Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[XML/RSS] Automatische RSS tools uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:59
Ik onderhoud een pagina waarop ik mededelingen plaats gebaseerd op RSS. Deze pagina geef ik lay-out mee en ook nog aanvullende informatie via een XSL stylesheet. Nu is het irritante dat bepaalde browsers automatisch RSS feeds herkennen en inlezen, waardoor deze lay-out en informatie verloren gaan.

Kan ik ervoor zorgen dat browsers geen gebruik maken van de ingebouwde RSS-tool ?

Of is er een andere oplossing?

.

Verwijderd

Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar allicht vind je hier iets.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Nee. RSS is een data-formaat en bevat opzettelijk geen opmaak.

Wat je beter kunt doen is een pagina maken die gebruik maakt van je eigen RSS feed en de RSS feed daarnaast los aanbieden.

Dit kun je serverside doen, maar ook zeer eenvoudig clientside. Had hier ooit een jQuery voorbeeldje van gemaakt:

http://www.bosmonster.nl/ajaxrss/ajaxrss.html

[ Voor 70% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2008 18:06 ]

• Da Weef
Gets, ik moet dus sowieso de RSS converteren en opnieuw opmaken...

Ik zei niet voor niets dat ik een pagina 'onderhoud', ik heb hem niet zelf gemaakt. Ik heb niet veel zin om de hele zooi te herschrijven en hoopte dus dat er een 'trucje' was om dit te vermijden... Helaas...

Ik ga dus maar mijn webhost schoppen dat ze PHP5 invoeren en aan de slag met SimpleXML

Overigens dank voor het javascript voorbeeld, maar ik ga liever met php aan de slag...

.

Verwijderd

Da Weef schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:45:
Overigens dank voor het javascript voorbeeld, maar ik ga liever met php aan de slag...
Klik mijn link.

• Da Weef
Ik had je link bekeken, maar dat betrof toch ook converters? Het gaat mij erom dat de opmaak (in XSL) verloren gaat. Het omzetten van de RSS feed gaat wel lukken, maar de opmaak zal ik zelf over moeten zetten.

Nu ik er over nadenk valt het wel mee, want de css e.d. kan ik natuurlijk gewoon behouden.

.

• Da Weef
Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een client-side parser, omdat ik de pagina toch ook lokaal wil draaien.

Ik heb hierbij wel gekeken naar het jQuery voorbeeld van Bosmonster, maar het leek me leerzamer om zelf wat simpele code met DOM te produceren. Ook aangezien ik (nog ;)) niet heel handig ben met javascript en het met de zeer uitgebreide tutorial op w3schools eenvoudig is te leren.

Zitten er verder nadelen aan een 'kale' DOM code ten opzichte van een jQuery oplossing? Ik kwam ergens tegen dat er cross-browser issues kunnen ontstaan. In IE(5+), Firefox(3.03), Opera(9.6) en Safari (3.1.2) loopt het nu prima. Safari kostte wel wat extra geknutsel...

.

Pagina: 1