Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb deze zomer voor mijn broertje een computer samengesteld. Als OS heb ik destijds gekozen voor Vista Home Premium X64. Sindsdien een boel problemen gehad, waaronder wifikaarten die maar niet werkten. De eerste kaart teruggestuurd naar Azerty en een andere kaart gekregen, maar die gaf precies hetzelfde probleem, ondanks hun bewering dat deze moest werken met de gebruikte versie van Vista. Later kwam ik erachter dat Vista niet overweg kon met de gebruikte videokaarten.

Ik heb drie á vier weken terug een RMA aangevraagd bij Azerty om Vista terug te sturen. Deze is om onduidelijke redenen verdwenen. Anderhalve week terug heb ik gebeld en de dame aan de telefoon raadde mij aan de RMA overnieuw aan te maken en verzekerde mij dat als ik Vista retourneerde ik XP terug zou kunnen krijgen.

Zo gezegd, zo gedaan. Vista is deze week op de bus gegaan en Azerty heeft hem binnen. Het probleem is nu dat Azerty de software weigert terug te nemen, omdat deze geopend is (nogal logisch als ik erachter ben gekomen dat het niet goed werkt). Nadat ik uitgelegd heb dat een medewerker mij heeft verzekerd dat het wel degelijk geruild kon worden willen ze het wel terugsturen en alle verzendkosten vergoeden.

Probleem: Ik (Beter gezegd: mijn broertje) zit nu dus met een computer die door een gebrek aan een goed functionerend OS nog steeds niet werkt. Heb ik er recht op dat ze Vista terugnemen vanwege het niet functioneren? Moet ik maar genoegen nemen met hun aanbod?

Alvast hartelijk dank voor alle hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Wat is nu het probleem? Je wilt Vista ruilen voor XP, de medewerker heeft dit toegezegd, de zaak is opgestuurd (ok, iets vertraagd), en alle verzendkosten zullen vergoed worden.

Nog even wachten, en al je vragen/problemen zijn opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mei schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:08:

...
Nadat ik uitgelegd heb dat een medewerker mij heeft verzekerd dat het wel degelijk geruild kon worden willen ze het wel terugsturen en alle verzendkosten vergoeden.
Vista bedoel je?
BartS12 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:14:
Wat is nu het probleem? Je wilt Vista ruilen voor XP, de medewerker heeft dit toegezegd, de zaak is opgestuurd (ok, iets vertraagd), en alle verzendkosten zullen vergoed worden.

Nog even wachten, en al je vragen/problemen zijn opgelost?
Ik denk dat hij bedoelt dat Azerty zijn Vista versie weer terug stuurt. Dus geen XP.

[ Voor 42% gewijzigd door DeeJee op 16-10-2008 10:16 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Lijkt me een probleem van Azerty, zij hebben aangegeven dat de hardware met het OS samenwerkt, jij kiest er vervolgens voor om het OS terug te sturen omdat ie niet voldoet aan de eisen die jij gesteld hebt (jij wil dat het OS samenwerkt met de hardware) heb jij het ergens op papier staan? (of email ..?) dat de medewerker aangeeft dat beide producten (hardware en OS) samen kunnen werken? zo ja dan zijn ze de sjaak en anders moet jij gaan bewijzen dat je dat van een medewerker hebt gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mei schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:08:
Probleem: Ik (Beter gezegd: mijn broertje) zit nu dus met een computer die door een gebrek aan een goed functionerend OS nog steeds niet werkt. Heb ik er recht op dat ze Vista terugnemen vanwege het niet functioneren? Moet ik maar genoegen nemen met hun aanbod?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed begrijp waarom Azerty verantwoordelijk zou zijn voor jullie verkeerde keuze in OS, het is min of meer jullie eigen taak om te controleren of er drivers zijn voor je videokaart. Verder is het maar de vraag of de wet Kopen op afstand voor software geld.

