[Tele2] Zo snel mogelijk er van af komen

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24
De situatie is de volgende:

- Bij oplevering hebben ze KPN niet goed opgezegd, heb nog een maand of vier via KPN gebeld op zijn minst.
- Ik heb eerder een storing van ruim een week gehad, niet bellen niet internetten
- Ik heb nu eens storing die vorige week zondag is begonnen (we zijn reeds elf dagen onderweg), waarbij de noch technische noch sociale helpdeskmedewerker niet helemaal te doordringen leek te zijn van de ernst van de situatie en een tijd van "kan morgen zijn, kan over acht dagen zijn" doorgaf.

Uiteraard was dit voor mij de druppel, aangezien ik nog wel kan internetten via open routertjes in de buurt meestal, maar bellen en met name gebeld kunnen worden op mijn vaste nummer gewoon extreem belangrijk is voor mij.

Hoe kom ik nu zo snel mogelijk van deze prutsers af? Ik moet nog tot 2010 blijven zitten of ik kon het afkopen voor het zelfde bedrag als ik normaal zou betalen tot die tijd, volgens de autist die ik via de service chat sprak. Daar had ik niet zo'n zin in, zeker niet als ik op random momenten een storing krijg die acht dagen kan duren.

Aangezien ik het reilen en zeilen binnen zo'n organisatie wel ken weet ik wel dat er altijd methodes zijn om sneller geholpen te worden of van zo'n contract af te komen, als je klacht maar met genoeg zwaailampen en gillende sirenes binnenkomt (of als je daar zelf werkt, dan is alles binnen een dag geregeld).

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik voor die tijd zonder die belachelijke boete van Tele2 af kom?

iOS developer

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:06
Lees de algemene voorwaarden eens goed door, met name eventuele problemen met de levering van Tele 2 diensten....

In grove lijnen zal er eerst sprake moeten zijn van een slechte of niet werkende dienst, hierbij geef je Tele 2 tijd om dit alsnog in orde te maken. Is na deze periode de dienst nog steeds niet of slecht werkend? Dan kan je ze in gebreke stellen en proberen het contract te laten ontbinden.

Let op: in de algemene voorwaarden hoort de precieze gang beschreven te zijn met periodes etc.
Je vindt ze hier: http://www.tele2.nl/shop/tele2/voorwaarden.htm

[ Voor 6% gewijzigd door DutX op 16-10-2008 13:28 ]

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
De juiste term om op te zoeken is geloof ik 'wanprestatie'. Zij leveren niet wat je mag verwachten, en op grond daarvan kun je -uiteindelijk- zelfs een contract ontbinden.

Uit mijn hoofd zeg ik even dat je de volgende stappen moet ondernemen:
- Tele2 (schriftelijk) in gebreke stellen, en ze een laatste kans geven, om binnen een redelijke termijn een 'goed' werkende verbinding te leveren.
- Als dat hen niet lukt, wegens wanprestatie je contract eenzijdig opzeggen. Daar ben je (in principe) ook geen kosten meer verschuldigd.

Zoiets.... De juristen hier kunnen ongetwijfeld de precieze formulering en stappen beschrijven, maar hiermee moet je (samen met Google) al een eind in de goede richting zijn....

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09
BikkelZ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:19:
De situatie is de volgende:

- Bij oplevering hebben ze KPN niet goed opgezegd, heb nog een maand of vier via KPN gebeld op zijn minst.
- Ik heb eerder een storing van ruim een week gehad, niet bellen niet internetten
- Ik heb nu eens storing die vorige week zondag is begonnen (we zijn reeds elf dagen onderweg), waarbij de noch technische noch sociale helpdeskmedewerker niet helemaal te doordringen leek te zijn van de ernst van de situatie en een tijd van "kan morgen zijn, kan over acht dagen zijn" doorgaf.

Uiteraard was dit voor mij de druppel, aangezien ik nog wel kan internetten via open routertjes in de buurt meestal, maar bellen en met name gebeld kunnen worden op mijn vaste nummer gewoon extreem belangrijk is voor mij.

Hoe kom ik nu zo snel mogelijk van deze prutsers af? Ik moet nog tot 2010 blijven zitten of ik kon het afkopen voor het zelfde bedrag als ik normaal zou betalen tot die tijd, volgens de autist die ik via de service chat sprak. Daar had ik niet zo'n zin in, zeker niet als ik op random momenten een storing krijg die acht dagen kan duren.

Aangezien ik het reilen en zeilen binnen zo'n organisatie wel ken weet ik wel dat er altijd methodes zijn om sneller geholpen te worden of van zo'n contract af te komen, als je klacht maar met genoeg zwaailampen en gillende sirenes binnenkomt (of als je daar zelf werkt, dan is alles binnen een dag geregeld).

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik voor die tijd zonder die belachelijke boete van Tele2 af kom?
Het is natuurlijk kwalijk dat je zo'n slecht service ervaart bij Tele2. Probeer anders eens het hoofdkantoor te bellen ipv het callcenter. Misschien dat je dan verder komt? Vaak wil dit bij Tele2 nog wel eens helpen.

