Lego Racers 2 - Not enough memory

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:37
Hoi, ik probeer om Lego Racers 2 te installeren op mijn pc*.

Bij het installeren krijg ik direct de melding: "Not enough memory" en kan ik alleen op OK klikken. Daarna kom ik weer terug in Windows Verkenner. Ik heb geprobeerd om het install.exe in compatibiliteitsmodus te starten (W95 en W98/ME), maar dit verhielp het probleem niet. In de readme staat ook dat het spel geschikt is voor Windows XP.

Op mijn laptop** installeert het spel wel prima, zonder compatibiliteitsmodus oid. Zoals je ziet heb ik genoeg geheugen, ook harde schijfruimte is meer dan genoeg aanwezig.

Ik kan me voorstellen dat het wel zou werken als ik er een reepje geheugen uit zou halen, maar dat vind ik iets te omslachtig om een spelletje te spelen. Heeft iemand hier een handige oplossing voor?

* pc specs:
Windows XP Pro (32-bit)
Intel Core2Quad 6600
4GB Ram (waarvan ca. 3 effectief)

** laptop specs:
Windows XP Pro (32-bit)
Intel T7200
1GB Ram

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Helpt het om direct van de CD af te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Jejking schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:38:
Helpt het om direct van de CD af te installeren?
Nee, ik heb geprobeerd om via het menu na de autorun te installeren, en om in Windows verkenner op install.exe te klikken, maar beide manieren hebben hetzelfde resultaat. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik bedoelde dat er een setup.exe / install.exe op de CD zit.

Op Win 98 weet ik overigens wel dat het altijd (goed?) werkt, aangaande Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Jejking schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:45:
Ik bedoelde dat er een setup.exe / install.exe op de CD zit.

Op Win 98 weet ik overigens wel dat het altijd (goed?) werkt, aangaande Google.
Ja, ik probeer de install.exe die op de cd staat. (Staat nog niks op mijn harde schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat als je hem start in een VMware machine met 3d support en zeg, 256mb? :)

edit: Als ik me niet vergis is het niet een dusdanig grafisch intensief spel dat dat niet zou werken

[ Voor 40% gewijzigd door spone op 16-10-2008 12:58 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietman792
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:10
Als ik zo rondkijk op internet, denk ik inderdaad dat het probleem ligt aan de hoeveelheid RAM:
http://www.bzpower.com/forum/index.php?showtopic=289324
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=442973&page=3

Er worden geen oplossingen geboden, maar in beide gevallen gaat het om gebruikers met meer dan 2 GB RAM. Ik zou idd eens proberen in een Virtual Machine met minder RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Ik heb het geprobeerd met Virtual PC, heb 512MB als geheugen ingesteld. Installatie verliep prima! Helaas lukt het nog niet om te spelen: na dubbelklikken (of rechts en dan openen) icoon is er een korte flikkering van het beeldscherm en daarna niks. Ik zal dus nog even verder moeten zoeken naar de ideale omstandigheden. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee wat de specs zijn voor Lego Racers maar VirtualPC en VMWare hebben geen DirectX ondersteuning, voor zover ik weet. Dus je kan nog even spelen met VirtualPC maar de kans dat het gaat werken (of vloeiend gaat werken) is nihil, helaas.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:57:
Geen idee wat de specs zijn voor Lego Racers maar VirtualPC en VMWare hebben geen DirectX ondersteuning, voor zover ik weet. Dus je kan nog even spelen met VirtualPC maar de kans dat het gaat werken (of vloeiend gaat werken) is nihil, helaas.
VMWare in ieder geval wel, al is het "experimental". Het is mij in ieder geval gelukt om World of Warcraft met ongeveer 10 fps geëmuleerd draaiende te krijgen in d3d mode. Aangezien Lego Racers een vrij basis-3d spel is (niveau van ongeveer Half Life 1) dus dat moet wel speelbaar te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Pff, al die moeite voor een simpel spelletje ;)

Het lukt me inderdaad niet om het met Virtual PC werkend te krijgen. Is er een manier om softwarematig RAM geheugen (tijdelijk) uit te schakelen?

edit:
In elk geval niet door een nieuwe VirtualPC aan te maken met 2GB RAM, want dan krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding...

[ Voor 25% gewijzigd door Sherlock op 17-10-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Sherlock schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:53:
Het lukt me inderdaad niet om het met Virtual PC werkend te krijgen. Is er een manier om softwarematig RAM geheugen (tijdelijk) uit te schakelen?
Maak een extra regel in je boot.ini en zet achter /fastdetect iets als /maxmem=256 ofwel:
code:
1
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP" /fastdetect /maxmem=256

Op deze manier beperk je het geheugen tot 256MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
spone schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:54:
[...]

Maak een extra regel in je boot.ini en zet achter /fastdetect iets als /maxmem=256 ofwel:
code:
1
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP" /fastdetect /maxmem=256

Op deze manier beperk je het geheugen tot 256MB :)
Dank, ik hoefde de extra regel niet toe te voegen aangezien je alleen een vinkje hoeft te zetten bij de advanced options bij Maxmem. Heb hem nu standaard op 2048 ingesteld en nergens last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Klopt, maar ik dacht dat je het misschien wel handig vond om voor normale werkzaamheden wel de volledige hoeveelheid geheugen beschikbaar te hebben :)

Pagina: 1