Binnenkort start er op de filosofiefaculteit in Nijmegen een introductiecursus LaTeX-gebruik voor studenten en medewerkers en ik ben gevraagd te helpen deze cursus te begeleiden. Zodoende ben ik druk bezig me LaTeX eigen te maken, ik werk met ProTeXt (MikTex, TeCnicCenter, etc.). Dit even ter achtergrond: ik ben dus welwillend en explorerend, maar niet goed thuis in de krochten der editors en compilers e.d.
Met het systeembeheer is inmiddels overeengekomen dat in de computerruimte op de uni waar de cursus gegeven gaat worden ProTeXt beschikbaar gemaakt wordt op de PC's. Na een reboot dient men (het zijn netwerk-PC's) het pakket te installeren ('ProTeXt-2.2-071608 install v1.1' is beschikbaar voor installatie via configuratiescherm --> software). Na installatie lijkt alles te functioneren, maar als ik
Uiteraard heb ik gecontroleerd of het pakket volledig geïnstalleerd is en dat lijkt het geval te zijn (dus niet alleen TeXnicCenter staat erop, maar ook MikTex e.d.). Voorts heb ik de index van TeXnicCenter, de search hier en Google geraadpleegd, maar van die drie leverde alleen Google me iets op en dat waren met name onbeantwoorde vragen en voor mij onbegrijpelijk jargon.
Als ik direct naar PDF output dan werkt dat wél, maar krijg ik de volgende waarschuwing:
Het systeembeheer hier kan me niet helpen want ze weten niet wat LaTeX is, is er hier iemand die me een zet in de goede richting kan geven?
Met het systeembeheer is inmiddels overeengekomen dat in de computerruimte op de uni waar de cursus gegeven gaat worden ProTeXt beschikbaar gemaakt wordt op de PC's. Na een reboot dient men (het zijn netwerk-PC's) het pakket te installeren ('ProTeXt-2.2-071608 install v1.1' is beschikbaar voor installatie via configuratiescherm --> software). Na installatie lijkt alles te functioneren, maar als ik
wil 'builden' (naar DVI) krijg ik de volgende error:\documentclass{article}
\begin{document}
Hallo mogelijke wereld!
\end{document}
Ik weet verdorie ook niet hoe ik de tekst uit de output-bar integraal kan kopiëren, erg vervelend maar volgens mij heb ik hiermee wel de clou te pakken.! I can't find file 'pdftexconfig'.
1.7 \input pdftexconfig
Please type another input file name
! Emergency stop.
1.7 \input pdftexconfig
No pages of output.
Uiteraard heb ik gecontroleerd of het pakket volledig geïnstalleerd is en dat lijkt het geval te zijn (dus niet alleen TeXnicCenter staat erop, maar ook MikTex e.d.). Voorts heb ik de index van TeXnicCenter, de search hier en Google geraadpleegd, maar van die drie leverde alleen Google me iets op en dat waren met name onbeantwoorde vragen en voor mij onbegrijpelijk jargon.
Als ik direct naar PDF output dan werkt dat wél, maar krijg ik de volgende waarschuwing:
Hoe dan ook is het onwenselijk om steeds naar PDF te moeten schrijven en niet gebruik te kunnen maken van de viewer.pdfTeX warning: (file pdftex.map): cannot open font map file
] (Hallo.aux) )
Het systeembeheer hier kan me niet helpen want ze weten niet wat LaTeX is, is er hier iemand die me een zet in de goede richting kan geven?
[ Voor 7% gewijzigd door .Frank op 16-10-2008 12:02 ]
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)