Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook '07] Kan standaardmappen vr e-mail niet openen

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:53
Hallo,

Ik wil zojuist mijn Outlook opstarten, zoals altijd, maar krijg de foutmelding "Kan uw standaardmappen voor uw e-mail niet openen. De server is niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerder als de situatie zich blijft voordoen".

Ik vind het een rare foutmelding, want ik gebruik geen Exchange of server, gewoon mijn eigen PC met Outlook 2007 erop. Ik heb niks raars gedaan, gewoon Outlook opgestart. Ik gebruik Vista 32-bit, en het heeft tot nu toe altijd prima gewerkt.

Verwijderd

Sowieso natuurlijk even mappen onder docs & settings vandaan halen, anders ben je al het overzicht kwijt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Control Panel -> Email -> en dan even op zoek naar je data-files. En die controleren of ze nog op schijf staan. Anders zou je kunnen kijken of er vreemde/afgekorte bestanden staan in \Users\Usernaam\Application Data\Microsoft\Outlook\

Maak desnoods een backup van de bestanden die daar staan, gooi daarna de originelen weg en start Outlook nogmaals.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• --Christiaan--
MAX3400 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:06:
Control Panel -> Email -> en dan even op zoek naar je data-files. En die controleren of ze nog op schijf staan. Anders zou je kunnen kijken of er vreemde/afgekorte bestanden staan in \Users\Usernaam\Application Data\Microsoft\Outlook\

Maak desnoods een backup van de bestanden die daar staan, gooi daarna de originelen weg en start Outlook nogmaals.
Ze staan er inderdaad allebei nog. Als ik ze daar wegpleur, kan ik ze daarna dan weer importeren in Outlook, zitten wel belangrijke e-mails bij namelijk :).

• MAX3400

MAX3400

--Christiaan-- schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:18:
[...]

Ze staan er inderdaad allebei nog. Als ik ze daar wegpleur, kan ik ze daarna dan weer importeren in Outlook, zitten wel belangrijke e-mails bij namelijk :).
Eerst kopieren naar een andere lokatie, daarna weggooien uit \Users\Usernaam\Application Data\Microsoft\Outlook\, Outlook starten, sommige bestanden worden dan opnieuw aangemaakt. Outlook sluiten, backup terugkopieren en dan zou het moeten werken (tenminste, bij mij wel en ik schijf regelmatig met mijn OST/PST-bestanden en NK2-files).

Gooi ten allen tijde je backup dus niet weg totdat alles weer werkt!

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 16-10-2008 21:22 ]

• --Christiaan--
MAX3400 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:21:
[...]

Eerst kopieren naar een andere lokatie, daarna weggooien uit \Users\Usernaam\Application Data\Microsoft\Outlook\, Outlook starten, sommige bestanden worden dan opnieuw aangemaakt. Outlook sluiten, backup terugkopieren en dan zou het moeten werken (tenminste, bij mij wel en ik schijf regelmatig met mijn OST/PST-bestanden en NK2-files).

Gooi ten allen tijde je backup dus niet weg totdat alles weer werkt!
Bedankt, maar dan krijg ik de foutmelding dat hij die bestanden, die ik net heb verplaatst, niet kan vinden. Ik kan voor de rest niks in outlook want hij sluit zichzelf dan meteen af.

• MAX3400

MAX3400

Even uit mijn hoofd hoor (ik heb hier nl. Server 2008).

Kopieer alles van je backup terug behalve OST & PST bestanden

Control Panel -> Email -> Accounts
Tabblad/optie Data-files
Optie "Add..."
Browsen naar je backup OST/PST
Outlook starten

*edit*
Zie ook http://office.microsoft.c...tlook/HA012308901033.aspx

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 16-10-2008 22:16 ]

• --Christiaan--
Als ik dat probeer krijg ik onbekende fout 0x80040119. Ook als ik de instellingen wil veranderen van de datafiles.

Mijn Outlookmap bestaat nu uit ~last~.sharing.xml.obi, extend.dat, Outlook.sharing.xml.obi en Outlook.xml.kfl. Archive.pst, Outlook.pst en Outlook(1).pst staan er niet in.

• --Christiaan--
Kickje

• --Christiaan--
Max, kun jij me nog helpen?

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 19:52

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem en had die oplossingen al geprobeerd zonder resultaat. Ik kan m'n mails nog wel lezen door outlook in safe mode te starten (ctrl ingedrukt houden tijdens het opstarten van de outlook). Ik heb echt van alles geprobeerd (deinstall, reinstall, repair, bestanden vervangen, profielen verwijderen, pst repair met de outlook tool) maar zonder resultaat.

Ook op diverse andere fora is er geen oplossing voor dit probleem te vinden dus ik vraag me echt af of het uberhaupt opgelost kan worden. Iemand anders een idee?

• --Christiaan--
Mr.Nash schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:06:
Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem en had die oplossingen al geprobeerd zonder resultaat. Ik kan m'n mails nog wel lezen door outlook in safe mode te starten (ctrl ingedrukt houden tijdens het opstarten van de outlook). Ik heb echt van alles geprobeerd (deinstall, reinstall, repair, bestanden vervangen, profielen verwijderen, pst repair met de outlook tool) maar zonder resultaat.

Ook op diverse andere fora is er geen oplossing voor dit probleem te vinden dus ik vraag me echt af of het uberhaupt opgelost kan worden. Iemand anders een idee?
Was het maar zo'n feest. Ik kan het niet eens in CTRL-mode. Ik ga denk ik office maar eens opnieuw installeren, hopelijk helpt dat.

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 19:52

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Krijg je ook niet de vraag of je in safe mode wilt opstarten als je ctrl ingedrukt houdt? Je moet hem al ingedrukt houden voordat je de snelkoppeling opent en ingedrukt houden. Heb weer de hele middag besteed aan herinstallaties, windows restore en andere oplossingen van de microsoft helpsectie. Allemaal zonder resultaat :S

• --Christiaan--
Mr.Nash schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:16:
Krijg je ook niet de vraag of je in safe mode wilt opstarten als je ctrl ingedrukt houdt? Je moet hem al ingedrukt houden voordat je de snelkoppeling opent en ingedrukt houden. Heb weer de hele middag besteed aan herinstallaties, windows restore en andere oplossingen van de microsoft helpsectie. Allemaal zonder resultaat :S
Die vraag krijg ik inderdaad, en dan klik ik gewoon op ja.
Pagina: 1