1. Installeer dan ook een engelse versie
Even zonder dollen. Het "echte" pad is "C:\Users". In gevallen waar het om het echte pad gaat zal dat weergeven worden. In het geval dat de gebruikersmap bedoeld wordt (die dus ook "E:\hocuspocus" kan zijn) zal "Gebruikers" weergeven worden.
Overigens snap ik nog steeds niet helemaal wat het probleem is
2.
In plaats van een / of \ staat er nu een >>. Verder niet veel aan veranderd. Je kunt nog steeds het volledige pad zien en aanpassen door met de linker muisknop rechts van de "hoogste" map te klikken.
(Overigens staat het begin van het echte pad nog onderin, op dat dingetje waar je op moet klikken als het geminimaliseerd is, weet de echte naame ven nei)
3.
"Classic view" om terug te gaan naar de Windows 9x stijl. De catagory view is inderdaad omgegooid t.o.v. XP, maar het zal ook niet helpen om de oudere verkenner daarvoor aan te zetten.
4.
Je kunt het e.e.a. aanpassen onder tools->folder options->view (en dan apply to all folders). Ik weet niet of de weergave (lijst, thumbnails etc.) daar ook bij meegenomen wordt. Je kunt gemakkelijk in het menu komen door op alt te drukken. Je kunt overigens ook onder tools->general "windows classic folders" kiezen, misschien helpt dat een beetje. Ik ben er overigens nog niet achter wat die optie doet.
5.
Hmm, Office 2007 is toch wel 10x zoveel veranderd t.o.v. Office 2003 als vista verkenner t.o.v. XP verkenner. Overigens vind ik 2007 5x zo goed werken als 2003.