*plop* uit mijn speaker door CV

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Altijd als de Centrale Verwarming in huis aanspringt of afslaat hoor ik een harde *plop* uit mijn speakers.

Ik heb al eens geprobeerd er een stekker tussen te stoppen die piekspanning filtert, bij zowel mijn versterker als bij de CV. Helaas heeft dit niets geholpen. De stopcontacten zijn allemaal geaard, maar ik vraag me af of dat wat uitmaakt.

Omdat de plop erg irritant is maar mogelijk ook slecht voor versterker/speakers en ik geen idee heb hoe ik dit op moet lossen hoop ik eigenlijk op wat ideeën hier!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:57
Staat de versterker dicht bij de CV?
Wat ik me zo kan bedenken is dat de ontsteker dit veroorzaakt, gezien de hoogspanning vonk die nodig is om het gasblok aan te steken

Is je versterker goed afgeschermd (buitenkant geheel van staal die aan aarde ligt?)

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De CV ketel (hetelucht verwarming) staat op zolder en mijn versterker 1 verdieping lager. Er zit in de stop contacten in huis niet een aarde pen zoals je die in verlengblokjes hebt (die aan de boven en onderkant van de stekker zitten). Ergens anders aan aarden kan ik ook niet omdat er geen radiotoren in huis staan.

Het lijkt me dat de stopcontacten wel op een of andere manier geaard zijn, maar iig niet op de normale manier...

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

zet tussen de stroomtoevoer naar de ketel een serieel stroom filter en je bent er van af.

goedkope schafer (duits merk) of iets dergelijks doet het prima. zo heb ik het hier ook opgelost. heb er trouwens nog wel eentje liggen als je niets kan vinden.