Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Verwijderd
Zulke producten zijn al heel lang op de markt, echt niet nieuwswaardig.
Lijkt mij de taak voor de eindredacteur om te bepalen wat hiermee moet gebeuren.
Edit: offtopic gedeelte eruit.
[ Voor 37% gewijzigd door lembregtse op 15-10-2008 17:47 ]
Ik snap hier ook je gedachtengang wel maar "bepaalde groepen mensen" moet je blijven herhalen dat er produkt X of technologie Y bestaat. Dan kan je net zo goed een repeating CMS inzetten voor bepaalde berichten, toch?lembregtse schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:45:
[...]...Echter zal het voor sommige mensen, zoals je ook kan afleiden uit sommige reacties, iets nieuws zijn en wel nieuwswaarde hebben.
Ik ging er voor mij meer over dat ik nog geen artikel over zo een product ben tegengekomen op TweakersMAX3400 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:47:
[...]
Ik snap hier ook je gedachtengang wel maar "bepaalde groepen mensen" moet je blijven herhalen dat er produkt X of technologie Y bestaat. Dan kan je net zo goed een repeating CMS inzetten voor bepaalde berichten, toch?
Dusjah, dit is niet voor herhaling vatbaar.
nieuws: Trust maakt ook muizen
Dit soort ongein mag IMO naar computeridee, niet een site als tweakers.
Edit: Overigens worden nu alle negatieve comments op dit newsitem weggemod.
[ Voor 21% gewijzigd door mace op 15-10-2008 17:55 ]
Verwijderd
Tja dat is een makkelijke manier om je afwijking te verkleinen aangezien dergelijke berichten door de meeste mensen als 'onnodig' worden gezienmace schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:50:
Je haalt die dingen voor 5 euro bij bouwmarkten/lidl/aldi/action.. Master-Slave stekkerdozen...
Een jaar of 10 terug zelf zo'n soort systeem gemaakt, van een 12volt's relais die 220 kon schakelen. Afgetakt van een molex, en dat werkte ook grandioos.
Met AT voedingen had je nog een doorlus euoaansluiting voor een monitor, waar ik gewoon een stekkerdoos aan had hangen.. PC, alle randapparatuur ook uit.
Gaan we morgen lezen dat Sweex wireless producten gaat verkopen?
[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 15-10-2008 18:20 . Reden: Damn typo's... ]
Ey!! Macarena \o/
Logisch, comments moeten gaan over de inhoud van het artikel, niet over het artikel zelf. Voor dat laatste bestaat dit forum. Dergelijke comments zijn daar gewoon offtopic, en dus -1.mace schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:50:
Je comment-tags in je ondertitel zijn trouwens verkeerd-om
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 15-10-2008 18:21 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik had nog niet gehoord van soortgelijke producten, en vind het wel handig, en de comments dat-ie in de Aldi voor weinig ligt ook erg nuttig (niet sarcastisch bedoeld). Voor het bedrijf is het natuurlijk wél nieuws geweest dat dit ding uitkomt, er zal vast een persbericht oid de deur uitgegaan zijn. Er is weldegelijk enige nieuwswaarde zou ik zeggen.
Apple heeft gisteren nieuwe laptops aangekondigd. Die dingen bestaan ook al jaren (laptops), maar dat is zonder twijfel nieuws. Okee, daar zitten nog-niet-eerder-geziene dingen in en de nieuwswaarde daarvan is zeker aanzienlijk veel hoger, maar is dat dan niet ook verkapte reclame?
PS .oisyn: Mag ik aub je icon jatten? G-e-n-i-a-a-l!!
[ Voor 4% gewijzigd door DRvDijk op 15-10-2008 18:03 ]
.oisyn schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:00:
Je comment-open-tag in je ondertitel is trouwens verkeerd-om
pseudo-code, vind ik esthetisch iets verantwoorder.
Maar ik ga hem toch weer eens veranderen, ben hem zat.
[ Voor 13% gewijzigd door mace op 15-10-2008 18:07 ]
Tja, dan is bijna elk bericht verkapte reclame want er wordt altijd wel een merknaam genoemd.DRvDijk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:00:... maar is dat dan niet ook verkapte reclame?
