Toon posts:

laptop, upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik wil graag mijn laptop upgraden, ik heb gehoord van verschillende externe video kaart adapters als de asus xg station. Wanneer komt hij?
in ieder geval, ik weet niet of ik een mxm kaart heb, wat volgens sommige sites makkelijk te upgraden is.
hoe kom ik erachter of dat het geval is? want ik weet niet of hij vastgesoldeerd is.
de videokaart die ik nu heb is een nvidea 9200m gs. in windows prestatie index krijg ik voor 3d een 3.5
specificaties van mijn laptop:
Samsung r510 fs04:
Intel dual core t5750 2.0ghz
4gb ram
320 hd
nvidea 9200m gs 256mb
15.4 inch
hdmi
3 usb poorten

PS: zijn er ook videokaarten via de express card slot?

alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 16:44 . Reden: taal check ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:43:
ik wil graag mijn laptop upgraden, ik heb gehoord van verschillende externe video kaart adapters als de asus xg station. Wanneer komt hij?
Tja, dat kan je zelf zoeken.
in ieder geval, ik weet niet of ik een mxm kaart heb, wat volgens sommige sites makkelijk te upgraden is.
hoe kom ik erachter of dat het geval is? want ik weet niet of hij vastgesoldeerd is.
Een MXM kaart zit intern en kan je vervangen alsof het een grafische kaart is in je desktop pc. De asus XG station staat hier helemaal los van, want die kan op elke notebook met een Expresscard.
PS: zijn er ook videokaarten via de express card slot?
Kan je ook zelf zoeken.

In elk geval moet je rekening houden met mindere prestaties in de Asus XG station, omdat jouw Expresscard slot x1 is (1 PCIe lane) en de videokaarten x16 zijn (16 lanes) dus er kan een tekort aan bandbreedte onstaan.

offtopic:
4GB Ram met 32-bit Windows?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
nvidia 9200m gs
fixed*
In elk geval moet je rekening houden met mindere prestaties in de Asus XG station, omdat jouw Expresscard slot x1 is (1 PCIe lane) en de videokaarten x16 zijn (16 lanes) dus er kan een tekort aan bandbreedte onstaan.
Het lig een beetje aan de graka. Ze zullen vast wel een tekort aan bandbreedte krijgen door die x1 lane, maar een gewone x16 graka gaat ook echt niet al de bandbreedte van die 16 lanes opslurpen. Desalniettemin is het wel degelijk een punt waar je op moet letten.
offtopic:
4GB Ram met 32-bit Windows?
Waarom niet? Met x64 kun je inderdaad al het mem aanspreken, maar niet iedereen heeft altijd trek om zijn OS opnieuw erop te gooien :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik begrijp je reactie van je kan het zelf opzoeken maar ik heb half google al afgestruind en misschien dat een van jullie dat weet uit het hoofd of zegt:''ik heb dezelfde laptop en videokaart vervangen"

maar jullie weten niet of er al een kaart bestaat via express card

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Er was een tijd geleden een beperkt aantal oplossing voor. Een behuizing met daarin een stukje pcb waar een videokaart in kon. Deze behuizing was echter vrij klein, en er kon uiterlijk een 8600GT ofzo in, sneller zou toch geen meerwaarde hebben omdat je express card slot niet meer door kan voeren. De prestaties van een 9200m gs vs een 8600gt is nou niet bepaald groot.

Ik was hier zelf ook naar opzoek, maar toen ik de prijs zag van dit soort geintjes heb ik het al opgegeven. ze zijn er vanaf 500 euro ongeveer tot een euro of 1000 ;) Echt enorm veel geld. Je kan imho beter 500 euro bij een andere laptop bijleggen zodat je een 9600m gt ofzo in je laptop hebt zitten dan dat je zo'n los kastje gaat kopen voor die prijs

één is geen, twee is één

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:05:
ja ik begrijp je reactie van je kan het zelf opzoeken maar ik heb half google al afgestruind en misschien dat een van jullie dat weet uit het hoofd of zegt:''ik heb dezelfde laptop en videokaart vervangen"
We zijn geen helpdesk. Ik heb wel antwoorden gevonden met Google. En anders bel je Samsung.
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:05:
maar jullie weten niet of er al een kaart bestaat via express card
Om je mijn derde hit op google te geven:
Can I use my ExpressCard slot to upgrade my laptop's graphics?
Simply? No.

Even though there are some reports from sales people that try to sell their hardware with this argument, you can't. Here's why...

1) The ExpressCard is real small. Too small.
2) The x1 PCI Express lane provides not nearly enough bandwidth for any of the last 2 generations GPU's. Even though it provides roughly twice the BW as the legacy PCI slots.
3) The power budget of ExpressCard slots is 2.1W. That's not even enough to run the RAM.
4) Even if all the above wouldn't stop some renegade taiwanese third tier supplier to make a graphics card for the slot, where would the video go? A normal GPU goes either directly to the LCD or passes a converter chip on the MoBo. The ExpressCard is in no way connected to the video path of the notebook.
Als het al lukt om een mini energiezuinige GPU te krijgen op zo'n kaartje heb je nog het probleem dat het waarschijnlijk geen upgrade wordt kwa prestaties.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
ok ik begrijp het bedankt allemaal. ik weet nu ongeveer wat voor forum dit is.

dankjullie allen!

----close----
Pagina: 1