Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mr_M
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 28-04-2015
Situatie

Op mijn Synology DS107e (firmware: DSM 2.0-0722) heb ik de iTunes-service ingeschakeld. Ook heb ik playlists gecreëerd. Wanneer ik iTunes start dan verschijnt de Synology iTunes-service keurig en kan ik gebruik maken van de playlists. Niks aan de hand.

Mijn iPhone 3G (versie 2.1 (5F136)) laat ik synchroniseren met Outlook d.m.v. iTunes. Dit gaat ook uitstekend - ook al baal ik er van dat tasks en notities niet worden meegenomen. Ook applicaties uit de Apple appStore kan ik downloaden en via iTunes synchroniseren met m'n iPhone. Tot zover geen problemen.

Vraag
Wat ik nu graag wil is ook kunnen synchroniseren met de playlists welke ik op m'n Synology iTunes-service heb aangemaakt. Deze optie verschijnt helaas niet bij de synchronisatieopties die iTunes biedt.

Zelf geprobeerd
Deze vraag is zeker vaker aan de orde geweest maar een oplossing blijft achterwege, zoals hier:
http://www.synology.es/en...iewtopic.php?f=63&t=10412
http://www.tgdaily.com/content/view/38783/145
[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Concreet
Weet iemand hoe je de iPhone kunt laten synchroniseren met de Synology iTunes-playlists?

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat kan niet. De iTunes-service maakt een iTunes share aan, net zoals je dat met je lokale iTunes bibliotheek kunt doen. Door beperkingen in iTunes kun je alleen muziek afspelen van een shared library. Downloaden kan niet en daarmee het synchroniseren niet.

De enige optie die misschien zou kunnen gebruiken is in plaats van de muziek afspelen via de iTunes-service, een iTunes library direct vanaf je Synology mounten en gebruiken in iTunes. Als je iTunes opstart met alt onder Mac OS X en ik dacht shift onder Windows kun je kiezen welke bibliotheek je wilt gebruiken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• Mr_M
quote:
Daedalus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:25:
Dat kan niet. De iTunes-service maakt een iTunes share aan, net zoals je dat met je lokale iTunes bibliotheek kunt doen. Door beperkingen in iTunes kun je alleen muziek afspelen van een shared library. Downloaden kan niet en daarmee het synchroniseren niet.

De enige optie die misschien zou kunnen gebruiken is in plaats van de muziek afspelen via de iTunes-service, een iTunes library direct vanaf je Synology mounten en gebruiken in iTunes. Als je iTunes opstart met alt onder Mac OS X en ik dacht shift onder Windows kun je kiezen welke bibliotheek je wilt gebruiken.
Dank je voor je antwoord. Wat bedoel je precies met 'een iTunes library direct vanaf je Synology mounten en gebruiken in iTunes'? Hoe kun je dat realiseren?

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-05 19:15

BlaTieBla

Blake Returns

Ipv de muziek op je lokale schijf te plaatsen zet je ze op een netwerkshare. In de iTunes instellingen kan je opgeven waar je muziek geplaatst moet worden bij import e.d.
Het iTunes bestand met de tags en zo kan je met een search en replace aanpassen dat alles naar de share verwijst als je een grote library hebt (scheelt het opnieuw importeren).

Ik heb mijn muziek op \\server\mp3 staan en dat gaat goed. Alleen is het importeren van muziek wat trager omdat alles over het netwerk heen moet.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Mr_M
quote:
BlaTieBla schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:45:
Ipv de muziek op je lokale schijf te plaatsen zet je ze op een netwerkshare. In de iTunes instellingen kan je opgeven waar je muziek geplaatst moet worden bij import e.d.
Het iTunes bestand met de tags en zo kan je met een search en replace aanpassen dat alles naar de share verwijst als je een grote library hebt (scheelt het opnieuw importeren).

Ik heb mijn muziek op \\server\mp3 staan en dat gaat goed. Alleen is het importeren van muziek wat trager omdat alles over het netwerk heen moet.
Ja, precies. Het voordeel van de Synology iTunes-service heb je dan niet meer. Eigenlijk ga ik dan terug naar de oude situatie zoals ik het eerst had.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True