Toon posts:

Squeezebox

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb een bijna nieuwe Logitech Squeezebox 2e-hands gekocht, die ik zaterdag ga ophalen.
Aangezien er nog geen muziek op mijn PC staat, zou ik hem in afwachting alleen gebruiken om internetradio te beluisteren op mijn muziekinstallatie, wat ook zonder tussenkomst van de PC kan.
Is dat mogelijk met een simpele ethernetkabel via een switch (waar ook mijn PC op aangesloten is) op het internet te gaan, of moet ik alsnog via de PC configureren?
Beetje domme vraag vermoed ik, maar ik heb nu eenmaal geen ervaring met dit soort spelers.
Ik had dezelfde vraag gesteld aan de verkoper, maar die kon me geen uitsluitsel geven, omdat hij de toepassing 'internetradio' nooit gebruikte.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, alleen al aan de hand van een screenshotje op Google, zie ik een Ethernet-port op dat ding zitten dus ik mag aannemen dat het zou moeten kunnen. Hoogstens zou je via USB (net als bij de Harmony 1000) even een setting moeten aanmaken maar daarna kan het apparaatje het helemaal zelf.

Had je de handleiding al gedownload bij Logitech en die even doorgelezen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als hij gewoon een IP kan krijgen (dit doe je in eerste instantie via de Squeezebox zelf), kun je internetradio luisteren. Dit kan ook draadloos overigens. Maar pas als je er een server (kan werkstation zijn) naast zet, merk je pas de mogelijkheden van het apparaat.

Je kunt natuurlijk ook even een manual downloaden. ;)

@MAX3400, hij heeft geen USB. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 15-10-2008 19:48 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hou mij er even buiten... ;) Lijkt me toch niet meer dan normaal om even een handleiding te lezen of even een stukje op de site van de fabrikant te lezen... En inderdaad; dingetje heeft geen USB...

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 15-10-2008 19:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding zal normaliter meegeleverd worden, komende zaterdag (het toestel is pas enkele weken oud, het zou me dus verwonderen indien niet), maar ik ga in afwachting toch even googlen, maar als iemand het me zo kan bevestigen, natuurlijk welkom...

• Roamor
  • Niet online
Ik heb het net even voor je geprobeerd. Als ik de server niet aan heb, kom ik ook niet bij de internetstreams. Helaasch dus. Maar je kunt de Slimserver gewoon installeren op een PC zonder muziek natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:47:
Als hij gewoon een IP kan krijgen (dit doe je in eerste instantie via de Squeezebox zelf), kun je internetradio luisteren. Dit kan ook draadloos overigens. Maar pas als je er een server (kan werkstation zijn) naast zet, merk je pas de mogelijkheden van het apparaat.

Je kunt natuurlijk ook even een manual downloaden. ;)

@MAX3400, hij heeft geen USB. :)
Voor ik het vergeet, ik heb hier een ongebruikte Philips NAS (500gb) in de doos staan (door omstandigheden ook nog niet in gebruik kunnen nemen), ik vermoed dus dat deze ook zijn diensten zal kunnen bewijzen icm de squeezebox, of heb ik het verkeerd?

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:56:
[...]

Voor ik het vergeet, ik heb hier een ongebruikte Philips NAS (500gb) in de doos staan (door omstandigheden ook nog niet in gebruik kunnen nemen), ik vermoed dus dat deze ook zijn diensten zal kunnen bewijzen icm de squeezebox, of heb ik het verkeerd?
Weet ik niet, niet elk NAS kan Slimserver draaien (ligt oa aan het geheugen en de processor), maar dit staat wel op de Logitech site. Op je pc draait het in ieder geval.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:51:
maar ik ga in afwachting toch even googlen
Dat moet je dus doen voordat je een topic opent. Wat meer inzet is dus wel gewenst. Even simpel de handleiding downloaden en rustig doorlezen lijkt me geen enkel probleem.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.