3.5mm digital out van pc op surround set aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:10

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Ik heb me helemaal suf gegoogled en ben de mediamarkt afgestruind opzoek naar verloopkabeltjes maar ik kan niets vinden.

Achter op mijn geluidskaart zit een 3.5mm jack die ik ook als digital out kan instellen. Nu wil ik graag mijn pc aansluiten om mijn surround set zodat ik dvd's vanaf mijn pc met surround geluid over mijn 5.1 set kan kijken.
Mijn surround set heeft een optische digitale input, maar ik heb geen idee hoe ik deze kan aansluiten op de digital out van mijn pc.

iemand die me hierin kan helpen? of is dit gewoon niet mogelijk?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:01

Shunt

Boe

Tusk schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:23:
Ik heb me helemaal suf gegoogled en ben de mediamarkt afgestruind opzoek naar verloopkabeltjes maar ik kan niets vinden.

Achter op mijn geluidskaart zit een 3.5mm jack die ik ook als digital out kan instellen. Nu wil ik graag mijn pc aansluiten om mijn surround set zodat ik dvd's vanaf mijn pc met surround geluid over mijn 5.1 set kan kijken.
Mijn surround set heeft een optische digitale input, maar ik heb geen idee hoe ik deze kan aansluiten op de digital out van mijn pc.

iemand die me hierin kan helpen? of is dit gewoon niet mogelijk?
wat je nodig hebt is een mini jack to tulp plug. zijn bij de meeste plugjes boeren of de conrad wel te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/HQCP-010_BL.JPG
op de site van allekabels is hij ook te vinden trouwens en te bestellen :P toevallig via google op gekomen na het zoeken van het plaatje.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

niet om het een of ander, maar bovenstaande gaat dus niet werken, puur om de reden dat je van 3,5mm stereo geen optisch kan maken met een verloopstekkertje.

wat je waarschijnlijk hebt is een 3,5mm flexjack aansluiting. als je daarmee verder zoekt moet je er toch wel uit kunnen komen? een optische kabel gaat dan waarschijnlijk voldoende zijn. of loop een gemiddelde radiozaak binnen, kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen!

omdat ik in een goede bui ben ook ff plaatje ;)
Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/products/2003/043/h043185106A.jpeg
met dat verlopoje kan je de kabel geschikt maken voor flexjack, controleer dus wel of dit klopt met de aansluiting die je hebt!

[ Voor 23% gewijzigd door Firestorm op 16-10-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

maar die uitgang op de geluidskaart is meestal elektrisch digitaal dus niet optisch en kan je met dat verloop nog niets......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt ook die flex dingen hebben voor RCA.
Mijn geluidskaart heeft RCA met een optische transmitter erin voor out, en idem voor in.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Boudewijn schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:41:
Je kunt ook die flex dingen hebben voor RCA.
Mijn geluidskaart heeft RCA met een optische transmitter erin voor out, en idem voor in.
ze zijn er zeer zeker, dat klopt. mijn ervaring is echter als het een jack aansluiting betreft en geen standaard optische 4kant zeg maar dat het meestal elektrisch en niet optisch is. Maar als TS ons nu een vertelt welke geluidskaart hij heeft zijn we erachter :)

heb hier bv nog een xfi extreme liggen en die heeft helaas ook geen optisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Nou de apple hardware heeft dat dan dus ook met jack+optisch.
DIt is iig compleet offtopic.

@ray: kijk eens naar de x-meridian van auzentech, erg mooi kaartje itt die creative meuk.

[ Voor 36% gewijzigd door Boudewijn op 17-10-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Boudewijn schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:28:
offtopic:
Nou de apple hardware heeft dat dan dus ook met jack+optisch.
DIt is iig compleet offtopic.

