Toon posts:

Pc aansluiten op Sony Bravia full hd tv met alleen dvi-hdmi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag..

Ik heb een pc van packard bell met een MSI videokaart RX2600PRO/T2D512E
http://global.msi.eu/inde...at3_no=&prod_no=1338#menu

Nu wil ik deze aansluiten op mijn Sony Bravia full hd lcd tv (Sony 40L4000).
Ik heb een Dvi->Hdmi kabel gekocht en deze op beide aangesloten...nu krijg ik wel beeld maar geen geluid...waar komt dit door? Ik krijg bij aansluiting van deze kabel de volgende melding op de pc....

U HEBT EEN AFZONDERLIJKE AUDIO AANSLUITING NODIG VAN DE GELUIDSAANSLUITINGEN VAN DE COMPUTER NAAR DE TELEVISIE OF AUDIOAPPARATUUR OM GELUID TE KUNNEN HOREN OP UW HDMI-TV.

Betekent dit dat je een dvi-hdmi adapter/stekker nodig hebt voor audio op tv te kunnen krijgen..of is de kabel Dvi->Hdmi die ik heb genoeg? Of moet ik misschien een ander soort Dvi-Hdmi kabel hebben?? Ik heb begrepen dat hier ook verschillen in zitten??? Heb ook iets gehoord over categorie 1 en categorie 2 kabel??? Betekent dit dat ze niet allemaal audio door laten?? Welke moet ik dan hebben? Of moet je apparte boxen soms aansluiten op de tv??

Het volgende staat trouwens op de doos van mijn videokaart...

THE ATI RADEON HD 2600PRO HAS A BUILT IN HDMI WITH HD AUDIO SUPPORT FOR ONE-PLUG HDTV CONNECTIVITY. THIS UNIQUE FEATURE IS ENABLED WITH AN INTELLIGENT DVI TO HDMI ADAPTER. THE BENEFIT OF THIS APPROACH IS TO PRESERVE THE TRADITIONAL DUAL-DVI-I CONNECTIVITY (WITH VGA SUPPORT) THAT GAMERS DEMAND WHILE OFFERING A SEAMLESS CONNECTION FOR BIG-SCREEN HD GAMING. NO INTERNAL SPDIF OR OTHER AUDIO CABLING IS REQUIERD

Nou ik hoop dat iemand hier raad mee weet

Groetjes susanne

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 04:44
Heb je de volgende driver op je pc geinstalleerd?

ATI HDMI Audio Driver

https://a248.e.akamai.net...32-64_hdmiaudio_69563.exe

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Het linkje van je videokaart werkt niet.
THIS UNIQUE FEATURE IS ENABLED WITH AN INTELLIGENT DVI TO HDMI ADAPTER.
Gebruik de bijgeleverde DVI>HDMI plug, deze zorgt dat je audio ook zal werken.
Alleen is dit een HDMI>HDMI kabel en niet de door jouw aangeschafte DVI>HDMI kabel.

Verwijderd

Topicstarter
hey, ja ik heb nu dvi->hdmi kabel omdat ik die rechtstreeks in pc heb zitten, maar ik snap als ik zo n stekker haal dat ik dan een hdmi->hdmi kabel nodig heb..maar zal het probleem echt liggen dat ik die stekker niet heb? Die heb ik niet bij me videokaart gekregen..dan wil ik die wel gaan kopen..maar zit er verschil in deze stekkers? Zoja..welke moet ik dan hebben?

Bedankt

[...]

Gebruik de bijgeleverde DVI>HDMI plug, deze zorgt dat je audio ook zal werken.
Alleen is dit een HDMI>HDMI kabel en niet de door jouw aangeschafte DVI>HDMI kabel.
[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
de site werkt niet...Sorry, you have insufficient access.

403 Access Denied.
speeder1988 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:48:
Heb je de volgende driver op je pc geinstalleerd?

ATI HDMI Audio Driver

https://a248.e.akamai.net...32-64_hdmiaudio_69563.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er al uit ben......heb die adapter dus nodig.

