Asus P5W DH Deluxe 4x WD Raptor in RAID 0

Pagina: 1
Acties:

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 14:30
Asus P5W DH Deluxe 4x WD Raptor in RAID 0

Na wat zoeken op internet kan ik nog steeds niet echt een sluitend antwoord vinden op mijn vraag: Kan ik 4x WD Raptor in RAID 0 zetten op mijn Asus P5W DH Deluxe?

Er zitten op de ICH7 controller namelijk maar 3 SATA poorten, maar het zou mogelijk moeten zijn om 1 van de poorten van de andere controlers erbij te betrekken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bernardo

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Als ik zo even vlug op de specificatiepagina kijk, maak ik daaruit op dat het met RAID-0 niet gaat lukken. RAID-10 wel, want dan wordt de SIL-controller erbij betrokken (waarschijnlijk een stripe op iedere controller die met elkaar gemirrord worden).

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 14:30
Jammer, hier was ik al bang voor. Helaas zijn er geen Areca kaartjes op PCI, want dan kocht ik er daar 1 van. Heeft het sowieso zin om een RAID kaartje te kopen voor PCI?

Met 2x HD3870 heb ik naast m'n geluidskaart niet veel ruimte meer over eigenlijk, ik wil ook graag een nieuw moederbord, maar wacht toch nog even tot de nieuwe X58 bordjes uit zijn.

• _I ochen
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-02 18:43
Je hebt PCIX areca's, en die werken ook gewoon op PCI , al zal je dan niet veel van de snelheid van je raptor raid-0 overhouden... reken ergens op een maximum sequentiële doorvoer van 110-120MB/s...
Min dan nog de bandbreedte van de andere apparaten die op je pci-bus aangesloten zijn.. (soundcard zal niet veel bandbreedte nodig hebben, maar vb draadloos lan kaartje al wat meer. Idem voor pci lan NICs...)

[ Voor 34% gewijzigd door _I ochen op 16-10-2008 18:41 ]

Verwijderd

Bestaan die controllers niet voor PCI Express?

• _I ochen
Uiteraard, maar ik leid af uit de TS zijn vraag dat hij geen pci-express sloten vrij heeft...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is het niet mogelijk om via EZ-RAID een RAID 0 te maken, en vervolgens nog via de ICH7R een RAID 0 te maken over 2x Raptor + de EZ-RAID?
Een alternatief is altijd nog 3x Raptor in RAID 5, dan heb je naast snelheid ook veiligheid.

Tesla Model Y RWD (2024)

• _I ochen
Ik betwijfel eerlijk gezegd of een software raid 5 met 3 disken ook maar iets sneller kan zijn als een software raid 0 van 2disken...

Software raid5 presteert over het algemeen niet echt goed (cpu is niet echt goed in de XOR-berekeningen (pariteit)...

Daarmee zit je dan weer in het HW-raid vs Software-raid debacle...

persoonlijk zou ik software raid5 enkel aanraden icm een Highpoint RR23xx kaartje, die kunnen dat nog redelijk afhandelen... Een onboard slaagt hier (voor Raid5 dus) imho niet deftig in...

ter info RR2310 (4p) , pcie 4x : 135€ (webconnexxion.com)

[ Voor 5% gewijzigd door _I ochen op 16-10-2008 18:54 . Reden: prijs indicatie ]

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:45:
Is het niet mogelijk om via EZ-RAID een RAID 0 te maken, en vervolgens nog via de ICH7R een RAID 0 te maken over 2x Raptor + de EZ-RAID?
Een alternatief is altijd nog 3x Raptor in RAID 5, dan heb je naast snelheid ook veiligheid.
De handleiding heeft het alleen over RAID0+1, of RAID0 met 4 schijven mogelijk is wordt niet vermeld. Je zou het natuurlijk wel kunnen proberen (misschien dat je toch kunt kiezen, maar betwijfel het).
Pagina: 1