Toon posts:

[SBS2008] WSUS verwijderen of deactiveren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SBS 2008 geïnstalleerd. Alleen wordt WSUS standaard mee geinstalleerd. Hier wil ik geen gebruik van maken. Hoe kan ik dit deinstalleren of deactiveren?

Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou ik niet doen, dan sloop je het hele SBS2008 console ;) Verder vind ik dat je dat zelf ook in de documentatie wel had kunnen vinden. En warom zou je dit willen, het is enkel een nuttige toevoeging voor je netwerk.

Overigens zit er gewoon knopje verwijderen in de programmalijst dus ik zie je probleem niet zo?

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 16-10-2008 14:25 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis maar drie clients en wil dat die zelf hun updates downloaden en installeren. Daarnaast heb ik geen documentatie en kon er niks over vinden met Google. Dus, nee zo lui ben ik niet ;-)
Het knopje in de Programmalijst, noemt de WSUS Service Pack 1. Het leek mij dat dit enkel de service pack was die kon deinstalleren. Maar ik begrijp dat je hier het WSUS dus mee kan verwijderen? Of, wat bedoel je met; dan sloop je het hele SBS Console?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 10:25

ralpje

Deugpopje

Als je de GPO die de clients verplicht om via je WSUS te updaten disablet, heb je toch ook je doe bereikt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kan ik doen, maar de WSUS geeft ook een error met het installeren van een update. En omdat ik voor het eerst ruik aan SBS en helemaal aan WSUS, ben ik de WSUS liever kwijt dan rijk in plaats van me op dit moment er helemaal in te storten. Mocht ik SBS straks wat onder de knie hebben, dan kan ik me wat meer gaan verdiepen in WSUS.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 10:25

ralpje

Deugpopje

WSUS is onderdeel van SBS, dus je laatste argument gaat niet echt op ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:55:
Ja, dat kan ik doen, maar de WSUS geeft ook een error met het installeren van een update. En omdat ik voor het eerst ruik aan SBS en helemaal aan WSUS, ben ik de WSUS liever kwijt dan rijk in plaats van me op dit moment er helemaal in te storten. Mocht ik SBS straks wat onder de knie hebben, dan kan ik me wat meer gaan verdiepen in WSUS.
Beetje verkeerder instelling ;)

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Zucht... ik was al bang voor dat antwoord. Wel veel oordelen en aannames zeg op dit forum :-P.

Maar ben dus geen expert, heb het geinstalleerd om er juist van te leren. Maar goed, misschien kunnen julie dan helpen met het originele probleem. Ik heb dus al gezocht en rond gevraagd en daarom wilde ik er maar voorlopig vanaf. Maar ik krijg een waarschuwing in SBS dat er een update klaar staat:
KB954960, Update for Windows Server Update Service(WSUS) Service Pack 1 for x64 based Systemes'. Als ik die wil installeren, krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden. Als ik naar microsoft.com ga en die update download en dan handmatig installeer om wat meer info te krijgen, krijg ik de melding "An error occurred while applying security settings. WSUS-administrators is not a valid user group. This could be a problem with the package or a problem connecting to a domain controller on the network. Check your network connection and click Retry or Cancel to end the install.
Ik heb dus gekeken maar heb wel een WSUS Administrators groep, type Domain Local, type Security. In de error heet de groep WSUS-Administrators (dus met streepje).
Als jullie hier mee kunnen helpen, dan graag!

Verwijderd

Topicstarter
Tsj, en dat was het dus! Het streepje! Net de groepen aangemaakt MET streepje en nu werkt het.
Nu gaan jullie zeggen: zie je wel, als je je even kwaad maakt kom je er wel uit ;-)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
Er was toch ook ooit een topic met een soort van howto over dit onderwerp? Kan hem namelijk niet meer vinden, maar dat kan je misschien wat op weg helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, een bugje met de SBS? Mijn broer heeft van de week SBS geinstalleerd en heeft dit probleem niet gehad. Eens kijken hoe zijn WSUS groups heten....met of zonder streepje.
Pagina: 1