[BIND 9] Caching name server

Pagina: 1
Acties:

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik draait archlinux met oa daarop bind 9. Dit werk allemaal prima en ook in eerste instantie lijkt hij te cachen. Echter als ik na 3 minuten hetzelfde adres opvraag moet hij dit weer bij de forwarder opvragen, dus dat is niet meer gecached. Is dit normaal en zo jah kan ik zorgen dat er langer gecached word.

Heb inmiddels heel google afgezocht en ook GoT doorgespit maar ik kan niets vinden dat helpt |:( ...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heeft ie dat bij elk adres? Of maar bij eentje? Want normaliter wordt de cache-'lengte' bepaald door de TTL (Time To Live)-eigenschap van een record. Als die op 3 minuten staat, tja.

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jups, heb wel 10 verschillende sites geprobeerd en iedere keer na ong 3 minuten moet ie m weer ophalen :(

Ook vreemd is dat er niets in de logfile staat, terwijl ik de severity op debug heb staan...
De stats draaien echter wel, ik kan nl zien dat er requests binnenkomen en afgehandeld worden.

Als k de cache dump zie ik wel dat de adressen die ik opgevraagd heb er in staan, dus blijkbaar zitten ze wel in de cache.

Dit veranderd dan de vraag een beetje, waarom duurt het ~600 ms als ik computerfreaked.bounceme.net opvraag, als ik dit direct daarna doe ~1ms (cached) en 3 minuten later weer ~100ms?

Als ik namelijk de nameserver van mijn ISP vraag dan duurt het ~600ms, en direct daarna ~15ms, en na 3 minuten ~100ms ?

Ok ik ben er uit. Idd, het ligt hem idd aan de TTL. Google gebruikt bijv 300 secs en daarna moet hij opnieuw opvragen obviously. Ik had verwacht dat dit wel iets hoger zou liggen maar blijkbaar niet.

Tnx for the help ;)

[ Voor 102% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 17-10-2008 11:58 . Reden: extra info ]