Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!

Google en de forum search konden me niet helpen met het volgende:

Sinds een week ben ik in het bezit van een Creative Zen 4GB.
Nu heb ik deze vandaag gevuld met muziek. Dit zijn allemaal mp3's die ik zelf
met het programma Tag&Rename van de door mij gekozen tags heb voorzien.
De tags die ik heb gezet zijn artist, title en genre. Voor de rest GEEN tags
omdat dit voor mij vrij overbodig is. Ik hoef niet perse te weten op welk album
de track staat en comments e.d. hoef ik ook niet.

Zojuist heb ik dan alle mp3's overgeheveld naar de Zen. Dit werkte prima volgens plan.

Nu het probleem:

In de muziekbibliotheek zie ik mooi alle artiesten op een rijtje, ook als ik ze dmv
het genre ga opzoeken op de Zen, maar selecteer ik nu een artiest om door te gaan
naar de volgende categorie (tracks van die specifieke artiest) krijg ik niets te zien.
Er staat dan 'geen tracks in deze categorie' terwijl er gewoon meedere tracks van
de betreffende artiest op de speler staan.
Ik kan de tracks wel vinden en afspelen als ik het buiten de bibliotheek om doe,
maar dat is nou juist waarom ik de tracks heb getagged, om ze in de bibliotheek
te kunnen terugvinden!

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik ben bang dat je de 'verkeerde' tag voor artiest hebt gebruikt. Ik gebruik zelf geen Tag&Rename maar Media Monkey. Daar heb ik twee tags voor Artist en Album Artist. Als ik de verekeerde gebruik dan zie je ze niet goed.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Ortep schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:18:
Ik ben bang dat je de 'verkeerde' tag voor artiest hebt gebruikt. Ik gebruik zelf geen Tag&Rename maar Media Monkey. Daar heb ik twee tags voor Artist en Album Artist. Als ik de verekeerde gebruik dan zie je ze niet goed.
Tag&Rename heeft automatisch ook de tag albumartist ingevuld zie ik net.
Dat zou dan niet het probleem kunnen zijn (helaas, anders was dit misschien de oplossing geweest).

Het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.deetekk.com/tagz.jpg

Bij album heb ik bewust niets ingevuld omdat dit voor mij geen relevante informatie is.
Ik ga ervan uit dat dit ook niet echt een vereiste tag is, aangezien niet ALLE tracks ALTIJD
op een album staan/hebben gestaan.
Lijkt me dat het zonder album tag dan ook gewoon zou moeten werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
OF komt het misschien doordat ik WEL een albumartiest heb ingevuld, maar GEEN album?
Zou dat het systeem in de war brengen?

[edit-]
ok ik heb geprobeerd zonder albumartist, dit werkte niet.
vervolgens heb ik MET album artist EN album (wat ik dus eigenlijk niet wil) geprobeerd, en nu werkt het.

ik denk dat ik dan dus voor alle tracks, omdat ik eigenlijk geen album informatie wil, gewoon een default
album tag aanmaak genaamd 0 of 1 ofzo, dan werkt het tenminste.

toch erg bedankt voor het reageren!
[/edit-]

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 13:52 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Titel even onttagged en ontschreeuwt :)

Ik denk niet dat het aan het feit ligt dat je album-artiest wel ingevuld hebt en album niet. Dat zou niks uit mogen maken. Er zal wel iets mis gaan met het aflezen van de tag. Heb je wel de goede versie van de ID3-tag? Probeer anders eens een file opnieuw te converteren naar mp3, en kijk of het dan wel werkt. Ik heb wel eens files gehad waarvan m'n speler de tags absoluut niet wilde lezen. Na een recode van het bestand werkte het wel.