• Digital-Punk
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik was van plan om een server up te graden.
De oude processor is een P4 2.8GHz met 533MHz FSB.
Op een aantal websites kwam ik erachter dat dit moederbord (althans, de P5MT) 1066MHz FSB moet ondersteunen.
Ik nam ook meteen aan dat dat betekende dat de C2D processoren ook ondersteund worden.
Brengt me op het volgende.

Ik heb een C2D E7300 aangeschaft om te kijken of deze daadwerkelijk ondersteund worden.
Blijkt dat dit in het eerste geval niet zo is.
Op de site van ASUS wordt ook niets duidelijk omdat het hele moederbord (P5MT-R) niet te vinden is.
Zijn broertje (de P5MT) is wel te vinden.

Ik was van plan om een BIOS upgrade te doen.
De huidige BIOS versie is 1003 en die kan ik eventueel upgraden naar 1006.
Ik kan alleen niet het juiste moederbord vinden op de site van ASUS.

Zou de P5MT hetzelfde zijn als de P5MT-R?

Zo nee, waar kan ik dan terecht om een ander BIOS te vinden voor dit moederbord.

Ik kan mezelf niet aanmelden voor het support forum van ASUS omdat de registratiepagina niet werkt.

Suggesties?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik kijk naar de P5MT dan zie je dat deze een E7230 chipset heeft, net als alle andere P5MT bordjes. Ik ga er dus vanuit dat de P5MT-R dat ook heeft (dat is eenvoudig te checken).

Als je kijkt naar de cpu support list: http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us dan zie je dat jouw cpu daar niet opstaat. Er staan verder ook geen andere 45nm cpu's op, dus je kunt verwachten dat een E7300 er ook niet op kan gaan werken.

Omdat we wel verwachten dat je dit soort dingen opzoekt voordat je een topic opent, en in dit geval in ieder geval vermeldt wat voor specs het bord heeft, daarom gaat dit topic ook op slot.

Dit topic is gesloten.