Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Via mijn zus kan ik via haar 40 BTW aftrekken van bijvoorbeeld een laptop. Laat het nou net zo zijn dat ik een macbook nodig heb voor mijn studie.Dat is natuurlijk erg aantrekkelijk.

Ik vroeg me af wat hiervan de mogelijkheden zijn bij bijvoorbeeld de media markt en hoe gaat het precies in zijn werking. Ik kan het haar nu zelf niet vragen omdat ze aan het werk is dus dan maar ff hier.

Bedankt _/-\o_

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pfoe, 40% BTW. Waar is dat?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Het BTW tarief is 19%, dat is volgens mij ook het maximum wat je kunt terugkrijgen. Als je zus een speciale regeling heeft weet je zus denk ik hoe dat werkt :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zie niet helemaal in wat de mediamarkt te maken heeft met de BTW aftrek van je zus. Je koopt daar gewoon een laptop en zij rekenen de BTW.

Overigens kan ik me voorstellen dat dit op of over het randje zit van wat legaal is.

@hierboven. Ik denk dat de zus 40% van de betaalde BTW kan terugkrijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 16-10-2008 10:24 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het zit vér over het randje van legaal. Het is belastingfraude.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ik snap er niets van. Wat voor regeling hebben we het hier over? Dat je zus nu aan het werk is lijkt mij nog geen reden om hier direct een vaag topic te openen. Wellicht beter dat je even wacht totdat je zus klaar is met werken zodat je hier een duidelijke vraag kunt stellen. Die laptop hoeft niet binnen nu en een uur besteld te worden lijkt mij?

De formulering van de TS maakt het er niet makkelijker op.

Verder ben ik het, met de info die ik nu heb, met MSalters eens, dit lijkt op fraude.

[ Voor 39% gewijzigd door argro op 16-10-2008 10:36 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Topicstarter
Dan zit het maar lekker ver over het randje. Dat doet iedereen daar op dat bedrijf.. dikke poep aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 10:38 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Je bedoelt dat je zus een eigen bedrijfje heeft, en jouw laptop als bedrijfsinvestering zou kopen? Als jij hem daarna krijgt pleegt je zus belastingfraude, dus dat zou ik maar niet doen.

En als dat soort dingen schering en inslag zijn bij dat bedrijf ben jij al helemaal lekker bezig door dat op een publiek forum te bespreken...

[ Voor 28% gewijzigd door Stoffel op 16-10-2008 10:37 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Je kan een regeling krijgen via je zus en je vraagt dat hier na :? Ik denk dat je zus je beter kan helpen, aangezien die weet over welke regeling het gaat.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Stoffel schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:36:
Je bedoelt dat je zus een eigen bedrijfje heeft, en jouw laptop als bedrijfsinvestering zou kopen? Als jij hem daarna krijgt pleegt je zus belastingfraude, dus dat zou ik maar niet doen.
J=En de kans dat je daar op gepakt wordt is nihil

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 13:05

Brons

Fail!

Als je zus een eigen bedrijf heeft zou ze inderdaad de BTW kunnen aftrekken van BTW die ze heeft ontvangen. De mediamarkt heeft hier niks mee te maken. Je zus trekt gewoon de gemaakte BTW kosten van haar inkomende BTW af en staat dan minder af aan de belastingdienst.

Echter is dit fraude als jij de laptop voor prive gaat gebruiken.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 13:05

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:37:
[...]

Inderdaad, tot ze je zus gaan auditten.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Heh, en dus is het goed? "Want iedereen doet het, en je wordt toch niet bestraft".

[moraalridder] Als het niet mag, mag het niet. Dus doe je het ook niet. [/moraalridder]

BTW: je zus moet nu ze een eigen bedrijf heeft ieder jaar belastingaangifte doen. (eigenlijk iedereen altijd, maar dat is een ander verhaal)
Je denkt dus dat de belastingbeambte die de aangiftes ziet niet doorheeft dat er wel erg veel pc's voor het bedrijf worden gekocht? Er wordt zeer serieus op dat soort fratsen gecontroleerd, en ook op beboet.
Eigen risico dus, en ten zeerste af te raden. Onder alle omstandigheden.

[ Voor 55% gewijzigd door Swaptor op 16-10-2008 10:43 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35
[...]

Ligt eraan of er niet een broertje zo handig is om dit op het grootste IT forum van Nederland te zetten... http://www.meldmisdaadanoniem.nl/ >:)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Dit is toch gewoon standaard belastinggedoe? niet een speciale regeling ofzo? ;)

Als bedrijf kan je van alles wat je koopt de btw terugkrijgen. En dat is over het algemeen 19%, geen 40%.

En natuurlijk moeten die aankopen wel gebruikt worden door het bedrijf en niet door derden .... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Ramon op 16-10-2008 10:42 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

[...]

Neem dan maar even van een andere ondernemer (te weten, ik) aan dat een controle absoluut niet onmogelijk is. Ik heb er dit jaar al een gehad, en die inspecteurs gaan zeer grondig te werk. Absoluut geen pretje.

En nogmaals, je maakt het een en ander wel wat makkelijk voor de belastingdienst als je zo te koop loopt met je fraude.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoffel op 16-10-2008 10:42 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:20:

... en hoe gaat het precies in zijn werking.
Dus eigenlijk wil je van ons weten hoe je het beste kunt frauderen?

Money for nothin' and your chicks for free

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 13:15

Prx

Als student krijg je sowieso al korting in de online apple store.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Iedereen die doet aan bewuste belastingfraude, jat uit mijn portemonnee omdat het belastinggeld toch binnen moet komen om alles te doen dat de overheid doet ;)

Maar goed, GoT is niet bedoeld om te helpen met het plegen van belastingfraude. Zeker niet als je zelf geen zin hebt om zelfs maar te wachten om het aan je zus te kunnen vragen.

Het algemeen beleid #crimineel <---

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 16-10-2008 10:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.