Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 15:14
Afbeeldingslocatie: http://i269.photobucket.com/albums/jj61/Risce/BF2142graphicglitch.jpg

Het probleem is dat als ik op 1280x1024 speel ik dit krijg. Als ik op 1024x768 speel werkt het wel, maar het is allemaal erg traag en een soortgelijke blokkerige glitch (fullscreen) flitst er over mijn scherm als ik dood ga of hard geraakt wordt.

Voordat ik het spel opnieuw installeerde was dit probleem niet. Ik heb het spel gepatched naar 1.50 en ik heb mijn nVidia drivers ook up to date. Ik heb zelfs het idee, aangezien die nVidia drivers nieuwer zijn dan de patch, dat het daar juist aan ligt. Ik heb al geprobeerd de cache te legen, ik heb helemaal opnieuw geinstalleerd, maar het lijkt wel of mijn videokaart niet lekker werkt met Battlefield 2142. Met andere spellen doet die het prima (Supreme Commander: Forged Alliance & UT3).

Wat nu?

Specs:
Windows XP SP2
Amd Athlon Dual 5600+
GeForce 8800 GTX 712MB (178.13)

[ Voor 4% gewijzigd door Risce op 15-10-2008 23:54 ]

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

het testen van je systeem... waarschijnlijk een temperatuur probleem of je videokaart is defect.

dus een tafelventilator voor je pc, 3dmark draaien, drivers er opnieuw opzetten (neem dan de nieuwste) etc. etc. (memtestje draaien, temps van de rest van je systeem checken, videokaart met rivatuner, de rest met speedfan of een ander progje, eventueel BF2142 er opnieuw opzetten.)

[ Voor 28% gewijzigd door M2M op 15-10-2008 23:58 ]

-_-

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11 21:59
ik heb een vergelijkbaar probleem,

alleen dan niet met hoge resoluties, maar met oude games

na een bios update doen mijn oude spellen het niet meer zonder af en toe framedrops, die heel lang aanblijven.
bijvoorbeeld motogp en warcraft 3
crysis en cod4 bijvoorbeeld gaan nog steeds als de brandweer.

ook de videokaartupdates en downgrades hebben geen zin

• M2M

M2M

medicijnman

emilionl schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:44:
ik heb een vergelijkbaar probleem,

alleen dan niet met hoge resoluties, maar met oude games

na een bios update doen mijn oude spellen het niet meer zonder af en toe framedrops, die heel lang aanblijven.
bijvoorbeeld motogp en warcraft 3
crysis en cod4 bijvoorbeeld gaan nog steeds als de brandweer.

ook de videokaartupdates en downgrades hebben geen zin
probeer de compatability modus eens. Te oude games doen in microsofts nieuwste OS wel vaker raar... zelfs tiberian sun crashed als een gek hiero. Onder windows xp loopt het vooralsnog als een zonnetje.

-_-

• Risce
M2M schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:57:
het testen van je systeem... waarschijnlijk een temperatuur probleem of je videokaart is defect.
Is het niet raar dan dat UT3 het prima doet?

• Risce
Afbeeldingslocatie: http://i269.photobucket.com/albums/jj61/Risce/BF2142graphicglitch2.jpg
Dit is hoe het er nu uit ziet. Ik ben zojuist doodgegaan en dan verandert mijn schermpje hierin. Ook als ik de Cloaking-Device van de Recon gebruik.

3dMark test results
Let vooral op wat er staat bij Processor. Ik heb namelijk een moederbord die mijn dual core niet ondersteund en heb nog niet mijn bios geflashed (er is namelijk een officiële update, maar er is wel iemand die iets gemaakt heeft daarvoor). Bij de CPU tests kom ik erg laag uit.

Bovendien heb ik vandaag (voor de test) nog even nVidia geupdate (15-10-2008 drivers).

Is er iemand die mij nu op de goede weg kan helpen?

[ Voor 17% gewijzigd door Risce op 16-10-2008 15:42 ]

• Risce
Schop!

• M2M

M2M

medicijnman

Risce schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 02:27:
[...]

Is het niet raar dan dat UT3 het prima doet?
heb je al een tafelventilator geprobeerd? of misschien een tweede videokaart die je van een lieve medetweakert uit de buurt even kunt lenen? Het ziet er uit als corruptie wat veroorzaakt kan worden door bijvoorbeeld brak geheugen op je videokaart. Softwareproblemen kun je uitsluiten door de nieuwe drivers (al gedaan), je game er opnieuw opzetten (ook al gedaan) en een memtestje draaien.

-_-

• Risce
M2M schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

heb je al een tafelventilator geprobeerd? of misschien een tweede videokaart die je van een lieve medetweakert uit de buurt even kunt lenen? Het ziet er uit als corruptie wat veroorzaakt kan worden door bijvoorbeeld brak geheugen op je videokaart. Softwareproblemen kun je uitsluiten door de nieuwe drivers (al gedaan), je game er opnieuw opzetten (ook al gedaan) en een memtestje draaien.
Maar waarom doen andere spellen het dan wel probleemloos, en is het na de her-installatie PRECIES dezelfde glitch? Anyways, welke memtest raad je aan?

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11 21:59
Risce schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:20:
[...]

Maar waarom doen andere spellen het dan wel probleemloos, en is het na de her-installatie PRECIES dezelfde glitch? Anyways, welke memtest raad je aan?
bij mij is 1 probleem iig weg.
warcraft 3 draait weer zonder lag.
hoe?
ik heb virtueel geheugen uitgezet.
en draait weer.
de voorfilmpjes van spellen crysis en sims 2 haperen wel en lopen vast, crysis zelf niet.
raar he

• Risce
De oplossing:

Je gebruikt je nVidia menu om je anti-aliasing daar aan te zetten, zorg ook dat je 'override all other applications' aanzet. Je kunt dit menu vinden in je config scherm.

Dan moet je in BF2142 je anti-aliasing uitzetten. Werkt als een zonnetje.

Pagina: 1