Je mag wel verwachten dat Azerty je software zsm terugstuurt, maar ik zou zelf ook niet geneigd zijn de software te laten ruilen, als dat zelfs maar kan :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Anders voorstellen dat je vergelijkbare producten krijgt die wel met Vista overweg kunnen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

AB-Systems schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:22:
Lijkt me een probleem van Azerty, zij hebben aangegeven dat de hardware met het OS samenwerkt, jij kiest er vervolgens voor om het OS terug te sturen omdat ie niet voldoet aan de eisen die jij gesteld hebt (jij wil dat het OS samenwerkt met de hardware) heb jij het ergens op papier staan? (of email ..?) dat de medewerker aangeeft dat beide producten (hardware en OS) samen kunnen werken? zo ja dan zijn ze de sjaak en anders moet jij gaan bewijzen dat je dat van een medewerker hebt gehoord.
Volgens mij hebben ze zelf die PC samengesteld en niet Azerty. In dat geval moet je altijd eerst even kijken of de hardware die je selecteerd wel werkt onder vista x64. In mijn ogen is het niet een fout van Azerty maar van de gebruiker. Azerty doet begrijpelijk lastig over het terugnemen van ongesealde software.

Edit: Wat gambieter dus zegt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
DeX schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:26:
[...]

Volgens mij hebben ze zelf die PC samengesteld en niet Azerty. In dat geval moet je altijd eerst even kijken of de hardware die je selecteerd wel werkt onder vista x64. In mijn ogen is het niet een fout van Azerty maar van de gebruiker. Azerty doet begrijpelijk lastig over het terugnemen van ongesealde software.

Edit: Wat gambieter dus zegt :Y)
maar uit het verhaal van de TS blijkt dat hij contact gehad heeft met azerty en die aan hebben gegeven dat de beide producten samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik mag toch aannemen dat recente hardware overweg kan met Windows Vista, al dan niet met update van de driver?

Met het product wat je hebt afgenomen is niet veel mis, een RMA is dus ook niet de juist procedure denk ik. Een RMA is bedoeld voor producten die een defect hebben, dat is hier niet aan de orde.

Ik zou uitzoeken welke hardware de problemen geeft en hier een oplosisng voor zoeken. In overleg met Azerty kun je wellicht het e.e.a. qua hardware vervangen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

waaronder wifikaarten die maar niet werkten
Ik vind dit wel een erg 'brede' reden om maar RMA aan te vragen. Zeker in combinatie met 'niet ondersteunde' videokaarten, ben ik toch best benieuwd naar merk/type van de wifi-kaart en videokaart.

Het OS an sich werkt namelijk naar behoren, RMA lijkt me niet van toepassing.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 16-10-2008 10:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 09:29

Pubbert

random gestoord

Welke videokaart heb je dan? Kan me niet voorstellen dat hedendaagse videokaarten van ATi en nvidia geen Vista x64 support hebben.

Dat het misschien niet zo vlot werkt als drivers voor XP en Vista x32 kan ik me voorstellen.

Heb je het systeem zelf geassembleerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 16-10-2008 10:43 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Ik heb het systeem zelf geassembleerd. Hier op GoT wat hulp gekregen en heb ook zelf veel zoekwerk verricht. Er zijn geen problemen geweest bij de assemblage zelf. Na een tijdje heeft de voeding zichzelf wel opgeblazen, maar dat is ook via een RMA (wel andere webshop) netjes opgelost.

De videokaarten zijn twee HD3870's. Heb hier op GoT gevonden dat ze voornamelijk met Vista voor problemen zorgen. AFAIK moet het met XP beter werken. De wifikaarten zijn een Netgear WG311FS en een Asus WL-138G v2 (deze laatste zou volgens Azerty zeker moeten werken ivm Vista HP X64). Vista sluit bij beide zonder reden de software af direct na installatie en ik zie zelf geen manier om dit werkend te krijgen.

