Toon posts:

Log on to Windows 2003 server alleen mogelijk met /console

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor bij een van onze servers. Ik kan alleen inloggen met de /console (/admin) switch. Zodra als ik normaal een rdp sessie probeer te openen dan krijg ik direct na het inloggen de volgende melding:

To log on to this computer, you must have Terminal Server User Access Permissions on this Computer. By default, members of the Remote Desktop Users group have these permissions. If you are not a member of the Remote Desktop Users group or another group that has these permissions, or of the Remote Desktop User group does not have these permissions, you must be granted these permissions manually.

Wat ik heb gecontroleer is het volgende:
In de local policies gecontroleerd of aan staat dat er remote ingelogd mag worden - Dit is zo
Gecontroleerd of administrators lid zijn van de groep remote desktop users - Dit is zo
Op het remote tabblad van van deze computer staat remote login ook aan en zijn de admins standaard toegelaten.

Ik heb alle websites die berichten over deze melding doorgelezen maar nergens een oplossing kunnen vinden.

Tevens is er vandaag al een extern bedrijf mee bezig geweest maar die heeft tot nu toe ook nog geen oplossing kunnen vinden.

Dus ik hoop dat er hier nog iemand is die een idee heeft.

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Toavallig ook de Terminal Server-optie binnen Windows Componenten geïnstalleerd / een licentie issue?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Toevallig een domein situatie waar deze TS nog geen lid van is en die ook geen trust met het domein kent?

Verwijderd

Lijkt wel typisch een licentie issue. Volg Zoetjuh's tip eens. Het zou me niks verbazen als terminal services is geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hebben jullie helemaal gelijk. Ik had idd Terminal Server geinstalleerd. En natuurlijk geen licenties. Is waarschijnlijk een foutje geweest tijdens het installeren. Ik moet straks in de pauze de server even een reboot geven maar volgens mij is het dan ook opgelost.

In ieder geval erg bedankt!

_/-\o_

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit had je met een beetje googlen ook wel kunnen vinden denk ik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.