Probeer daarnaast altijd vriendelijk te blijven hoe slecht je ook geholpen wordt. De meeste mensen proberen toch echt hun best te doen om jou tevreden te krijgen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• BikkelZ
Bedankt voor jullie tips, ik ga het hoofdkantoor proberen, mocht ik daar niets wijzer worden dan kan ik altijd eens proberen een (aangetekende?) brief te sturen met daarin a) mijn klachten, b) wat ik van ze verwacht c) dat ik anders vanwege wanprestatie eenzijdig het contract opzeg.

Ik heb zelf jaren op zo'n helpdesk gezeten en ik weet gewoon precies hoe het werkt. Wanneer iemand wel of niet van plan is je zo goed en vriendelijk mogelijk te helpen. Ik had eerder deze week twee keer de zelfde dame / meisje en die had me echt niet veel beters te vertellen dan deze knul, maar ik merk gewoon wanneer iemand me af probeert te schepen want ik weet zelf precies hoe het aan de andere kant van het scherm werkt.

Ik heb vroeger bij UPC ook wel met autisten te maken gehad, maar die hadden dan wel allerlei tools en informatie waar mee ze me konden helpen. Ook geen probleem. Ik wil of geholpen worden, of als mens behandeld worden. Als dat allebei niet lukt, ben ik ook echt niet aardig meer, ik kon het zelf namelijk wel altijd opbrengen.

[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 16-10-2008 14:13 ]

iOS developer

Verwijderd

BikkelZ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:07:
Ik heb vroeger bij UPC ook wel met autisten te maken gehad, maar die hadden dan wel allerlei tools en informatie waar mee ze me konden helpen. Ook geen probleem. Ik wil of geholpen worden, of als mens behandeld worden. Als dat allebei niet lukt, ben ik ook echt niet aardig meer, ik kon het zelf namelijk wel altijd opbrengen.
De eerste keer dat je begon met schelden nam ik het voor lief en wou ik je helpen (ik ben nl wel onder mijn contract uitgekomen op een makkelijke manier). Nu je weer begon te belediggen heb ik zoiets van "de groeten" :w .

Wie goed doet goed ontmoet

• BikkelZ
Nou als autisme voor jou een scheldwoord is dan mag jij weer bij deze je excuses aanbieden aan een heleboel mensen om jouw zo gekoesterde karma er weer bovenop te helpen. Dat de desbetreffende helpdeskmedewerkers - die ik persoonlijk gekend heb - wellicht een andere sociale stoornis hadden dan autisme kan aan mijn gebrekkige medische kennis liggen. Wat ik wel kan zeggen is dat ze problemen konden fixen.

iOS developer

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

BikkelZ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:07:
Bedankt voor jullie tips, ik ga het hoofdkantoor proberen, mocht ik daar niets wijzer worden dan kan ik altijd eens proberen een (aangetekende?) brief te sturen met daarin a) mijn klachten, b) wat ik van ze verwacht c) dat ik anders vanwege wanprestatie eenzijdig het contract opzeg.
Uiteraard aangetekend. En niet dat je anders vanwege wanprestatie eenzijdig het contract opzegt maar stel ze direct al in gebreke en geef ze een termijn om het te fixen (zie voorwaarden dus). Niet te vaag blijven anders doen ze gewoon wat hen het beste uitkomt ;).

Ik heb ook een paar weken terug een storing gehad van meer dan een week, de mensen bij de service desk zijn echt niet te geloven. Het domste tuig (sorry als er hier mensen zijn die er werken en mogelijk wel wat meer verstand hebben) zit daar, je kan daar echt onmogelijk meerdere uren (ja want dat heb je nodig om daar iets voor elkaar te krijgen) beleeft tegen blijven.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BikkelZ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:39:
Nou als autisme voor jou een scheldwoord is dan mag jij weer bij deze je excuses aanbieden aan een heleboel mensen om jouw zo gekoesterde karma er weer bovenop te helpen...
Niet dat ik je ga helpen om van je contract af te komen maar wat vind je ervan als jezelf op helpdesk van bedrijf X werkt en je later op GoT een topic tegenkomt waar iemand enorm afgeeft op die helpdesk en de medewerkers, in bepaalde vorm, met afwijkingen of ziektes gaat bombarderen? Lijkt me gezellig, vooral als je jezelf herkent aan de hand van bepaalde beschrijvingen in de situatie... :w

Als een helpdesk in jouw ogen niet meewerkt, dan kan je inderdaad andere stappen ondernemen om een probleem op te laten lossen of onder een contract uit te komen maar lekker veilig schelden achter je PC vind ik gewoon laag.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 16-10-2008 15:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BikkelZ
Zullen we maar gewoon ontopic verder gaan? Als je het over iets anders wilt hebben met me mag je er een nieuw topic openen en me daarvoor uitnodigen.

[ Voor 82% gewijzigd door BikkelZ op 16-10-2008 15:49 . Reden: houdt op met voeren. ]

iOS developer

Pagina: 1