Mijn punt: Vista zorgt voor zo ver ik kan zien voor problemen, zelfs met hardware die dezelfde winkel aanraadt. in mijn ogen dus een niet goed functionerend product. Daarnaast is telefonisch beloofd dat de software geruild kon worden. Heb ik helaas geen opnames van, dus ik kan het niet bewijzen. Ik heb wél de e-mail waarin een medewerker van Azerty mij de kaart van Asus aanraadt als antwoord op de vraag welke kaart zij hadden die onder Vista X64 werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
volgens deze link werkt die laatste kaart ook met 64bit vista dus het is niet zo gek dat azerty die kaart aangeraden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je een OEM of Retail licentie voor Vista gekocht? Want als het de OEM license is, dan heb je sowieso volledige downgrade rechten en mag je gewoon XP installeren binnen de ruimte die door de Vista licentie gegeven wordt. Dan hoeft Azerty je dus ook geen XP toe te zenden.
bron: Microsoft Downgrade Chart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik lees daar nochtans gewoon de volgende tekst:
Rights to OEM versions of systems software are granted in the OEM License Terms. The OEM License Terms for most OEM versions of systems software do not grant downgrade rights. The exception is the OEM License Terms for the Windows® XP Professional operating system and the Windows Vista™ Business and Windows Vista Ultimate operating systems, which grant downgrade rights. See the full text of the OEM License Terms for the specific downgrade rights.
Gezien dat de TS blijkbaar Vista Home Premium heeft en in de standaard OEM licentie er niets over downgrading vermeld wordt denk ik niet dat hij downgrade rechten heeft. Jammer, want ik heb ook een Vista Home Premium OEM licentie en ik zou héél graag downgraden :P Dit heb ik eigenlijk al gedaan door een andere licentie aan te schaffen maar een extra licentie is altijd meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die WL-138 moet je gewoon door vista zelf laten installeren, niet met de CD of die vage wireless manager. heb deze zelf ergens in Juni nog bij een PC geinstalleerd, zonder enig probleem (moest wel even via draadje verbinding maken met internet, maar na reboot werkte hij wel).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:08:
Die WL-138 moet je gewoon door vista zelf laten installeren, niet met de CD of die vage wireless manager. heb deze zelf ergens in Juni nog bij een PC geinstalleerd, zonder enig probleem (moest wel even via draadje verbinding maken met internet, maar na reboot werkte hij wel).
Met Vista 64bits of 32bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sterker nog, maar dat is ook een gok; een OEM-license is toch gekoppeld aan hardware-ID, sort of? Als je een OEM-licentie wil doorverkopen, ben je verplicht om ook de bijbehorende hardware erbij te verkopen (staat trouwens ook zoiets in de FAQ van V&A), dus ik vraag me dan terdege af of je een OEM-licentie mag omruilen/terugsturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Even kort:

1. Je hebt zelf een computer gebouwd, zelf de componenten uitgezocht en zelf voor Vista gekozen.
2. Vervolgens heb je de boel in elkaar gezet en geinstalleerd (je hebt de licentie dus gebruikt).
3. Nu blijkt dat jouw WIFI-kaarten en wat andere hardware niet zo goed compatible waren met Vista.
4. Je hebt Azerty gebeld en gevraagd of Vista te retourneren was (heb je expliciet vermeld dat deze reeds geinstalleerd is geweest/verpakking geopend?) De medewerker zei dat omruilen geen probleem zou zijn.
5. Azerty heeft Vista binnen en ziet dat het geopend is en wil het niet terugnemen?

Ik zou het me goed kunnen voorstellen als Azerty het niet wil terugnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Zo is het gegaan. Ik zou zelf liever willen zeggen dat Vista niet compatible is met de hardware, want bijvoorbeeld de videokaarten schijnen wel met XP te werken. Daar bovenop werkt zelfs hardware die door hen aangeraden wordt niet onder Vista, zonder dat je zelf het internet moet afstruinen naar drivers.

Waar ik voornamelijk over val is de belofte Vista te ruilen en deze achteraf niet na te komen.