@ray: kijk eens naar de x-meridian van auzentech, erg mooi kaartje itt die creative meuk.
heb hem nog liggen =/= gebruik hem :) heb zelf een m-audio 24/96 als geluidskaart in mijn pc zitten.

en inderdaad bepaalde merken kunnen op 1 aansluiting beide technieken verwerken. philips begon hier ooit mee zo uit mijn hoofd met hun dcc players / recorders (de 'walkman' uitvoering zeg maar, heb hem hier nog liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

eeh jongens .
het is waarschijnlijk een creative geluidskaart welke gewoon een 3.5 jack mono naar digital spif heeft waar je digital pasthrough op kan instellen. en met dat stekkertje werkt het hier op mijn kamer al sinds de aanschaf van mijn Z-680 en nu met mijn Marantz ZR-6001.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Shunt schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:47:
eeh jongens .
het is waarschijnlijk een creative geluidskaart welke gewoon een 3.5 jack mono naar digital spif heeft waar je digital pasthrough op kan instellen. en met dat stekkertje werkt het hier op mijn kamer al sinds de aanschaf van mijn Z-680 en nu met mijn Marantz ZR-6001.
welk stekkertje en is dat coax op 'glas' optisch digitaal ? TS geeft aan een optische ingang te hebben (of hij snapt het zelf niet) dus daar gaat een coax (elektrische) niet op werken zonder omvormer.

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 18-10-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
eeh jongens .
het is waarschijnlijk een creative geluidskaart welke gewoon een 3.5 jack mono naar digital spif heeft waar je digital pasthrough op kan instellen.
correct.
enkel wil ik dus van 3.5mm jack naar optisch (niet coax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 15:21
dan moet je iets hebben om de electrische signalen om te zetten naar lichtsignalen.

een coax naar toslink converter

[ Voor 17% gewijzigd door bastian433 op 18-10-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

eeh jongens .
aha, daar ging ik dus even de mist in, ik had uit de ts begrepen dat het om een optisch signaal ging, reactie boven mij is dan de goede oplossing;

Afbeeldingslocatie: http://www.kabelsenco.nl/shop/images/CONV-COAXOPT.JPG
te koop voor ongeveer € 25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is volgens mij ook vrij makkelijk zelf te maken als je eenmaal een connector voor die optische kabel hebt, met lichtje erin gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ray schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:23:
[...]

welk stekkertje en is dat coax op 'glas' optisch digitaal ? TS geeft aan een optische ingang te hebben (of hij snapt het zelf niet) dus daar gaat een coax (elektrische) niet op werken zonder omvormer.
veranderd helemaal niets je zal toch eerst van je digitale out in dat geval een mono mini jack naar tulp stekker moeten hebben voor je naar de coaxiaal naar optical converter kan gaan ;).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ok ik moet dus van jack naar tulp (coax) en dan van coax naar optisch. (wordt een duur grapje zo)
Is er geen directere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58
Als je je digital out aanzet, zie je dan een rood lampje branden als je in de 3.5 mm aansluiting op je geluidkaart kijkt? Zo ja, werkt de eerste oplossing van Firestorm, zo nee moet je de tweede oplossing van Firestorm gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

ja, als je een coax ingang hebt op je receiver kan je ook direct aansluiten, zonder om te zetten naar optisch, maar aangezien je aangeeft een optische aansluiting te hebben (verder geen type reciever etc) gaat dit niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:16

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Of koop een simpele geluidskaart met optische audio uit?
Mijn ASUS Xonar D2 heeft overigens ook combinatiepoorten, coaxiaal en optische audio in 1 poort (met converter plugje van Firestorm's eerste plaatje :P ) Maar das geen simpele kaart :P.

Misschien iets om te kijken naar de Club3D Theatron (Agrippa):
DD versie of DTS versie.

Mijn oude SBLive werkte overigens met de oplossing van Shunt. Met een Audigy 4 kreeg ik het niet aan de prat met die plug van shunt, daar heb je volgens mij net als voor de X-Fi kaarten van nu een special Creative Only converter kabel nodig |:(
http://nl.europe.creative...egory=0&product=773&page=

[ Voor 26% gewijzigd door BiG-GuY op 21-10-2008 10:56 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik heb heel simpel een 3,5 mm jack plug naar 2- RCA pluggen gebruikt en maar 1 RCA aangesloten.
Werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/hqss3458_5.jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 16:55

Pubbert

random gestoord

0123456 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:25:
Ik heb heel simpel een 3,5 mm jack plug naar 2- RCA pluggen gebruikt en maar 1 RCA aangesloten.
Werkt perfect!