Het probleem is een beetje, wat je zelf ook aangeeft; hoeveel nieuws bevat een bericht eigenlijk en in hoeverre spreek je de community ermee aan. Een Apple-laptop (ondanks dat ik er persoonlijk nooit eentje zal kopen) is ook voor mij nieuws om te kijken welke ontwikkelingen qua produktie en technologie in een mobiele machine worden gepropt.
Maar een "stroomkiller"; als je ooit het idee had gehad om je TV en je randapparatuur tegelijk uit te schakelen, gaat de gemiddelde consument dan niet direct naar de electroboer of bouwmarkt om de hoek om zoiets na te vragen? Het is geen rocket-science en dus kan de nieuwswaarde een stuk lager liggen.
Ehm, is het niet beter om je te verdedigen dan de schuld op je te nemen?Wilbert de Vries schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:58:
De redactie werkt onafhankelijk van de verkoopafdeling en VNU. Van een commerciële deal is dan ook zeker geen sprake. Gezien het aantal reacties had de redactie hier beter haar huiswerk moeten doen, niemand kende het concept echter, waarmee ik het dus zonder verder onderzoek tot 'nieuws' heb gebombardeerd. We zullen beter opletten.
Het lijkt nu alsof er alleen maar opa's en oma's op je redactie werken.
Je reactie past bij je nick. Waarom zou ik me moeten verdedigen? Feit is dat we een nieuwsbericht hebben gepubliceerd over een productsoort die al langer op de markt is zonder die nuance te maken. Dat is niet des Tweakers.net, dus daar steek ik de hand voor in eigen boezem.Soldaatje schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:15:
[...]
Ehm, is het niet beter om je te verdedigen dan de schuld op je te nemen?
[ Voor 0% gewijzigd door Wilbert de Vries op 15-10-2008 19:51 . Reden: typo ]
Het kan gebeuren, het is enkel menselijk. Ik vind dit niet zo een enorme ramp, zolang dit maar niet te vaak optreed. Waarom zouden ze zich verdedigen als ze het probleem erkennen? Van de toen aanwezige redactie was er niemand die hiervan gehoord had, dus vind ik het helemaal niet zo onlogisch dat het er is opgekomen. (Een beetje Google research had dit natuurlijk kunnen voorkomen...) Het is gebeurt, het staat er, en uit je fouten kan je enkel leren.Soldaatje schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:15:
[...]
Ik was toevallig van de week bij de bouwmarkt om de hoek en vroeg naar toslink- of glasvezelkabel. Kwamen ze met cat5 aanzetten. Een vorige keer wisten ze niet wat een centerpons was (!) en ook op een vraag om een slagschroevendraaier heb ik wel eens dusdanig glazige ogen voorgeschoteld gekregen dat ik de betreffende medewerker bijna een roodwitte wandelstok cadeau had gedaan.MAX3400 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:07:
naar de [...] bouwmarkt om de hoek om zoiets na te vragen?
Nee, voor informatie is het leeuwendeel van de geïnteresseerden tegenwoordig op het net aangewezen. En we kunnen rustig zeggen dat er weer heel wat extra mensen van dit concept op de hoogte zijn gebracht, met name binnen de redactie
Het is wellicht geen nieuws in de zin van 'er bestaat buitenaards leven', maar kennis van wat er in de winkels ligt vind ik voor onze nieuwsdienst ook bepaald relevant, zoals hierboven al door de nodige mensen wordt uitgelegd. Vervelend bokje, maar beslist niet alleen maar schadelijk.
Dit is een vergelijkbaar concept, maar een totaal andere - extern aangestuurde - implementatie. Als ik dan ook even een cynische opmerking mag maken: als dit commentaar illustratief voor de interpretatie van de gemiddelde lezer is, dan was dit artikel wel degelijk nodigRaZ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:58:
Een jaar of 10 terug zelf zo'n soort systeem gemaakt, van een 12volt's relais die 220 kon schakelen. Afgetakt van een molex, en dat werkte ook grandioos.
