ligt het misschien aan je dvd speler/brander? Master/slave settings, of probeer eens een andere.

[ Voor 16% gewijzigd door Strikie op 17-10-2008 06:13 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het goed gekomen.
Ik heb vista 3x opnieuw gebrand, eerst twee keer op een Nasua dvd-r en daarna op een philips dvd+rw. De rewritable dvd werkte prima. Nu ben ik in Vista mijn drivers aan het installeren dus voor zo ver ik kan zien is mijn probleem opgelost. : )

Toch nog bedankt. :D