Bandwith monitoring op modem ?

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
Ik heb hier al een tijdje een nieuwe provider, Dommel

En nu wou ik eigenlijk weten of het mogelijk is om op de router te kijken hoeveel traffiek er verstookt wordt, bij mijn oude WRT54GL kon ik de stats bekijken die weg werden geschreven naar een CIFS, maar bij de siemens vind ik hier voorlopig niet veel van.

Ik heb ooit iets geweten van SNMP, kan je dat bij iedere router gebruiken en dan zo traffiek bekijken?

Want voorlopig vind ik geen software waarmee je dit op router niveau kan bekijken...

Verwijderd

Welke router en modem heb je? Dan kan er namelijk gekeken worden of een van de twee het SNMP protocol ondersteunen en hoe ze eventueel geconfigureerd moeten worden :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:44:
Welke router en modem heb je? Dan kan er namelijk gekeken worden of een van de twee het SNMP protocol ondersteunen en hoe ze eventueel geconfigureerd moeten worden :)
Hoe ik dat gemist heb, weet ik niet !

Het is dus een siemens SX762... Dat is de basisrouter met adsl2+ modem en voip-apparaat waar telefoons op aangesloten zitten...

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 23:26

tim427

Turbulence!

Ik was hier ook naar opzoek!

Via SNMP kun je namelijk waardes uitlezen.. Ik weet dat het bij Linksys zo 1-2-3 makkelijk in te stellen is... En daarom ook mogelijk is om met behulp van Nagios dit in een grafiekje te laten weergeven...

Zelf zocht ik dit voor mijn modem: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=13549

Verwijderd

@tim427, Met de routers die ik heb van Linksys (wrt54 serie spul) kan het met standaard firmware niet, met dd-wrt zou het wel mogelijk moeten zijn. Met het adsl modem wat ik gebruik (speedtouch 510) kan het standaard.

Volgens een gevonden pdf ondersteund jouw modem wel degelijk SNMP, hoe het geconfigureerd moet worden kan ik echter zo snel even niet vinden. Bij mijn speedtouch gaat dat als volgt:

- Fix een telnet sessie met het modem
- Ga vervolgens naar snmp
- Tik: ' config ROCommunity=”public” ' in
- Check of het onder list vermeld staat

Probeer eens iets in deze richting, succes ermee :)

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 23:26

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:04:
@tim427, Met de routers die ik heb van Linksys (wrt54 serie spul) kan het met standaard firmware niet, met dd-wrt zou het wel mogelijk moeten zijn. Met het adsl modem wat ik gebruik (speedtouch 510) kan het standaard.

Volgens een gevonden pdf ondersteund jouw modem wel degelijk SNMP, hoe het geconfigureerd moet worden kan ik echter zo snel even niet vinden. Bij mijn speedtouch gaat dat als volgt:

- Fix een telnet sessie met het modem
- Ga vervolgens naar snmp
- Tik: ' config ROCommunity=”public” ' in
- Check of het onder list vermeld staat

Probeer eens iets in deze richting, succes ermee :)
OK!
Ik zal eens gaan vogelen..

Maar wat ik heb begrepen is dat SNMP alleen maar uit te lezen valt vanaf de Ziggo kant...

En elke keer als de modem reboot de eventuele insellingen weg zijn :(
Pagina: 1