Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IS/RA Punt met 100 lijnen

Pagina: 1
Acties:

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Een maand geleden is ADSL van Online opgeleverd bij een kennis van me. Het ISRA punt waar ADSL binnen komt is echter geen standaard ISRA punt met één KPN lijn: er komen 100 KPN lijnen binnen (verdeeld over 5 x 2 LSA stroken). Nu zou hij graag willen weten op welke lijn zijn ADSL binnen komt. Inmiddels is al ongeveer 10 uur naar Online gebeld maar nog steeds is er geen oplossing, ook KPN is geraadpleegd maar die vertelde dat er geen kpn lijn staat geregistreerd op zijn naam. Ze konden echter wel zien dat er heeel veel lijnen op het ISRA punt in gebruik waren maar wilden niet vertellen welke dat waren.

Inmiddels heeft mijn kennis alle lijnen op het ISRA punt doorgemeten en er zijn er behoorlijk wat die een signaal hebben. Omdat alle lijnen zijn aangesloten op een enorm patchpaneel dat rechtstreeks is aangesloten op honderden ruimten is het niet mogelijk om na te gaan welke lijnen een signaal hebben en welke daarvan ook daadwerkelijk zijn aangesloten.
Er zijn verschillende signalen gevonden: Behoorlijk wat ~50V lijnen en wat ~84V lijnen ( telefoon en ISDN) maar zijn er ook heel veel signalen gevonden waar alleen 'ruis' op zat. Verschillende soorten ruis op verschillende lijnen. Hij had helaas niet de apparatuur om te achterhalen wat voor soort ruis dit was.

Hoe komt hij er nu achter welke lijn van hem is? Hoe kun je meten welke op welke lijnen ook daadwerkelijk apparatuur is aangesloten?

Het abonnement betreft ADSL2+ 20Mbit + Voip van Online zónder een vast telefoon abonnement van KPN. Kale koperkosten worden niet betaald door mijn kennis, deze worden door Online betaald en hier wordt ook geen meerprijs voor berekend.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Ik kan je eigenlijk maar 1 tip geven:

Online (Orange) bellen en vragen of ze KPN willen aansturen om je ISRA te labellen.
Ze kunnen bij KPN een TIE ticket inschieten om dat te doen.
Ik ben bang dat als je bij KPN zelf aanklopt ze niks voor je willen doen aangezien je van hun geen diensten afneemt.
Je zou het kunnen proberen bij de storingsdienst van KPN maar denk niet dat je er verder komt (0800-0407).

En die "ruis" kan overspraak zijn van de andere lijnen. Vermoedelijk zit je fraai dicht bij de centrale, dan wil hij nog wel eens een sterke "ruis" geven.

[ Voor 16% gewijzigd door RammY op 16-10-2008 20:36 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kennis woont in een flat? Volgens mij moet er iemand een schema hebben welke aansluiting op welke LSA bij welke woning hoort; meest logische partij om dit op te leveren is: KPN.

Ik zou adviseren om Online en KPN dit onderling uit te laten vechten; in veel gevallen is de monteur ook in dienst van KPN dus zoveel moeite mag het toch niet kosten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• -Elmer-
Het betreft een oud kantoorpand dat momenteel verhuurd wordt aan kleine ondernemers die daar allemaal een eigen ruimte kunnen huren. Van documentatie en degelijke labeling is helaas niet meer over omdat de vorige gebruikers van het pand een apparte telefooncentrale hadden aangesloten (en daar >1000 telefoon aan hadden aangesloten) en deze bij de verhuizing hebben meegenomen... Daarna is alles los aangesloten en is er niets gedocumenteerd.

@Rammy:
Er is al een aantal keer aan Online gevraagd of die een KPN monteur willen sturen maar die lijken daar helaas geen trek in te hebben. Voor problemen met het ISRA punt moeten je bij het KPN wezen. En tja volgens KPN moet je gewoon geen Online in zo'n situatie.... En als je toch Online wil moet het maar met Online oplossen... tja lekker handig dus. Als er nou een vast telefoonnummer was kon KPN nog wel wat doen maar nu hebben ze daar denk ik niet zo'n zin in...