Met AT voedingen had je nog een doorlus euoaansluiting voor een monitor, waar ik gewoon een stekkerdoos aan had hangen.. PC, alle randapparatuur ook uit.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Bedoel je hiermee te zeggen dat het artikel eigenlijk nooit geplaatst had moeten worden? Zoja, waarom is het bericht dan nog niet ingetrokken?Wilbert de Vries schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:58:
De redactie werkt onafhankelijk van de verkoopafdeling en VNU. Van een commerciële deal is dan ook zeker geen sprake. Gezien het aantal reacties had de redactie hier beter haar huiswerk moeten doen, niemand kende het concept echter, waarmee ik het dus zonder verder onderzoek tot 'nieuws' heb gebombardeerd. We zullen beter opletten.
Dan zou je daarvoor een ander labeltje moeten gebruiken dan 'nieuws'...Het is wellicht geen nieuws in de zin van 'er bestaat buitenaards leven', maar kennis van wat er in de winkels ligt vind ik voor onze nieuwsdienst ook bepaald relevant, zoals hierboven al door de nodige mensen wordt uitgelegd. Vervelend bokje, maar beslist niet alleen maar schadelijk.
Hey, het ding *is* nieuw. Zoals Wilbert al aangaf: wat ontbreekt is de nuance dat dergelijke apparaten al lang op de markt zijn, wat dubbel hard aankomt omdat het kennelijk een vrij triviaal apparaat is. Maar wat hierboven ook al aangedragen wordt: we schrijven dagelijks over apparaten die in een ander jasje al door andere fabrikanten gemaakt worden. En dat iets voor jou niet interessant is, ach: beursnieuws wordt ook niet door iedereen gewaardeerd, maar je kan het natuurlijk gewoon overslaan.Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:34:
Dan zou je daarvoor een ander labeltje moeten gebruiken dan 'nieuws'...
Het is het minst belangrijke nieuws van de afgelopen tijd - en niet weinig tijd
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Het had niet geplaatst moeten worden zonder nuance, dat is wat ik zeg/bedoel. Die nuance achteraf aanbrengen is zinloos omdat dit zou resulteren in een ander artikel. Een artikel intrekken acht ik een journalistieke doodzonde en dat doen we dus niet - ook niet als een bericht een hoax blijkt te zijn of we er compleet naast zitten. Enige nette manier is dan gewoon het artikel updaten en een dikke mea culpa onderaan en met de billen bloot. Artikelen offline halen mag misschien gebruikelijk zijn bij andere online media, Tweakers.net doet dat niet.Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:34:
[...]
Bedoel je hiermee te zeggen dat het artikel eigenlijk nooit geplaatst had moeten worden? Zoja, waarom is het bericht dan nog niet ingetrokken?
[...]
Dan zou je daarvoor een ander labeltje moeten gebruiken dan 'nieuws'...
.oisyn schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:00:
[...]
Logisch, comments moeten gaan over de inhoud van het artikel, niet over het artikel zelf. Voor dat laatste bestaat dit forum. Dergelijke comments zijn daar gewoon offtopic, en dus -1.
Je comment-tags in je ondertitel zijn trouwens verkeerd-om
Volgens mij snap je hem niet helemaal, of ik hap, natuurlijk
/* is a comment */
*/ no comment /*
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Integendeel. Ik waardeer het enorm dat de redactie gewoon zo eerlijk is om een foutje toe te geven.Soldaatje schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:15:
[...]
Hulde daarvoor!
Zou pas vervelend worden wanneer men zich tegen beter weten in ging verdedigen. Fouten maken is menselijk. En zeker in dit geval kan ik me goed voorstellen dat men het niet kende, omdat je ze ook nou niet op iedere hoek van de straat ziet liggen. Ik ken zelf ook maar één persoon in mijn kenniskring die zo'n ding daadwerkelijk gebruikt...
Zowiezo... Er staat geen verkeerde informatie in het artikel. Het is alleen wat minder nieuwswaardig dan normaal. En als de Tweakers redactie deze apparaten niet kende, dan geldt dat gegarandeert ook voor een heel groot deel van de Tweakers lezers. Vanuit dat aspect is het artikel dus nog steeds uitermate nuttig voor de doelgroep.
Jaap-Jan schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:58:
[...]
offtopic:
Volgens mij snap je hem niet helemaal, of ik hap, natuurlijk
/* is a comment */
*/ no comment /*
Koekje verdiend.
Ja, ik vond em altijd briljant en baal dat ik hem niet zelf bedacht heb!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron