Toon posts:

Aanmaken gebruikers via website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnen onze organisatie draaien we een windows domein icm TS en Citrix, het aantal medewerkers is ongeveer 200. Nu hebben we aardig wat personeelswijzigingen en het aanmaken en afsluiten van gebruikersaccount kost de it-afdeling aardig wat tijd.
Dit zouden we wat meer willen automatiseren. Hierbij zitten we te denken aan het volgende: We activeren een portal, hierop kan een Afdelingshoofd/HRM die voldoende rechten heeft op in loggen. Hij/zij kan vervolgens via het web gebruikers aanmaken/inactiveren en de rollen per gebruiker wijzigen.

Weet iemand of hiervoor al bestaande oplossingen voor op de markt zijn?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik weet niet precies of je of je ook Unix bakken hebt draaien, dat vertel je niet.

Maar als je alleen Windows Servers kun je kijken naar de volgende Microsoft oplossing:
Microsoft Identity Lifecycle Manager 2007

Dit pakket kan een koppeling maken met de bestaande HR pakket/database, ILM maakt deze user-account dat automatisch zonder dat iemand iets hoeft te doen (ze moeten bekend zijn in de HR database).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat voor portal zat je aan te denken? Want als je Citrix aanbiedt via een portal, kan je natuurlijk ook gewoon een published app maken voor dsa.msc en die aan de betreffende hrm-functionaris aanbieden...

@guidovb999: LifeCycle is alleen leuk als HRM daadwerkelijk gebruikt maakt van verschillende pakketten en systemen waarbij je aan de hand van 1 key-index (bijvoorbeeld usernaam) over alle systemen dezelfde gegevens kan opvragen/invoeren. De vraag van de topicstarter is meer gericht op Delegation & Control van AD-rechten.

[ Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 15-10-2008 17:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Turdie
@guidovb999: LifeCycle is alleen leuk als HRM daadwerkelijk gebruikt maakt van verschillende pakketten en systemen waarbij je aan de hand van 1 key-index (bijvoorbeeld usernaam) over alle systemen dezelfde gegevens kan opvragen/invoeren. De vraag van de topicstarter is meer gericht op Delegation & Control van AD-rechten.
Ja, oke. Maar nu verplaats je het werk van helpdesk naar hrm. Het is denk ik beter dat, dat werk geautomatiseert wordt ;).

[ Voor 58% gewijzigd door Turdie op 15-10-2008 17:40 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MAX3400 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:27:
Wat voor portal zat je aan te denken? Want als je Citrix aanbiedt via een portal, kan je natuurlijk ook gewoon een published app maken voor dsa.msc en die aan de betreffende hrm-functionaris aanbieden...
dat zou ik dan toch niet graag aan een HRMmert willen geven ;)
Met wat handige ADSI scripts en een frontend kun je toch aardig afbakenen wat je invoerder precies wel en niet mag/kan doen.

Ga eens [google=webbased user provisioning AD] bijvoorbeeld?

En hou ook in het achterhoofd wat de daadwerkelijke kosten zijn van een commercieel produkt afgezet tegenover je user aantal en het verloop?

Ik denk zelf dat je goedkoper en beter af bent met een eigenbouw oplossing die precies doet wat je wil in plaats van met een 105mm houwitser op een mug te schieten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:39:We activeren een portal, hierop kan een Afdelingshoofd/HRM die voldoende rechten heeft op in loggen. Hij/zij kan vervolgens via het web gebruikers aanmaken/inactiveren en de rollen per gebruiker wijzigen.
+
guidovb999 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:39:
[...]
Ja, oke. Maar nu verplaats je het werk van helpdesk naar hrm. Het is denk ik beter dat, dat werk geautomatiseert wordt ;).
+
alt-92 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:39:
[...]

dat zou ik dan toch niet graag aan een HRMmert willen geven ;)
Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens maar dat is de vraag van de topicstarter dus niet. Ze willen dat HRM bepaalde taken uitvoert en dat is dus de eerste manier van werken; wat heeft de topicstarter/organisatie al bedacht/uitgezocht om "een portal" aan te bieden met de functionaliteit die bedacht is?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 15-10-2008 17:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Turdie
MAX3400 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:41:

Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens maar dat is de vraag van de topicstarter dus niet. Ze willen dat HRM bepaalde taken uitvoert en dat is dus de eerste manier van werken; wat heeft de topicstarter/organisatie al bedacht/uitgezocht om "een portal" aan te bieden met de functionaliteit die bedacht is?
Hij schrijft het volgende:Dit zouden we wat meer willen automatiseren., daarna noemt ie een bepaald voorbeeld. Nou daar geven we hem advies over, welke andere mogelijkheden er ook zijn.

Dit is trouwens wat de TS zoekt volgens mij:
ActiveRoles Server:ActiveRoles Server offers role-based management of AD, letting admins delegate tasks while maintaining security and control. Especially useful for overworked IT pros is its Web interface and automated user provisioning process

Dit pakket heeft WindowsITPro 2008 Silver Award gewonnen

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 15-10-2008 18:17 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

Je zou eventueel zelfs met VBS een HTA kunnen schrijven waarmee je gebruikers kunt laten aanmaken, legio voorbeelden te vinden op het internet.

1e hit op google als voorbeeld

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Pagina: 1