Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Mijn iMac 24" heb ik in 8-2006 gekocht bij Apple zelf. Probleem is dat ik dus niet bij een winkel langs kan om te reclameren.
Het ziet er nl. naar uit dat mijn GPU aan het sterven is, en deze zit vast aan het mainboard (kosten €800,-).
De 2 jaar wettelijke garantie is dus verlopen.
Nu kan men verwachten dat een iMac van 2000 euro langer mee zal gaan, en ik hoop dus op coulance van de leverancier.
Maar hoe reclameer je bij Apple? Zodra ik bel vragen ze naar een AppleCare contract, en als ik zeg dat ik deze niet willen ze me zonder betaling niet verder helpen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

desmodus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:28:
Mijn iMac 24" heb ik in 8-2006 gekocht bij Apple zelf. Probleem is dat ik dus niet bij een winkel langs kan om te reclameren.
Het ziet er nl. naar uit dat mijn GPU aan het sterven is, en deze zit vast aan het mainboard (kosten €800,-).
Nu kan men verwachten dat een iMac van 2000 euro langer mee zal gaan, en ik hoop dus op coulance van de leverancier.
Maar hoe reclameer je bij Apple? Zodra ik bel vragen ze naar een AppleCare contract, en als ik zeg dat ik deze niet willen ze me zonder betaling niet verder helpen.

Ik heb ooit het logic board van een ibook laten vervangen na 2 jaar en 3 maanden, dat heeft mijn minstens 50 telefoontjes gekost naar apple, maar vervolgens hebben ze toegezegd (waarschijnlijk om van me af te komen).

Vervolgens kan je naar een Apple care center en aangeven dat Apple voor de vervanging instaat (dat kunnen ze in de computer opzoeken adhv het serienummer van je mac). Ze zullen voor de reparatie dan alleen de uren tellen (+/- 150 euro) maar je hoeft vervolgens niet voor het logic board te betalen.

Maar eerst maar een apple zover krijgen dat ze willen betalen. (50 telefoontjes).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:59
Garantie is niet altijd even gemakkelijk bij Apple. Je moet de juiste persoon te pakken krijgen.

Als je wilt kan ik je in contact brengen met Apple Executive Customer Relations, bespaard je de eerste 20 telefoontjes en tien brieven ;) . Stuur me even een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

desmodus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:28:

De gpu komt toch van Nvidia? Daarvan is toch bekend dat het fabrikagefouten betreft? Hoppa, reden voor kostenloze reparatie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:59
PcDealer schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:23:
[...]

De gpu komt toch van Nvidia? Daarvan is toch bekend dat het fabrikagefouten betreft? Hoppa, reden voor kostenloze reparatie.
Alleen modellen vanaf mei 2007 even uit m'n hoofd. Dus die vlieger gaat niet op.