[Fedore core 4] Yum werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Om een of andere reden werkt yum niet meer op mijn vps van Lycos. (Er heeft iemand anders op zitten klooien maar dat terzijden).
Wanneer ik yum list doe krijg ik het volgende te zien:

No Repositories Available to Set Up

Het lijkt erop dat mijn repository is verdwenen, in de log van yum.log zie ik niets vreemds.
Iemand een idee hoe ik mijn repositories kan herstellen of hoe ik dit anders kan oplossen?

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
doe eens een
ls -l /etc/yum.repos.d

als die leeg is, moet je even aan de yum repos files van je Fedora Core 4 googlen

[ Voor 8% gewijzigd door Rock-Y op 16-10-2008 20:15 . Reden: code tags [cmd] ]

• Stalkert
Je hebt inderdaad gelijk deze was inderdaad leeg :?, heeft er misschien iemand nog fedora core 4 en kan die misschien even de files posten want ik heb dit gevonden via google, maar wil niet lukken.

Setting up Repos
ftp://ftp.uci.edu/mirrors...i386/repodata/repomd.xml: [Errno 4] IOError: [Errno ftp error] 550 Failed to change directory.
Trying other mirror.
Cannot open/read repomd.xml file for repository: extras
failure: repodata/repomd.xml from extras: [Errno 256] No more mirrors to try.

Waarschijnlijk bestaat de mirror niet meer?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
Ja wat wil je met een distributie uit 2005? Allemachtig... FC4 legacy support is zelfs gestopt. Move on... FC9 is al een tijdje uit....
Mja Lycos biedt zelfs nog Debian Woody aan waar al jaren geen security support meer wordt op gegeven...

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Precies. Fedora wordt officieel maar een jaar ondersteund. Dat het tot voor kort wel nog werkte, dat is pas shockerend ;) .
Word je al dat gedoe met upgrades zat, dan moet je maar eens CentOS overwegen. Hobbelt een stuk achterop, maar is dan ook een stuk stabieler en heeft maar om de vijf jaar een upgrade nodig.

• Stalkert
Kleine bump:

Centos is voor mij helaas geen optie omdat het hier een VPS betreft van Lycos en daar kan ik alleen maar kiezen voor voorgeinstalleerde oude distros(Redhat, debian).

Maar goed ik heb het nog steeds niet kunnen fixen omdat het me niet lukt om de goeie files te vinden via google, dus nogmaals een verzoek of er iemand nog een Fedora Core release 4 heeft draaien en de files hier kan posten?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
Stalkert schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:22:
Maar goed ik heb het nog steeds niet kunnen fixen omdat het me niet lukt om de goeie files te vinden via google, dus nogmaals een verzoek of er iemand nog een Fedora Core release 4 heeft draaien en de files hier kan posten?
Weg bij Lycos. Je draait software die niet ondersteund wordt voor bugfixes, security vulnerabilities, etc. Echt onverantwoord.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Stalkert schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:22:
Kleine bump:

Centos is voor mij helaas geen optie omdat het hier een VPS betreft van Lycos en daar kan ik alleen maar kiezen voor voorgeinstalleerde oude distros(Redhat, debian).
Oude distro's ?? :P

Redhat en Debian zijn prima up to date en alles wat je onder je oude distro aan de gang krijgt lukt ook wel onder een up to date systeem toch ? In mijn opinie is het draaien van een verouderd systeem gewoon vragen om problemen namelijk. Ook denk ik dat het vinden van iemand die nog een Linux systeem uit 2005 draait een probleem gaat worden

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1