Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] 32 of 64 bit?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:59
Het is een enigszins uitgemolken thema, 32 bit vs 64 bit, maar ik heb voor mijn situatie nog geen bevredigende antwoorden kunnen vinden.

Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen. Op zich niet een heel bijzonder systeem waar ik 4 GB aan geheugen in wil gaan stoppen. Nu snap ik dat als ik een 32 bit versie van XP ga draaien ik geen volledig gebruik kan maken van deze capaciteit. Bovendien neem ik uit eerdere reacties op dat XP 64-bit tegenwoordig behoorlijk loopt. Kortom, als je de keuze hebt in principe altijd voor 64-bit gaan.

Echter ik kan gratis een licentie krijgen voor 32-bit XP en zou een 64-bit versie moeten kopen (zacht prijsje). Is dit de moeite waard, ook met het oog op toekomstige ontwikkelingen, of gewoon lekker 32 bit draaien totdat Windows 7 er is?

.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

gaat windows 7 zo uber geweldig worden dan ???
maar als je gewoon 32 bit draait heb je idd maar 3,nogwat Gb maar waar voor wou je ooit meer dan 4 Gb voor gaan gebruiken ..

Signature

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da Weef schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:46:
Het is een enigszins uitgemolken thema, 32 bit vs 64 bit
Inderdaad.

We verwachten hier toch wel dat je zelf prima kan beslissen welk OS je gaat gebruiken, en wat er nog te koop is kun je ook goed via de Pricewatch terugvinden.

Daarom mis ik toch eigenlijk best wel de daadwerkelijke discussiewaarde voor dit topic - en dat is dan ook de reden waarom deze dicht gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.