nieuwe duron maar hardware problemen

Pagina: 1
Acties:

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Gisteren een nieuwe duron 600 Mhz gekocht icm een K7T Pro (MS-6330). Dit geinstalleerd met mijn voodoo3-2000(PCI versie) driver versie 4.0 en win98 tweede editie. In het begin was er niks aan de hand en liep alles perfect totdat ik mijn oude soundblaster 64 kaartje erin stopte. Unreal tournament liep toen vast, hierna heb ik de onboard sound chip in het bios uitgeschakeld en liep UT weer. Alleen na een tijdje werken wat cd's gebrand etc. Loopt UT weer vast bij het beginscherm wordt zwart en doet niks meer.
Het lijkt erop dat zodra mijn voodoo kaart direct draw gaat gebruiken of 3d hardware dat ie dan vast loopt. Geen problemen gevonden in configuratiescherm bij mijn systeem.
PS dxdiag werkt ook niet, ook na nieuwe installatie versie 7.0a

Heeft iemand suggesties?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Volgens mij werkt Windows98 (gold) wel, dat probleem heb ik vaker van gehoord (bij dat moederbord!) Ik weet dat het vreemd klinkt, maar ik weet bijna zeker dat het werkt!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
sorry windows98 gold wat is dat?
Is dat win98 eerste editie of een of andere update van win98.
Alvast bedankt.
Toch is het raar dat ie in het beging wel goed functioneerde.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

heb je jouw Voodoo3 overclocked? ff normaal zetten en nog eens proberen.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Zorg dat je in ieder geval het laatste bios hebt van MSI (1.03 geloof ik). Die lost een aantal problemen op met 133 Mhz geheugen. Dat Bios is nog niet zo lang uit due het zou kunnen dat je nog op 1.02 zit.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Heb je daarna ook Windows opnieuw geinstalleerd? Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Celeron I - 533 op een MSI 6309. Eerst had ik een oude AWE64 ISA. Alles werkte perfect. Toen heb ik de AWE64 vervangen door een Guillemot Maxi Sound Fortissimo, en unreal had er geen zin meer in. Ik heb DirectX opnieuw geinstalleerd en toe werkte unreal wel weer, maar stabiel was hij nog steeds niet. Toen heb ik Windows'98-se opnieuw geinstalleerd en toe was het probleem verholpen.

{Voor zover het perfect kan werken met Windows dan.}
Pagina: 1