[afbeelding]
Maar dan heb je nog steeds analoog en stero geluid :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:57
dat heb je dan niet:P dan laat je er coax over gaan.. maar echt geweldig is dit natuurlijk niet

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Speeddragon schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:51:
dat heb je dan niet:P dan laat je er coax over gaan.. maar echt geweldig is dit natuurlijk niet
dat gaat dus weer niet werken. digitaal signaal aanbieden aan een analoge ingang ??

als TS nu eens vertelt welke reciever hij heeft komen we er wellicht achter dat er ook gewoon coax digitaal ingang op zit (de meeste hebben namelijk beide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ray schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:55:
[...]

dat gaat dus weer niet werken. digitaal signaal aanbieden aan een analoge ingang ??

als TS nu eens vertelt welke reciever hij heeft komen we er wellicht achter dat er ook gewoon coax digitaal ingang op zit (de meeste hebben namelijk beide)
wat ik zo lees heeft hij gewoon een digitale ingang op coaxiaal gevonden en de zooi zo aangesloten anders zou hij enkel mono geluid hebben en wel gemerkt hebben gok ik zo.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 10:49

oXygeN

oftewel oxje...

Nieuwe generaties laptops hebben ook zo'n aansluiting, dan zit er, naast dat et een headphone output is, ook een s/pdif aansluiting verborgen in één 3.5mm jack gaatje, denk dat dat hier ook het geval is.

Moet je zo'n optical-mini naar toslink kabel voor hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.shaxon.com/part_images/10/POTL35P2201MBK.jpg

Komt op hetzelfde neer als wat Firestorm roept, alleen dan zonder verloop plugje ;)

[ Voor 11% gewijzigd door oXygeN op 21-10-2008 20:51 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

oXygeN schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:50:
Nieuwe generaties laptops hebben ook zo'n aansluiting, dan zit er, naast dat et een headphone output is, ook een s/pdif aansluiting verborgen in één 3.5mm jack gaatje, denk dat dat hier ook het geval is.

Moet je zo'n optical-mini naar toslink kabel voor hebben.

[afbeelding]

Komt op hetzelfde neer als wat Firestorm roept, alleen dan zonder verloop plugje ;)
waar lees jij in hemels naam dat het hier een laptop betreft.
en volgens mij heeft hij al duidelijk aan gegeven dat het gewoon werkt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik heb dus via die kabel alleen maar digitaal lopen.
Dit is hetzelfde signaal dat door het verloopje gaat, dat in het begin van dit topic staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 17:34

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Shunt schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:55:
[...]

De TS heeft nog helemaal niks gezegd over wat voor aansluiting hij nu daadwerkelijk heeft en op wat voor computer hij nu zit.

Het enige dat nu bekend is zijn de volgende punten:
- Dat hij een optische ingang heeft waarop hij de computer aan wil sluiten.
- Dat zijn geluidsuitgang een digitaal signaal ondersteund.
- Dat er een mini-jack aansluiting op zit.

Cruciaal punt dat we hier missen is:
- Wanneer de geluidskaart digitaal ingesteld wordt, wordt er dan een optisch of een electrisch digitaal uit de uitgang gestuurd?

Voor beide situaties zijn hier oplossingen gegeven. In het optische geval kan er een optische kabel met jack aansluiting gebruikt worden. In het electrische (dus coax) geval kan er een mini-jack naar cinch convertor (hetzij via de in de 2e post aangegeven plug of via een normaal stereo kabeltje waarvan je maar 1 aansluiting gebruikt) samen met een coax naar optisch convertor gebruikt worden.

