Speedtouch geeft ISP IP door

Pagina: 1
Acties:

• S1nas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-03 14:46
Ik heb een zeer vaag probleem met mn Speedtouch 546i.

We hebben hier een internetverbinding via Solcon icm BBned. Onze oude modem ( Speedtouch 510 ) gaan we vervangen door een 546i zodat we ons abbonnement kunnen upgraden naar 20mbit. Ik vrolijk aan de slag vandaag, modem aankoppeld, wizzard doorlopen, modem ging herstarten zodat alles goed ingesteld was.

( Bridget 0.35 ( VPI/VCI ) Zoals onze oude ook ingesteld was )

Maar nu het probleem. Onze oude modem gaf netjes via DHCP een ip aan de clients en we konden gebruik maken van het netwerk. Wat ik nu heb, met de 546i, is dat 1 laptop het directe ip van de ISP krijgt.

Dus de DHCP nagekeken, stond uitgeschakeld. DHCP aangezet, pooltje gemaakt. Modem deelde netjes IP's uit. Maar op dat moment werkte internet niet meer op de clients. Zodra ik DHCP weer uit zet, krijgt de eerst geconnecteerde client weer het rechtstreekse IP van de ISP, en alleen die heeft internet. Na 2,5 uur configureren en weer testen en googlen, kom ik er niet uit om het zo te krijgen zoals het was : Modem krijgt ip van de server, deelt lokale ips uit en iedereen kan gebruik maken van het netwerk.

Heb nog even door de .ini file doorlopen, maar dat ging me allemaal boven de pet..

De 510 was alleen een modem, de 546i heeft ook een router erin volgens mij. Maar ik kan nergens vinden, dat hij moet werken zoals het hoort..

Tevens gezocht op google, maar niets gevonden wat mij kon helpen. 8)7

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe, of wat ik aan de modem kan doen zodat deze wel werkt zoals ik wil?

Verwijderd

Je hebt toch ergens een optie gateway of router. Probeer dat eens.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:01:
Je hebt toch ergens een optie gateway of router. Probeer dat eens.
DHCP behoort die optie toe te kennen aan clients maar wat je zegt is wel een "optie".

Denk dat het modem een beetje de weg kwijt is; al geprobeerd om het modem te resetten naar factory-settings of om te kijken of er een nieuwe firmware voor is (eerst de release-notes lezen!)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• S1nas
Dat dacht ik ook, maar in de modem zelf kan ik heel weinig instellen. Bij configuratie is het paar regeltjes wat ik kan veranderen, maar niet op dit vlak zeg maar.

Tevens heb ik nieuwe firmware getest, en factory defaults heeft ie al meerdere malen gehad vandaag ;)

[ Voor 34% gewijzigd door S1nas op 16-10-2008 21:05 ]

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25
Ga even naar www.speedtouch.nl download daar de nieuwe firmware en installatie tool.
Met die tooltjes kun je alles instellen zoals je wilt (Bridged connectie met Router functie).

[ Voor 12% gewijzigd door StaticZ op 16-10-2008 21:07 ]

• S1nas
Ik heb de installatie tool van speedtouch vanavond gebruikt ( ST5xx_R6x_config_nl_v7.exe ), maar bij bridget kan ik daar niets verder aangeven.

Verwijderd

Gewoon even factory settings erop knallen (knopje achterop 10 seconde indrukken).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme opmerking hoor maar is die 546i het enige modem in huis? Lijkt me niet dat je die in bridge-mode moet zetten want dan geeft 'ie toch inderdaad het IP van je "muur-aansluiting" door? Of ben ik in de war op dit tijdstip van de dag?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25
Je kunt met de configuratie tool een keer kiezen voor:
Router with RFC1483 Internet Connection and configuration of user defined LAN.
Ik weet niet precies zeker of het zo in de wizzard komt te staan maar het zit er zeker weten in de template voor die config is aanwezig in de tool. (firmware v6)

• S1nas
Heb gevonden wat je bedoeld StaticZ maar :

Als ik RFC1483 met Router kies, krijg ik netjes lokaal IP. Modem krijgt netjes het IP van de ISP, maar internet werkt nog niet ( Lampje van Internet gaat tevens niet branden op de modem ).

Als ik kies voor RFC1483 Bridged krijg ik weer het IP van de ISP rechtstreeks op mijn laptop 8)7

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Er staat me iets van bij dat Solcoon mac-restrictie heeft op z'n bbned lijnen.

Als je m dus als router hebt, ziet solcon t mac van je (nieuwe) modem.

Bel ff met ze, kunnen ze zo fixen.

• S1nas
Aha, dat zou het kunnen verklaren. Helpdesk is tot 22:00 open, net gebeld, maar was inderdaad al gesloten :)

Bedankt tot zover! Ik zal morgen ze eens bellen of dat nog van kracht is, zo ja, of ze hem kunnen wijzigen.

De 546i is de enige draaide in huis. Op het moment even de 510 er tussen gegooid, zodat ze thuis wel kunnen internetten zolang ik aan het werk ben.

PS. Wat ik dan wel apart vind, dat als ik de modem op RFC1483 - Bridged heb staan, dat mn laptop het IP van de ISP krijgt, en dus zoals nu gewoon kan internetten... :/

[ Voor 43% gewijzigd door S1nas op 17-10-2008 08:52 ]

Pagina: 1