//Edit: ja, heb aan de telefoon verteld dat Vista tijdens gebruik niet bleek te werken. Ik mag dan toch aannemen dat elke nadenkende Hollander beseft dat je de verpakking dan ook open gemaakt hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Mei op 16-10-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mei schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:38:
Zo is het gegaan. Ik zou zelf liever willen zeggen dat Vista niet compatible is met de hardware, want bijvoorbeeld de videokaarten schijnen wel met XP te werken. Daar bovenop werkt zelfs hardware die door hen aangeraden wordt niet onder Vista, zonder dat je zelf het internet moet afstruinen naar drivers.
[...]
Kan aan mij liggen maar als het "afstruinen* naar vista64 drivers jouw probleem oplost, waarom ga je dan moeilijk doen door Vista terug te sturen? Als Azerty een turn-key systeem aflevert kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar als je het systeem zelf in elkaar zet (aangezien de voeding van een andere shop afkomstig was) lijkt mij dat je ook vakkundig genoeg bent om even de nieuwste drivers te downloaden.

Hoort dit topic niet in het shopping forum :?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
RMA is niet van toepassing. De software werkt, alleen niet alle hardware van ts is compatible met Vista. Jammer dan, had je vantevoren beter moeten uitzoeken, of je moet alsnog beter je best doen door wat drivers van het net te plukken.

Afkoelperiode koop op afstand is hier niet van toepassing. Het gaat immers om software waarvan de verzegeling door de gebruiker is verbroken (7:46d lid 4 sub c BW). Dus helaas pindakaas.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Vista werkt niet met wifikaarten, Vista werkt niet met de videokaarten. Hoezo werkt de software goed?

Heb ook niks over koop op afstand gezegd, alleen over hun belofte Vista te ruilen voor XP die ze niet nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mei schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:12:
Vista werkt niet met wifikaarten, Vista werkt niet met de videokaarten. Hoezo werkt de software goed?
Ow, Vista werkt vlekkeloos; zit nu met beeld en via WLAN dit bericht te tikken.
Heb ook niks over koop op afstand gezegd, alleen over hun belofte Vista te ruilen voor XP die ze niet nakomen.
Software waarvan het zegel verbroken is, nemen ze niet terug. Dat een medewerkers dat telefonisch misschien verkeerd geinterpreteerd heeft is vervelend voor jou maar niet te bewijzen or "de garantie" dat ze de software terugnemen.

Vervelende situatie voor je; hopelijk vind je een OS of hardware wat wel aan je eisen/wensen voldoet.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 16-10-2008 16:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

Vreemd, ik gebruik vista ook en bij mij werkt ie perfect met wifi en zelfs m'n videokaart doet het perfect met crysis warhead. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Volgens mij heb je gewoon ene jammerlijke opstapeling van hardware die niet (goed) werkt onder X64 Vista. Er zijn echt wel Wifi kaarten die wel werken (anders zou ik dit niet posten) en er zijn VGA kaarten die echt wel werken.
dominator schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:18:
[...]

Vreemd, ik gebruik vista ook en bij mij werkt ie perfect met wifi en zelfs m'n videokaart doet het perfect met crysis warhead. ;)
Precies. Er lijkt dus wat anders aan de hand te zijn, buiten het hele "Vista zuigt" gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat je conclusie een beetje kort door de bocht is. Zoals hierboven al gesteld is, als je een OEM licentie gebruikt hebt dan is deze gekoppeld aan je hardware (moederbord) en is deze in principe waardeloos bij gebruik op een ander systeem. Ik kan me voorstellen dat Azerty een geopende verpakking niet zal accepteren.
Wat een medewerker tegen je gezegd heeft doet er weinig toe, een uitspraak is zo teruggedraaid. Belangrijker is wat de voorwaarden zijn voor retouren en deze staan op de site.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

Volgens mij is één van de uitzonderingen op de wet koop op afstand dat aangebroken software niet geretourneerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEM = systembuilder, in de licentie staat duidelijk dat jezelf verantwoordelijk bent voor de ondersteuning. Had dan een retailversie genomen dan kon je nog ergens aan kloppen. En stop met het herhalen van "ze willen hem niet terug innemen en xp toe sturen"
Ieder wel denkend mens weet dat als het niet mogelijk is om je software met licentiesleutel zo om te ruilen. Wel handig hoor ff kopietje trekken en dan nog een extra versie cadeau krijgen. O die doet het ook niet laten we dan maar over stappen op Windows ME. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Tip: Download eens de meest recente drivers voor de producten die niet werken. Ik heb de links voor je opgezocht. Ik ben er per product ongeveer een halve minuut mee bezig geweest om ze te vinden en heb tussendoor nog mijn kop thee opgedronken ook. Hele grote moeite dus...