Totdat de topicstarter eindelijk eens antwoord geeft op de vraag wat voor type geluidskaart/moederbord/laptop hij heeft, of antwoord op de vraag 'zie je rood knipperend licht' geeft kunnen we hier door blijven speculeren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
het betreft om een xxodd laptop met een realtek HD audio geluidskaart

en in de realtek software staat dat ik S/PDIF heb maar ik zie geen rood lampje branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:57
Ray schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:55:
[...]

dat bedoel ik dus niet.

als deze user zegt, dat hij gewoon 1 kabeltje gebruikt en het perfect werkt zal hij wel bedoelen dat hij hij dus van een mini jack coax uitgang naar de coax ingang op zijn versterker gaat. Dan kan dit dus wel werken. Ik heb ook wel eens coax aangesloten met een simpel tulp kabeltje om het even te testen werkte toch wel...

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Tusk schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:04:
het betreft om een xxodd laptop met een realtek HD audio geluidskaart

en in de realtek software staat dat ik S/PDIF heb maar ik zie geen rood lampje branden.
en welke reciever gebruik je ?

@al die mensen die op mijn reactie van 'dat kan dus niet' reageren. Het gaat er constant over dat TS een OPTISCHE ingang heeft. dus met licht. Dan komt er een reactie die zegt ik gebruik minijack naar rca > dat gaat dus niet werken is mijn reactie.
Dat deze persoon die dit zegt wel een coax digitaal ingang heeft en het daardoor wel werkt is logisch. natuurlijk. maar TS geeft aan deze juist niet te hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Ray op 23-10-2008 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 17:34

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben eigenlijk nog niet helemaal overtuigd van wat de TS nu daadwerkelijk heeft. Er zijn zoveel xodd laptops en Realtek HD zegt ook erg weinig. Vervolgens vind ik de opmerking 'ik zie geen rood lampje' nog niet dermate duidelijk. Voor hetzelfde geld heeft de topicstarter in de buurt van de aansluiting gekeken of er misschien een ledje zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.schurkers.be/data/images/aansluitingen_laptop2.JPG
Dit is een plaatje van een gecombineerde analoge en optische uitgang. Hierin pas een normale koptelefoon, maar achterin zit ook een klein ledje waarmee een optisch signaal verstuurd kan worden. Deze gaat ook rood knipperen wanneer je daadwerkelijk een digitaal signaal verstuurd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

wat ik nog veel vreemder vind is dat hij een reciever zegt te hebben met alleen optisch in en geen coax in (meestal is dat precies andersom als er al niet beide op zitten)

maarja zolang TS niet zegt welke reciever het is komen we niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 10:49

oXygeN

oftewel oxje...

Shunt schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:55:
[...]

Waar lees jij in hemelsnaam dat ik aanneem dat het over ene laptop gaat, ik zeg alleen dat laptops OOK zo'n aansluiting hebben... LE_ZEN!

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
Janoz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:13:
Ik ben eigenlijk nog niet helemaal overtuigd van wat de TS nu daadwerkelijk heeft. Er zijn zoveel xodd laptops en Realtek HD zegt ook erg weinig. Vervolgens vind ik de opmerking 'ik zie geen rood lampje' nog niet dermate duidelijk. Voor hetzelfde geld heeft de topicstarter in de buurt van de aansluiting gekeken of er misschien een ledje zit.

[afbeelding]
Dit is een plaatje van een gecombineerde analoge en optische uitgang. Hierin pas een normale koptelefoon, maar achterin zit ook een klein ledje waarmee een optisch signaal verstuurd kan worden. Deze gaat ook rood knipperen wanneer je daadwerkelijk een digitaal signaal verstuurd.
Idee om hier een sticky of een uitleg over te maken? Er zijn zoveel mensen die dit niet snappen of weten!

