Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wijzigingen Open directory monitoren

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-11 17:32
Ik ben op zoek naar een manier om een open directory (recursief, dus inclusief subdirs enz) te monitoren om wijzigingen. Het zit namelijk zo: ik heb een folder met mp3 albums die d.m.v. een wachtwoord toegankelijk is via het web. Nu zou het fijn zijn dat de inhoud van deze directory middels een RSS feed kan worden ‘gemonitord’. M.a.w. als ik een nieuw album (lees: een directory) toevoeg, dat deze dan automatisch naar voren komt in de RSS feed. Ik kan me haast niet voorstellen dat zoiets er al niet is, maar ik vind het lastig zoeken. Hoe denken jullie hierover? Nog tips?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je echt 'actief' wil monitoren zul je sowieso server-side moeten gaan klussen dan; je zult moeten reageren op OS events die wijzigingen signaleren en aan de hand daarvan weer een feed genereren. Maar dan moet je dus bij de server kunnen en daarbij is het dan wel interessant om te weten welk OS e.d.

Maar het is misschien net zo makkelijk om client-side gewoon een lijst bij te houden van reeds bekende bestanden/dirs en om de zoveel tijd te pollen en alles af te lopen en te speuren naar nieuwe entries.

Maar kun je een beetje concreter zijn in hoe/wat/waarvoor en welke mogelijkheden je hebt?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

alles uitlezen in PHP en dan aan de hand van filectime sorteren op creatietijd en dan zo weergeven in de rssfeed?

• smeerbartje
Oh sorry, :-) Iets te snel gepost. Ikzelf zit dus aan de server-side. Het is gewoon een directory die te bereiken is via de webserver en php enabled is. Ik kan dus zelf wel iets van een directory-structuur gaan exporteren naar een XML bestand, maar voldoet dit aan de meeste RSS readers? En zijn hier geen standaard toepassingen voor? (lees: scripts) Ik vind het lastig zoeken namelijk op hotscripts e.d. sites.

Verwijderd

smeerbartje schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:53:
Oh sorry, :-) Iets te snel gepost. Ikzelf zit dus aan de server-side. Het is gewoon een directory die te bereiken is via de webserver en php enabled is. Ik kan dus zelf wel iets van een directory-structuur gaan exporteren naar een XML bestand, maar voldoet dit aan de meeste RSS readers? En zijn hier geen standaard toepassingen voor? (lees: scripts) Ik vind het lastig zoeken namelijk op hotscripts e.d. sites.
dat ruikt hier verdacht hard naar een scriptrequest...

• smeerbartje
Nee, niet zozeer een scriptrequest. Meer een request naar het meedenken van jullie. Ik maak een daily cronjob waarin een bash script een list maakt van elke directory in de directory structuur naar een RSS feed. Echter het hele asepct van RSS gaat hierbij verloren volgens mij. Het is toch juist de bedoeling dat de feed de "nieuwe" informatie bovenin zet?

m.a.w. ik vraag me af hoe de opzet van de RSS feed zou moeten zijn.

Verwijderd

smeerbartje schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:42:
Echter het hele asepct van RSS gaat hierbij verloren volgens mij. Het is toch juist de bedoeling dat de feed de "nieuwe" informatie bovenin zet?
het is toch maar een kwestie van sorteren?

ik vraag me btw ook af waarom je dit in een cronjob wil doen. Is het on-the-fly genereren van de rss-xml geen optie?

Verwijderd

Volgens mij wil je wat Natrium zegt: een phpscript dat de directory uitleest en sorteert op creationtime.

PHP kan meer dan alleen html parsen, je kunt er van alles mee maken als je de juiste content type maar even set. Kijk eens hier en hier. Kom je vast wel een eindje mee op weg.
Pagina: 1