Asus WL-138G
ATi HD3870

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020

Oh, maar dat was zo'n ondergeschikt punt dat ik daar niet op was ingegaan. Dan maar alsnog. Een verkoopmedewerkster aan de telefoon kan zoveel zeggen, maar kan de onderneming zomaar binden. Lullig dat ze heeft toegezegd dat je het kon ruilen voor XP, dat kind was gewoon niet goed op de hoogte van de eigen regels van Azerty, en daarin komen ze je dus tegemoet door in ieder geval de (onnodig gemaakte) verzendkosten aan jou te vergoeden.

Zo'n belofte is niet afdwingbaar ofzo, als je dat bedoelt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Mei, ik heb zelf een 3870 steken i.c.m. vista x64 en ik heb er geen problemen mee.
Ik gebruik gewoon de drivers van de website van AMD.

En ik begrijp waarom Azerty je geen RMA geeft, normaal werkt die hardware gewoon.

Heb je vista zelf al eens naar drivers laten zoeken voor de netwerkkaart i.p.v. de meegeleverde cd te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:29:
AFAIK moet het met XP beter werken.
Mei schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:38:
want bijvoorbeeld de videokaarten schijnen wel met XP te werken.
As Far As I Know, schijnen... Je weet dus niet eens zeker of het geheel goed op XP werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, het komt ook een beetje over alsof je het beste van twee werelden wil; wel je eigen componenten uitzoeken om een high end systeem te krijgen voor een redelijke prijs, maar er niet de moeite insteken of de expertise opdoen om iets dergelijks tot een goed einde te brengen.

Als je componenten gaat bestellen, doe je vooraf *zelf* onderzoek of deze op elkaar en op de software die je wil gaan gebruiken aansluit. Je hoort ook wel eens mensen stellen: "Waarom geeft de winkel niet aan dat het niet werkt als ik een heel systeem bestel". Simpel, je bestelt geen heel systeem, je bestelt onderdelen. Een winkel kan ook niet alle combinaties gaan bijhouden icm driver- en firmware updates. Je kan die verantwoordelijkheid (deels) afkopen door het systeem te laten bouwen en installeren door je leverancier.

Vista is net als de andere zaken een component wat je zelf uitgezocht hebt, en waarvoor je zelf een oplossing zal moeten vinden als je het niet lekker aan de praat krijgt. Ervanuitgaan dat bij ieder component de drivers / handleiding zit die aansluit op *jouw* configuratie is iets te makkelijk.

De andere keuze is een kant een klaar systeem kopen; wat duurder tegen minder performance en vrijheid, maar als dan je systeem niet werkt en de recovery niet werkt dan komen ze hem netjes halen en weer brengen. Dit is de reden dat ik m'n eigen auto niet bouw; ik heb er geen verstand van, en weinig kans dat ik mijn ferrari motor niet kan terugsturen als hij niet in m'n mini chassis blijkt te passen.

Dus nee... Als je het hebt kunnen terugsturen heb je mazzel gehad, maar recht had je er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mace schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:23:
Volgens mij is één van de uitzonderingen op de wet koop op afstand dat aangebroken software niet geretourneerd kan worden.
Software (en verbruiksartikelen zoals inkt, toners en lege cd / dvd 's) worden nooit terug genomen. Tenzij er bij levering een defect is (bv de chip van een cartridge kapot, of krassen op de cd e.d.). Dat spreekt uiteraard voor zich.

March of the Eagles

Pagina: 1