Met geen mogelijkheid TV-out aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik ben bezig om via een PCI VGA kaart beeld op een 7"TFT scherm te krijgen.

Als eerste heb ik dus een Nvidia 6200 PCI kaart geprobeerd met laaste drivers. Geen succes.
Gelukkig had ik nog een ATI 9200 liggen. Eerst Nvidia drivers verwijderd en alles opnieuw opgestart.
Dan ATI drivers, maar dan nog steeds geen beeld :|

Nou , aangezien het moederbord (Intel D945GCLF2 Dual Corr Atom) over TV-out beschikt, heb ik alles verwijderd, opneiuw opgestart en drivers voor de Intel chip geinstalleerd.

Maar nog steeds geen beeld.

Ik maak dus gebruik van kabel en stekker die ooit gewerkt hebben.

Om uit te zoeken of het misschien niet aan de 7TFT'je ligt, heb ik dus een oude TV van boven gehaald.
Eerst met een scart blok aan de TV gehangen, geen beeld. Toen de kabel rechtstreeks aan de voorkant er in (gele video ingang) maar nog steeds niets.

Heb alles al geprobeerd in de drivers, TV out forceren enz.Maar tot nu toe dus geen succes.

Kan me niet voorstellen dat ik hier met twee videokaarten zit die beiden een kapote TV-out hebben.
Helemaal de TVpout van het moederbord. Deze heb ik namelijk gister nieuw gehaald.

Weet het echt ff niet meer waar ik het nu moet zoeken.

Misschien dat iemand een goude tip kan geven :?

iRacing Profile Flickr

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 13:17
Hm, krijg je tijdens de POST ook geen beeld op je TV-out?

De meeste kaarten doen dit volgens mij wel...

En anders toch de kabel eens doormeten...

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb verschillende connectors.

ATI kaart heeft een connector met 4pinnen. Nvidia en TV out van Intel mobo 7 pinnen.

Ik heb de connector met 4 pinnen aan de ene kant (S-video) en RCA aan de andere kant
Afbeeldingslocatie: http://www.minatica.be/tutorials/connect_rLr.jpg
in alle TV-out's geprobeerd.(dus ATI ,Nvidia kaart en TV-out van het mobo)

Bij geen een poging krijg ik beeld door.

heb ook nog een conneotr met 7 pinnen aan de ene kant en RCA aan de andere
Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/systems/ins5100/en/sm/pinouta4.jpg

Deze kan dus alleen in de Nvidia en in het moederbord. Wederom geen beeld

Jij zegt de kabel opmeten,maar wat moet ik opmeten?? Iksteek deze dus in de TV-out en ik kan dus alleen aan de RCA kant meten. Moet ik dan de pin of juist de buitenkant meten.
En wat moet ik meten (weerstand, voltage ??? )

[ Voor 9% gewijzigd door seninha op 16-10-2008 16:41 ]

iRacing Profile Flickr

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-03 10:47
Heb je wel goed gekeken naar de tv-out functies in de nvidia driver/ intel driver vga configuratie tool? Heb je ook de goede zender geselecteerd? Schrijf even precies op wat je geprobeerd hebt.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Mocht je het nog niet gedaan hebben, neem de De grote tv-out FAQ eens door. Controleer alle relevante stappen. Vermeld van alle stappen, zowel relevant als irrelevant het resultaat in je topicstart.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb echt alles gedaan om dit voor elkaar te krijgen.Zender zoeken hoefde niet want het 7" LCD scherm die ik gebruik schakeld zelf door zodra er een signaal binnen komt.

Maar heb het nu uiteindelijk aan de praat. Jammer genoeg niet met geen een van de hierboven genoemde kaarten.
Heb uiteindelijk een ATI 7000 genomen die een Composite uitgang heeft (dus geen 4 0f 7 pins S-video)

Vanaf het moment dat ik mn PC aan deed kreeg ik gelijk beeld :)

Ben er nu gewoon achter dat je beter composite naar composite kan gebruiken ipv S-video-composite.
Tenminste,in mijn geval.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1