Fifa 09 - heb ik een demo versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 643 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Ik las de review van Fifa09 en die van PES 2009 en het viel me op dat het realisme en gameplay in Fifa09 wordt aangeprezen. Ikzelf ben een echte fifa fan en Fifa 09 inmiddels een aantal uur gespeeld.

Waar ik me enorm aan erger en verbaas dat ik dat nog nergens gelezen heb is datgene wat in de PES 2009 review aan bod komt: de vele rariteiten! Hoewel ik het spel nieuw heb aangeschaft (PS3 versie) heb ik soms het idee dat ik met een demo variant te maken heb. Het onder de bal doorkoppen, niet meelopende medespelers etc. is aan de orde van de dag! Verder irriteert het mij mateloos dat wanneer ik bijvoorbeeld een spits de diepte in stuur, deze spits de eerste meters naar de bal toe rent, om vervolgens in te houden en soms zelfs omdraait en met de rug naar de bal toe gaat lopen. Verder is het bijna niet in te schatten hoe hard een bal daadwerkelijk wordt geschoten of gepasst bij het indrukken van de knop (een kleine tik kan een enorme uithaal zijn, maar kan ook een slap rollertje zijn). Waanzin. Ik kan me dat van de vorige Fifa versies niet herrinneren. De laatste, Fifa 08, heb ik bijna grijs gespeeld maar ik kan me niet heugen dat daar zulke rare dingen in zaten...

Zijn er meer mensen die dat zo ervaren? Ik ben bijna geneigd om terug naar de winkel te gaan, ik kan me niet voorstellen dat dit het definitieve spel is...

[ Voor 6% gewijzigd door LordSpud op 16-10-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad je aan misschien eens in het spel te verdiepen. Die "rariteiten" zoals jij ze noemt horen nu eenmaal bij het voetbal en maken het spel realistischer. Als je de bal wil koppen is timing en positie erg van belang. Druk je te vroeg, dan is er de kans dat hij de kopbal niet red. Verder is het ook belangrijk om te weten wanneer je schiet. Stuiterd de bal op? Sprint je? Raak je bal goed? Dit zijn factoren die allemaal mee spelen om een mooi schot te lossen. Fifa 09 is een verder ontwikkelde versie van 08 in tegenstelling tot eerdere fifa's waar elk jaar een ander concept in werd gepropt. Nu hadden ze een goede basis met 08 en die hebben ze verfijnt/verdiept tot 09. Natuurlijk heb je ook geen demo versie als je die in de winkel hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
:-) Je mag er vanuit gaan dat ik me in het spel verdiept heb. Ik snap je reactie wel maar de factoren die je noemt zijn natuurlijk evident, dat maakt een spel juist leuk (timing, hoe snel loop je, etc.). Het is niet mijn bedoeling om Fifa te bashen, ik ben fan van het spel. Nee, ik heb het echt over de rare dingen die mijns inziens veelvuldig in het spel voorkomen. Nog een voorbeeldje:

De bal rolt over het veld en komt bijna tot stilstand. Actieve speler (aangeduid met rode pijl) is ver weg van de bal (buiten beeld) en is onderweg (rent op de bal af, zie op de rader een stip het zichtbare gebied in rennen). Ik gebruik de L1 toets om van mannetje te wisselen, dit gebeurt niet. Ook niet wanneer ik met mijn linkerstick een richting selecteer. De overige medespelers lopen weg van de bal (?). De spelers van de tegenstander doen niets, loopt een beetje heen en weer. Even voor de duidelijkheid: er staan meerdere spelers om de bal heen die niets doen. Uiteindelijk arriveert mijn speler bij de bal (die dus van grote afstand de bal is komen ophalen) en het spel gaat verder. Dit heb ik meerdere keren gezien op stand "Professional". Is toch raar?

[ Voor 9% gewijzigd door LordSpud op 16-10-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:12

On_E

Housemusic

Kijk eens bij Controller Options, als daar nog veel op CPU Assisted staat, zet dan alles op Semi of Manual.

Ook het switchen van speler kun je daar helemaal op manual zetten zodat het wat beter werkt.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Wat wil je nu dat we zeggen? Ja, je hebt een demo versie in de winkel gekocht? Natuurlijk niet, en als je niet kunt leven met de fouten is dat heel lullig voor jou, maar volgens mij hebben we voor dat soort zaken wel een centraal FIFA 09 topic ;)

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Titel is inderdaad niet handig gekozen. Ik wil daarmee aangeven dat het voelt als een demo versie. Afijn, ik wilde alleen weten of er meer mensen waren met dezelfde ervaringen. Blijkbaar niet. Topic mag dus dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit soort dingen kunnen prima in het algemene FIFA-topic, lekker centraal ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.