Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Vodafone] Hoge rekening, door data ondanks blox

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 10:51
Geachte medetweakers,

Ik heb gisteren mijn telefoonrekening gehad van vodafone. Die is normaal rond de 60-70. Deze maand was het 731,89! Waarvan 556,26 euro (ex btw) aan data. Dat terwijl ik Zorgeloos Mobiel Internet blox heb.

Nu heb ik gebeld met de zogenaamde klantenservice. Daar kreeg ik na een aantal minuten een meneer aan de lijn die mij vertelde dat er twee toegangspunten zijn. office.vodafone.nl en live.vodafone.nl. Mijn blox gelden alleen voor live.vodafone.nl terwijl mijn browser dus blijkbaar gebruik heeft gemaakt van office.vodafone.nl. Verder kreeg ik het advies om via Special Services een klacht in te dienen maar dat dat waarschijnlijk niet veel uit zou maken omdat de kosten 'terecht' waren.

Het zure is dat niemand van vodafone mij ooit op de hoogte heeft gesteld van verschillende toegangspunten en het verschil daartussen (valt het onder blox, ja of nee). Ik vind dus dat ik een onterechte rekening heb gekregen, maar sta ik in mijn recht?

Ik vind dit nogal vreemde praktijken. Dus mijn vraag is of iemand mij kan adviseren over hoe en wat nu verder te doen.

Hieronder nog een paar quotes uit mijn rekening:

Om even de prijs per mb te illustreren:
DatumTijdstipOmschrijvingVolume/DuurBedrag(€)
06.09.200819:20:00office.vodafone.nl2.402,00 KB29.66
09.09.200817.58.11office.vodafone.nl6.835,00 KB84.198
10.09.200820:16:00office.vodafone.nl12.005,00 KB147.838

Omgerekend: Je betaald dus ruim 10 euro per MB. Verder vind ik het vreemd dat op de vodafone site staat aangegeven 0,75ct per 15 minuten, en dat mijn rekening in KB is. Dan moet je toch ook in minuten afrekenen? Want de 556.26 euro hierboven zou 220 uur internetten betekenen. Dan heb ik van een hele maand bijna 25% van de tijd op internet gezeten.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
Heb je toevallig iets draaien dat je mail checked oid?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35

BCC

Met dit soort zaken vind telcos echt oplichters. Hoeveel moeite is het om wanneer je meer dan 2x je normale maand bedrag hebt verbeld je even een smsje te sturen?!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik kan volgens mij helemaal niet van office.vodafone.nl gebruik maken op m'n normale abo-SIM? Wel op de SIM die bij m'n datakaartje zit..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 10:51
Dan nog vind ik een prijs van €10 per mb nogal veel. Nu een brief geschreven en mijn bank het geld laten storneren.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik snap prima je frustratie maar wij kunnen je hier echt niet mee helpen. Dit kan alleen Vodafone en je zult het dus echt met hun moeten opnemen. De discussie in deze is dan ook ver te zoeken aangezien jij van mening bent dat het niet klopt en andere zullen je vast gelijk geven.

Dus ik gooi deze dicht en ik stel voor dat je dit gewoon met Vodafone opneemt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.