Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb volgens mij een groot probleem.
ik heb ubuntu gedownload en live geprobeerd ( als je iso bestandje brand, pc opnieuw opstart ) toen deed het het allemaal wel ok.... maar ik bedacht dat ik toch liever windows had, drukte op afsluiten bij ubuntu. Toen starte ik windows op, dat duurde erg lang: 6 minuten. en k had opeens een ander bureaublad, en rechts stond dat mijn account niet geladen kon worden, nu kan ik systeemherstel niet openen en veilige modus laadt niet!

Wie kan mij helpen, ik kan geen backups maken en ik zie als enige optie windows opnieuw te installeren
Help!!!

Groet BobFranke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is een windowsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een Ubuntu LiveCD zou je Windows niet mogen slopen. Heb je tijdens het gebruik van Ubuntu echt geen rare dingen gedaan of bepaalde dingen aangeklikt of bevestigd waarvan je niet wist wat het deed?

Andersom; Windows kan je waarschijnlijk redelijk eenvoudig "redden" door een herinstallatie te doen met de Windows-CD en dan verwijzen naar dezelfde directory, vermoed ik zo maar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
help, kan iemand mij helpen. ik weet niet hoe ik mijn bestanden kan behouden en windows opnieuw installeren,,,,ik gebruik windows vista en systen recovery van compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou allicht kunnen proberen om met de Ubuntu-CD nog eens op te starten, kijken of je bestanden op je schijven ziet en die kopieren naar een USB-schijf. En daarna zou je eens kunnen bedenken of je je wil verdiepen in "hoe installeer ik Vista" zodat je gedeelte van de huidige installatie kan bewaren. Tja, en anders is het de recovery-CD erin, Next, Next, Finish en je PC is weer leeg & schoon.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat de bootvolgorde in de bios ? als de cd-rom als eerste staat wil het nog wel eens een tijdje duren voor de harde schijf gaat ratelen.
Staat die vista voorgeïnstalleerd op een aparte partitie?
Zo ja dan kun je toch een recovery starten?
Als je een recovery cd hebt kun je dan vanaf cd het systeemherstel niet starten? bij een normale vista dvd wel

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Duw gewoon je XP CD in je drive, start hem op, klik op nieuwe install, je krijgt nu een optie om een windows installtie te herstellen, doe dit. Windows zal nu alle systeembestanden vernieuwen, windows register gegevens overnieuw invoeren en ook de bootloader repareren.

Je behoudt je programma's, instellingen en bestanden.

Succes.
Pagina: 1