Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
hallo,

Ik heb sinds kort de samsung le40a656 en ben er echt te spreken.
Ik heb hem aangesloten via computer dvi-hdmi en op een logtech z-5500.
Alleen merk ik helaas wel wat input lagg voorral bij films als iemand praat dat het niet helemaal meer sync loopt en dan is best wel ***.
ik heb mijn instellingen als op deze link en dat zou zo min mogelijk input lagg moeten geven omdat veel dingen uit staan.
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm

Ik heb al wat opgezocht voor geluid te vertragen en je kan dat dus met wm player classic, weten jullie meer players die dat kunnen?
En weet iemand of het bekend is hoeveel ms het precies is of hoe je dat uit kan zoeken ofzo?
Want om de natuurlijkste sync te krijgen door geluid in de juiste ms te stellen is best wel lastig.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ja dat heb ik zeker. Bij de instellingen moet je gaan naar "audio switcher". Daar zie je audio time shift. Ik gebruik btw wel Media Player Classic HomeCinema, maar dat zou denk ik niet moeten uitmaken.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 17:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de 52" versie en nergens last van. Ook mijn pc via DVI <> HDMI aangesloten. Ik speel HD films af met Media Player Classic, en dit gaat prima. Gamen gaat ook zonder bij mij merkbare vertraging.
Tevens heb ik alle snufjes uitgezet.

Ligt het niet aan de film zelf?

En heb je de PC wel op HDMI poort 2 hangen? Zo staat het iig in de handleiding...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
Ja hdmi 2 en stats zoals op die link ja, ik heb meerdere films gekeken en dat gebeurde zoiezo.
Heb jij je geluid op je tv aangesloten of externe...

Amiet hoeveel ms vertraging doe je dan?
Want ik wil graag weten wat de perfecte ms vertraging is dus wat de vertraging van het beeld is.
Kan je tv btw ook op game mode als ie via hdmi gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Nou het verschil tussen jou geval en dat van mij, is dat jou speakers direct op pc speakers zijn aangesloten. Bij mij is mijn laptop middels SPDIF (optisch) aangesloten op mijn reciever. Hier stel ik de vertraging apart op in. Maar je moet gewoon ff kijken wat er eerder komt, het beeld of geluid. Waarschijnlijk komt bij jou het geluid eerder en het beeld later. Je zal de delay dan in de "+" moeten zetten. Dat zal je dus gaan moeten experimenteren.

Mocht ik het fout hebben dat je het wel op een reciever hebt aangesloten, dan moet je de delay op de versterker instellen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
Kan het ook deels of helemaal aan de dvi-hdmi kabel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:21

M2M

medicijnman

vertraging of versnelling van het geluid is uitstekend te regelen met ac3filter (tijdens het afspelen --> rechts op het beeld in MPC, vervolgens naar filters gaan en daaruit de AC3filter selecteren. Dan kun je on the fly alle instellingen veranderen. Wel even de AC3 filter als preferred instellen (kan in je start menu --> ac3 filter --> offline instellingen of iets dergelijks.)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik reageer ook even omdat dit ongeveer mijn vraag is.

ik wil dus de 40a656 kopen alleen lees ik op diverse sites over de mogelijke input lag / lipsync problemen.

ik ga de tv enkel aansturen met een pioneer lx50 full hd dvd speler. de audio gaat vanaf de pioneer naar een externe dac. de beeldscherminstellingen gebruik ik van die test / callibratie site.

is er in deze situatie redelijkerwijs een lipsync probleem te verwachten ??
Pagina: 1