Toon posts:

[Internet] Geen Internet meer op slechts één PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanochtend sta ik voor een raadsel, ik heb op mijn PC in mijn slaapkamer geen enkele verbinding meer.
Terwijl de rest van de computers wel allemaal internet hebben en zelfs mijn Xbox 360 die op dezelfde HUB zit, kan zijn weg ook nog naar het internet vinden.

Ik heb al nieuwe bekabeling geprobeerd, het weghalen van de HUB heeft ook niet geholpen, en een nieuw ip-adres toekennen werkte ook niet.

Het vreemde is wanneer ik de computer opnieuw opstart meld hij zichzelf aan bij internet, MSN wordt namelijk automatisch ingelogd, maar dan is het ook over. Ik kan geen enkele webpagina meer bekijken, en ook MSN wordt afgemeld.

Heb ook even een onderzoek gedaan naar mijn netwerkkaart, maar die blijkt 'correct' te werken.. volgens XP

Iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 12:34

Glewellyn

is er ook weer.

Aan de hardware lijkt het dus niet te liggen, en ook je drivers zijn schijnbaar in orde. Misschien is het een software firewall die later wordt opgestart dan MSN. (Dat zou natuurlijk niet al te best zijn..)

Maar waarschijnlijker lijkt me dat je last hebt van spyware of malware enzovoort. Ik zou dus eens goed scannen.

*zucht*

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
"correct" werken van een netwerkkaart in XP betekend niet dat hij niet stuk is.
alleen dat de driver geen probleem heeft gevonden.
als bvb het connectortje voor je UTP kabel stuk is, merkt XP daar niks van.

als je toch meerdere PC's hebt. probeer dan dit
1) sluit een andere pc (of je xbox) aan met de kabel van je slaapkamer PC. om de kabel zeker uit te sluiten.
2) stop een andere netwerkkaart in je pc, en kijk of je daarmee wel verbinding krijgt. (wel netjes oude eruit halen-deinstalleren en nieuwe driver installeren)

doet 1 het wel, en 2 niet, dan is het een software probleem.
doet 1 het wel, en 2 ook, dan is je netwerkkaart waarschijnlijk stuk.
doet 1 het niet, en 2 ook niet, dan is het waarschijnlijk de kabel.

indien een software probleem, start een op in safe mode met networking. of gebruik msconf om geen programma's mee op te starten met xp.

[ Voor 24% gewijzigd door RocketKoen op 16-10-2008 15:53 ]

TheS4ndm4n#1919