Als een KPN monteur alles intern kan labelen zou je dat toch zelf ook moeten kunnen? Welke apparatuur heb je daarvoor nodig en behalve dat op welk signaal moet je letten?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

-Elmer- schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:48:
Als een KPN monteur alles intern kan labelen zou je dat toch zelf ook moeten kunnen? Welke apparatuur heb je daarvoor nodig en behalve dat op welk signaal moet je letten?
Ik neem aan dat KPN hier gewoon informatie over heeft, zie ook de post hierboven me. Daarnaast vindt ik het ronduit schofterig dat Orange T-Mobile Online hun eigen klant niet wil helpen bij het leveren van hun dienst. Als ik jouw kennis was geweest en ik kan nog van het contract af vanwege een afkoelingsperiode of zoiets dergelijks zou ik het inmiddels wel geweten hebben in ieder geval ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 16-10-2008 20:59 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• -Elmer-
Ik ben zojuist bij een KPN winkel geweest en heb de volgende informatie gekregen:
De informatie van welke inkomende lijn bij wie hoort heeft KPN ook en ze weten dus ook welke lijnen in gebruik. Ze konden me ook vertellen hoeveel lijnen precies in gebruik waren maar welke lijnen (nummers) dat waren konden ze me niet vertellen, niet omdat dat niet zou mogen maar ze zeiden me letterlijk dat dat teveel tijd zou kosten om de nummers op te noemen (wel zo'n 20 nummers!).
Het aantal aansluitingen dat is gemeten door mijn kennis op het ISRA punt komt op één na overeen met het aantal aansluitingen dat volgens KPN in gebruik is. Als KPN dus zou vertellen welke aansluitingen in gebruik zijn weet je dus ook meteen welke de goeie is. Maar ja dat wil KPN niet vertellen...

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Lijkt me vrij logisch dat KPN dat niet wil zeggen... Uit je verhaal maak ik op dat je een DSL only abo hebt, zonder vaste lijn van KPN.
Komt er dan dus op neer dat je geen klant bent van KPN; je bent een klant van Online. Een monteur oid om alles geregeld te krijgen zul je dan dus ook via Online moeten regelen. Als zij daar KPN voor nodig hebben dan is dat hun pakkie an.

blub

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
-Elmer- schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:14:
.... Ze konden me ook vertellen hoeveel lijnen precies in gebruik waren maar welke lijnen (nummers) dat waren konden ze me niet vertellen, niet omdat dat niet zou mogen maar ze zeiden me letterlijk dat dat teveel tijd zou kosten om de nummers op te noemen (wel zo'n 20 nummers!).
Het aantal aansluitingen dat is gemeten door mijn kennis op het ISRA punt komt op één na overeen met het aantal aansluitingen dat volgens KPN in gebruik is. Als KPN dus zou vertellen welke aansluitingen in gebruik zijn weet je dus ook meteen welke de goeie is. Maar ja dat wil KPN niet vertellen...
Is gewoon op te vragen. Elke KPN dealer kan een infraoverzicht opvragen. Kost iets van 25 eur, maar dan heb je wel een volledig overzicht van het hele israpunt, incl alle dik-aders. In principe moet je zo'n dikadernr ook gewoon telefonisch kunnen krijgen (is mij wel gelukt), dus je kan vragen of een kpn business partner dat voor je kan regelen al dan niet tegen een kleine vergoeding.

In theorie is dat allemaal probleem van online, in praktijk kun je misschien beter zelf 25 eur lappen dan weken bellen, 0900 nrs, kastje-muur....

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 16-10-2008 22:52 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
KPN kan je volgens mij gewoon vergeten als je zelf geen ingangen hebt. Zij hebben niets met jou / je buurman te maken. Zij hebben gewoon geen contract met jou.

Jij hebt een contract met online, online heeft een contract met kpn. Dit is dan ook de weg die gevolgd moet worden... Hier bestaan officieel wegen etc voor. Ik zie KPN niet zo snel van die wegen afstappen als zij gewoon geen contract met jou hebben...

