Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

oem waarom moeilijk d-oem

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Denk je het een keertje eerlijk en netjes te willen spelen; betalen voor je software.
wordt je keihard in je nek gepist door microsoft.

PCtje met software, office 07 d'r op... althans dat was de insteek.
OEM pakket bestel (misschien dan achteraf mijn fout) echter blijkt dat niet zo gemakkelijk te installeren te zijn.

Dus telefonisch contact met de highstanderd-quality-service-professionals van microsoft.
Zelfs bij de klantenservice van Essent wordt je beter geholpen (dat zegt veel)

Nu vroeg ik me af; waarom worden die OEM keys (zonder cd) overal aangeboden?
En waarom doet microsoft zo schandalig moeilijk wanneer je om hun hulp vraagt.
Man daar gaf me aan dat ik eventueel cdtje via microsoft.com/office/backup kon bestellen (nog eens 15euro bovenop de fucking licentie die ik gekocht heb)

Men dwingt de consument dan toch het verkeerde (piratery) pad te betreden?
Bedoel illigaat was dit echt 123 opgelost; legaal .... een lijdensweg

Microsoft jullie stinken :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet je een keer lezen voordat je wat koopt: OEM = geen support van Microsoft. :w

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
OEM is medialoos, en de computerbouwer bestelt hiervoor afzonderlijk een diskkit.
Dat jij dan een computerbouwer bent die dat niet weet is niet de schuld van Microsoft....

Dat je zelf daar geen onderzoek naar doet, en de goedkoopste versie koopt zonder te kijken hoe dat exact zit, is toch niet het probleem van Microsoft?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
weet ik; staat ook heeel nadrukkelijk bij geschreven, zonder cd.
enkel licentie... maar die licentie is schijnbaar vrij nutteloos omdat je geen standaard cd kunt pakken, je niet de trail versie kunt upgraden, je niet geholpen wordt wanneer je daar om vraagt.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anders ga je toch naar de plek waar je het nummer hebt gekocht?

• DJSmiley
himlims_ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:14:
weet ik; staat ook heeel nadrukkelijk bij geschreven, zonder cd.
enkel licentie... maar die licentie is schijnbaar vrij nutteloos omdat je geen standaard cd kunt pakken, je niet de trail versie kunt upgraden, je niet geholpen wordt wanneer je daar om vraagt.
Je kan gewoon een standaard preinstall kit gebruiken, is heel prima aangegeven. Meeste distribiteurs hebben ook de mogelijkheid geboden om de kits toen te bestellen toen de release van 2007 eraan kwam. Met deze kit installeer je ook de trial, simpelweg door het niet-invullen van de key. Daarna kun je m prima activeren.

Verder is een download-trial uiteraard geen preinstall kit, dus ja, dat wil niet.

En waarom wordt je niet geholpen? Omdat je BIJ KOOP zelf accoord bent gegaan hiermee: je koopt een OEM zonder support, jij bent immers toch de leverancier van de hardware? (Zo niet, dan mag je uberhaupt de OEM volgens de licentievoorwaarden nieteens gebruiken)
Wat is er dan gek aan?

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 16-10-2008 18:21 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
zo'n pre-install kit is voor mij zeker niet beschikbaar?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

himlims_ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:24:
Wat heb je eraan?

Een OEM, preinstall, retail heeft exact dezelfde bestanden maar vereist alleen een andere key. Dus als jij versie A niet geinstalleerd krijgt, vermoed ik meer dat er een probleem bestaat op de PC of in je denkwijze, dan de software die op de CD van versie A staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DJSmiley
himlims_ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:24:
Jahoor, kost je ongeveer 225 eur excl.

( Tech Data 566987 )
OPK Master Kits include the master software images to preinstall on the systems you build, and are essential for you to be able to sell 2007 Microsoft Office Medialess License Kits. Each kit includes the Microsoft Office master image for Office Ready PCs and a master image for Office Home and Student 2007, plus a tools CD and a getting started instructional flyer.
Maar idd, zoals hierboven al gezegd, in principe zijn de bestanden gelijk. Volgens mij zwerven er ook wel her- en der instructies om (bv) een oem cd te gebruiken met een retail key, wat standaard niet kan. In feite is het puur een verschil in SN-acceptatie. Maar dat is niet de opzet van MS, daarvoor zijn dus de OPK kits op de markt.
eX0duS schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:35:
Vreemd, ik koop die dingen voor € 15... Office OPK Master Kit (Office basic/sbe/pro/home+student)...
Afaik was dat de prijs tijdens de introductie. Was ook al aangegeven toen dat je ze voor <insert datum> moest bestellen voor de introductieprijs.

[ Voor 37% gewijzigd door DJSmiley op 16-10-2008 18:37 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Vreemd, ik koop die dingen voor € 15... Office OPK Master Kit (Office basic/sbe/pro/home+student)...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
MAX3400 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:27:
[...]

Wat heb je eraan?

...alleen een andere key...
euh... dus hij zou er veel aan hebben: de key die hij gekocht heeft zou erop werken.

TS kan beter op zoek naarde recovery media die bij merkpc's geleverd worden: dat is ook de OEM versie :)

[ Voor 26% gewijzigd door the_stickie op 16-10-2008 18:37 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijkt me wel duidelijk; rant niet op MS (die immers precies levert wat het belooft) maar op jezelf.

OEM = krijgen bij hardware = laten installeren door de leverancier.

Dat thuis een reinstallatie lasitg is, is een heel ander verhaal trouwens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.