De DVI-uitvoer van sommige recentere ATI Radeon™ grafische kaarten, zoals de ATI Radeon™ X2000-serie die audioverwerkingsmogelijkheden heeft, bestaat uit zowel beeld- als geluidsignalen. Als u een ATI Radeon™ X2000-serie grafische kaart hebt, hebt u alleen een DVI-naar-HDMI-adapter en een HDMI-kabel nodig om de verbinding te maken met een HDMI-compatibele DTV.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:04:
hey, ja ik heb nu dvi->hdmi kabel omdat ik die rechtstreeks in pc heb zitten, maar ik snap als ik zo n stekker haal dat ik dan een hdmi->hdmi kabel nodig heb..maar zal het probleem echt liggen dat ik die stekker niet heb? Die heb ik niet bij me videokaart gekregen..dan wil ik die wel gaan kopen..maar zit er verschil in deze stekkers? Zoja..welke moet ik dan hebben?
Zover ik weet kan je die adapter niet zomaar los kopen, hij had in de doos moeten zitten.
En ja, zonder die plug zal je DVI port geen audio doorzenden naar je TV.

Mocht je de adapter niet los kunnen kopen is een andere oplossing natuurlijk om een extra audio kabeltje tussen je PC en TV te laten lopen.

*edit: ziet er toch uit dat deze los te verkrijgen is http://shop.ati.com/product.asp?sku=3526142

[ Voor 6% gewijzigd door mhoogendam op 16-10-2008 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze los verkrijgbaar zien staan als je zoekt op google...maar ik zal wel even de pc winkel weer binnen wandelen en kijken of ik die kabel om kan ruilen voor een hdmi->hdmi kabel en of hij die stekker heeft...

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-02 06:09
Graag hoor ik hoe het gegaan is heb dezelfde kaart en met die adapter en krijg ook alleen beeld op de tv ( panasonic px80), wellicht dat ik iets verkeerd heb gedaan of nog een extra stukje software moet plaatsen. Wellicht staat een instelling op mijn tv verkeerd.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij die adapter dan wel? http://shop.ati.com/product.asp?sku=3526142
Want ik ben er nu namelijk achter dat je dus echt die adapter van Ati zelf nodig hebt en dan kun je een hdmi-hdmi kabel op die adapter aansluiten en dan heb je audio en video. De andere adapters die je kunt kopen die verzenden alleen video en daarom heb je de adapter van Ati zelf nodig. Een kabel die hdmi->dvi is..werkt gewoon als dvi kabel en dvi geeft alleen video signaal.
rambocus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:58:
Graag hoor ik hoe het gegaan is heb dezelfde kaart en met die adapter en krijg ook alleen beeld op de tv ( panasonic px80), wellicht dat ik iets verkeerd heb gedaan of nog een extra stukje software moet plaatsen. Wellicht staat een instelling op mijn tv verkeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 20:50 ]

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-02 06:09
ja ik heb die adapter, heb nog even het partnummer gecontroleerd en het is dezelfde. Kan dus ook aan mijn instellingen liggen of het gaat gewoon niet :X

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Verwijderd

Topicstarter
oo en zat die bij jou in het pakket van de videokaart?? of heb je hem ergens los kunnen kopen? zoja waar dan??
rambocus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:12:
ja ik heb die adapter, heb nog even het partnummer gecontroleerd en het is dezelfde. Kan dus ook aan mijn instellingen liggen of het gaat gewoon niet :X

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Suus, bel even met MSI op 0402676677; zeg gewoon dat je kat er met de adapter vandoor is gegaan en dat je een nieuwe nodig hebt ofzo. Misschien dat je porto moet betalen maar niet geschoten is altijd mis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ik heb begrepen dat je een uaa audio driver moet hebben...en dat je het geluid op je pc moet veranderen .....bij geluids opties je output instellen op de hdmi output van die kaart..en meer weet ik zelf ook ff niet omdat ik het nog niet werkend heb zonder die adapter...

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt...is dit een nederlands nummer? ik kom namelijk uit belgie..dus moet even weten of ik er 0031 landnummer voor moet draaien..
MAX3400 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:18:
Suus, bel even met MSI op 0402676677; zeg gewoon dat je kat er met de adapter vandoor is gegaan en dat je een nieuwe nodig hebt ofzo. Misschien dat je porto moet betalen maar niet geschoten is altijd mis.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:35:
hey bedankt...is dit een nederlands nummer? ik kom namelijk uit belgie..dus moet even weten of ik er 0031 landnummer voor moet draaien..

[...]
Ja, is rondom Eindhoven.

Ow, verzoekje... Als je iets wil toevoegen aan je laatste bericht en niemand anders heeft nog gereageerd, gebruik dan even Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif; anders heb je kans dat je tegen de regels van het forum bezig bent en dan kan je topic op slot gaan. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1