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
afhankelijk van hoe Orange een contract heeft met KPN, heeft bellen met KPN helemaal geen zin.
als je via de consumentenmarkt (Mxstream) aangesloten zit, is de info in te zien via de normale 0900-0244 helpdesk. Mocht je via Bitstream zitten, (4 Mbit up / 1 Mbit down bijv.), dan is dat de taak van Online om contact op te nemen met KPN, aangezien Bitstream 10-tallen providers voorziet van internet.
Het kan ook nog zijn dat de lijn ECHT van Online is, waarbij deze is aangesloten op een eigen stukje centrale bij KPN, dan heeft KPN er helemaal niks meer mee te maken, behalve het correct aansluiten van de draadjes in de centrale, gedaan dmv het eerder genoemde TIE-ticket, aangezien dit OPTA-technisch een neutraal domein met een algemene ingang is, zodat er geen monopolie ontstaat).

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-10 15:00
Is dit uiteindelijk opgelost? Hoe?

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 22-09-2009 19:52 . Reden: groetjes weg gehaald ]

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
kkoenen schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:44:
Is dit uiteindelijk opgelost? Hoe?
Ik heb je groet weg gehaald, dat is niet gewenst op GoT (zie de reglementen).

Hoe dit is opgelost is altijd interessant, maar hoe het opgelost zou moeten worden misschien ook. De enige juiste weg is bij je ISP navragen op welk aderpaar in welk ISRA de lijn is afgemonteerd. Als je geen telefonie van KPN op die lijn hebt en dus geen voltage/kiestoon altijd bij je ISP (die levert de dienst!) de vraag neerleggen.

Die kan bij KPN gewoon opvragen op welke lijn in welk ISRA de verbinding is afgemonteeerd. Of je gaat ze allemaal testen natuurlijk, maar ADSL signaal is niet te meten met een voltmeter net als een POTS of ISDN signaal. Aan 100 lijnen je modem aansluiten en kijken of het werkt wat een minuut wachten is duurt ruim 2 uur (als je snel kan omprikken).

Systemen kiezen niet willekeurig een lijn om een verbinding op aan te sluiten, wordt gewoon vanaf het begin geselecteerd op de eerst vrije ader.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:49
Lijkt mee een simpele zaak. DSL only van online. Klant kan zelf juiste aderpaar niet vinden dus install/service monteur bestellen. Klant heeft niets te makken met de KPN. Al kan er wel evt een KPN monteur verschijnen die door online zelf is besteld. Online is ISP dus met dit soort zaken moet de klant daar mee contacten. KPN kan evt zien op welke ap`s signaal staat maar kan vaak niet service id van de klant zien.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 16:56
Ik begrijp dat KPN je niet wil vertellen welke dikke ader jouw DSL geeft. Dan kun je dus alleen via Infra overzicht duidelijkheid krijgen of anders Online bellen voor het dikke ader nummer. Tevens is het gebruikelijk bij zo'n IS/RA punt dat de juiste dikke ader gelabel is en zeker omdat deze in een openbare ruimte zit.
Wat ik me dus afvraag is of je soms in een anti-kraak pand zit op een industrie terrein want zelf appartementen hebben een eigen invoer per adres.

DSL is trouwens niet te meten met een multi-meter ;) dus steek daar geen moeite in. Enige wat je kunt uitsluiten is wanneer je alleen dsl hebt aangevraagd dat de lijnen waar 50 / 90 volt op staat het niet is :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Waarom niet gewoon een installatiemonteur bestellen? Dan mag die het lekker gaan uitzoeken, eventueel dat ie zelf belt met z'n technische dienst.

PSN: djmurcielago

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 16:56
Nou ik ben zelf werkzaam bij een KPN businesspartner maar kan bij de kpn ook alleen maar dsl lijnen van hen opvragen of ik moet een specifiek cap id hebben wat weer alleen bij zakelijke klanten het geval is. Consumenten dsl opdrachten zijn nou 1maal lastiger op te vragen en als non-businesspartner bijna onmogelijk.

Dus een installateurbellen die na x aantal uur er achterkomt dat hij hem ook niet kan vinden is ook een duur grapje. Wat je natuurlijk kunt proberen is gewoon de vrij aderparen doggen ff 1 a 2 min wachten en kijken of je dsl in de lucht komt of dat je op een afvangpagina komt. Als je ff de tijd hebt (in het weekend bv) dan heb je het in 2 uurtjes in ieder geval voor elkaar ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:49
Bij nieuwe aansluitingen en signaal niet op AP1 is een installmonteur sowieso gratis bij KPN/Hetnet
Pagina: 1