Goede uitleg idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Ray schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:47:
wat ik nog veel vreemder vind is dat hij een reciever zegt te hebben met alleen optisch in en geen coax in (meestal is dat precies andersom als er al niet beide op zitten)

maarja zolang TS niet zegt welke reciever het is komen we niet verder.
het is toch helemaal niet van belang welke receiver ik heb ik geef aan dat ik van jack naar optisch wil. Dat is het probleem. En het moet naar optisch omdat mijn coax al in gebruik is door de dvd speler (die geen optisch out heeft) En ik kan nergens vinden welke geluidskaart ik precies heb. overal staat alleen realtek HD audio..

maargoed ik denk dat de oplossing gegeven is en daarvoor zal ik even naar de mediamarkt moeten. Zodra ik het heb getest laat ik m''n bevindingen hier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Ach je moet gewoon zo'n optische kabel kopen die aan het eind van pagina 1 staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 09:23
Of je spit even de manual van je laptop door, of laat hier even weten om welk type xxodd laptop het precies gaat, dan is er hier vast wel iemand zo gek die het even voor je nakijkt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 09:49
Ik weet dat dit topic al aardig oud is, maar ik kwam er via google op terecht in mijn zoek toch naar een goede kabel en vond hem toch zo relevant dat ik de gok neem om erop te reageren met mijn vraag.

Ik zit met een bijna gelijk probleem als de ts.
Ik heb sinds kort van Logitech het Z-5500 setje, met daaraan een aantal ingangen waaronder een optische, coaxial en een aantal 3,5mm jacks.
Mijn laptop is een MSI GX620 de handleiding (en dus hoop ik genoeg specificaties) is hier: http://download1.msi.com/...16_MS_1651_v1.0_Dutch.zip te vinden.
Verder heb ik mijn xbox360 al aangesloten met een optische kabel op mijn geluid setje.

Nu staat er op zo'n mooie stikker op mijn laptop dat er ook "7.1 channel Audio Output" op zit. Nu is mijn vraag dus, is het mogelijk om mijn laptop op mijn setje aan te sluiten d.m.v. deze 7.1 output (ik weet dat mijn setje (maar) 5.1 is, dus dat is prima). Ik heb namelijk geen idee waar deze "7.1 output" te vinden is op mijn laptop en wat voor kabel ik hiervoor nodig heb.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 20:07
Pasmanjeroen schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:11:
Nu staat er op zo'n mooie stikker op mijn laptop dat er ook "7.1 channel Audio Output" op zit. Nu is mijn vraag dus, is het mogelijk om mijn laptop op mijn setje aan te sluiten d.m.v. deze 7.1 output (ik weet dat mijn setje (maar) 5.1 is, dus dat is prima). Ik heb namelijk geen idee waar deze "7.1 output" te vinden is op mijn laptop en wat voor kabel ik hiervoor nodig heb.
Staat overduidelijk in de handleiding die je zelf linkt (blz 18-20) hoe de connectors geschakeld worden. Vervolgens heb je een kabel nodig met mini koptelefoon naar mini koptelefoon voor je Z5500. Eén kabel voor 2.0 of drie voor 5.1

[ Voor 24% gewijzigd door Nielson op 17-04-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 09:49
Nielson schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:20:
[...]
Staat overduidelijk in de handleiding die je zelf linkt (blz 18-20)! Kabel is Minijack Stereo -> 2x Tulp en dat keer drie of vier, afhankelijk van 5.1 of 7.1, of als je luidsprekerset ook jack-in heeft MiniJack - MiniJack keer drie of vier.
Ach, ik ben er helemaal uit, bedankt voor deze duidelijkheid. Ik had niet door dat mijn microfoon-ingang bij 5.1 instellingen als centrum/subwoofer uitgang werkt enz..

[ Voor 20% gewijzigd door Pasman op 17-04-2009 11:55 . Reden: Begrijp het nu helemaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 20:07
Een minijack is normaal gesproken stereo, dus twee kanaals. Als je 5.1 geluid wilt uitvoeren heb je dus drie mini-jack uitgangen nodig. Als je je laptop instelt op 5.1 geluid komt het l/r signaal voor de voorluidsprekers uit de Hoofdtelefoonuitgang, l/r achter uit de Lijningang en center/sub uit de Microfooningang. Je hebt dus drie 3.5 jack - jack kabels (voorbeeld) nodig om dit weer aan te sluiten of de drie jack ingangen van je speakerset.
Pagina: 1