Toon posts:

Vista 64bit download problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Bij mij thuis staan 4 pc's (2 laptops, 2 desktops). Alle 4 aangesloten op dezelfde linksys router. Ik heb een chello lite connectie (3mbit verbinding). De 2 laptops zijn draadloos verbonden, en de 2 desktops met een draad. (ook heb ik een PS3 aangesloten, maar die is niet van toepassing omdat ik zijn draadje eruit gehaald heb om het probleem dat het daar aan ligt uit te sluiten).

Ik ben sinds gisteren begonnen met het downloaden via nieuwsgroepen. Ik gebruik het programma Alt.Binz. Ik download een NZB file vanaf nzb-portal.nl, die ik in alt.binz open. Dus het downloaden begint, hij schiet naar 200 tot 300 kb per seconde, en dropt dan naar 100, 50, dan 0. Daar blijft hij even staan en gaat vervolgens weer naar 50, 100, 170, 200, soms 300 400 of zelfs 500 of 600, maar downloaden doet hij nooit lang, hij schiet altijd weer terug naar 0. Ik heb verschillende dingen geprobeerd;

- port 119 open zetten in mijn router
- Qos aanzetten en port 119 prio op highest gezet
- Windows firewall en mijn Avast antivirus uit gezet
- Qos in windows uit gezet.

Bij een aantal van deze handelingen schoot de snelheid ineens omhoog tot soms wel 600, 700 of ik dacht zelfs 800 Kb per seconde. Maar daarna weer naar 0, en dan weer 50, 100, 170, 250, 300, 400 en 500 max. en dan weer 0.

Misschien niet oninteresant om te melden, maar mijn update proces bij World of warcraft ging ook altijd zeer langzaam. Ook bij minor updates van maar 26 MB. Ook een soort jump effect leek wel.

dit is mijn systeem:

Windows vista ultimate 64 bit
4 gig GEIL
Intel E7200 @ stock speeds
Asus 8600GT @ stock speeds
250 gig 7200 rpm WD
650 watt antec earthwatts

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
QOS moet ook uit :Y) ook in de router.
Dat gaat het zeg maar eerlijk verdelen.
Heb je het met alles of alleen met 1 server?

[ Voor 54% gewijzigd door LuckY op 15-10-2008 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, toen ik mijn QOS in de router aanzette stond QOS in windows ook aan, en toen ik die in windows uitzette stond die in de router dus nog aan. Ik heb het nooit geprobeerd zonder QOS zeg maar. Dit moet ik indd nog proberen dan.

En ik ben nieuw met het hele nieuwsgroepen gedoe, ik gebruik de account van een collega. We gebruiken de Ewaka server. Kan het ook aan de NZB file liggen? Moet qos bij alle computers/laptops in huis uitstaan? gisteravond stonden alle computers/laptops uit (behalve de mijne) en toen ging het nog steeds traag.

Maar ik zal in elk geval alle QOS functies (binnen de router en windows) uit te zetten, kijken of het effect heeft. Dank je voor je post! en ga vooral door met het geven van suggesties _/-\o_ :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het trouwens ook komen door vista dat ie om de zoveel seconden gaat controleren voor nieuwe netwerken?

Blijf aub komen met eventuele dingen die het kunnen zijn!

dank bij voorbaat,

Joop _/-\o_

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het ligt dan meestal aan de server en niet de file ... Behalve als het nzb bestand ouder is dan xxx aantal dagen bij eweka dacht ik 120 dagen.

En wat bedoel je hier mee ? :
Kan het trouwens ook komen door vista dat ie om de zoveel seconden gaat controleren voor nieuwe netwerken?

Gebruik je draadloos of bekabeld?

Lees net de TS bekabeld dus

[ Voor 10% gewijzigd door LuckY op 15-10-2008 17:53 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je het probleem ook bij dedicated servers? Bij wijze van spreken; haal eens via HTTP een ISO op bij Microsoft ofzo? Ik vraag me ook af of de overige machines in het netwerk misschien geen roet in het eten gooien door bepaalde activiteit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even via www.gamersnet.nl een Demo van Fifa 2009 aangezet, die ging met een steady KB/s van 900/950. Aan mijn verbinding ligt het niet.

- ik heb net even de QOS in mijn router uitgezet, maar geen effect.

in alt.binz download ik dus nog steeds heel traag, en het grootste gedeelte van de tijd zelfs helemaal niet gewoon. Iets blokkeert het, eventueel vista, mijn provider (upc, chello, whatever het nu ook is) of iets anders??

Dus zo ga ik even op een XP computer proberen het voor elkaar te krijgen.

Het zou eventueel ook nog kunnen liggen aan mijn download client (alt.binz dus)? misschien een andere proberen, suggestions?

met dank,
Joop >:)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn stappenplannetje aangezien http net vlekkeloos met 900KB ging:

- Sluit eerst uit of het Vista of XP is wat trager werkt.
- Sluit dan bepaalde software uit; voor nieuwsgroepen zijn er voldoende trial-versies te downloaden.
- Lees de UPC-topics eens door.
- Probeer andere news-servers (geen idee welke; gebruik GoT-search even hiervoor).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Probeer eens via poort 563 (SSL), wat voor snelheden haal je dan via newsgroups?

• ijshoorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 19:59
Probeer eens binnen alt.binz te klikken met rechtmuisknop op 1 van de servers. Selecteer vervolgens nieuwe verbinding toevoegen. Hier staat als het goed is je huidige server. Je kunt volgens mij max. 8 verbindingen tot stand brengen met allen dezelfde verbinding. (Je splitst dus als ware je server op in meerdere accounts met elk dezelfde maximale snelheid).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste TopicStarter, zou je in het vervolg edit knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gifimg]willen gebruiken als je iets wilt toevoegen aan het topic en je bent zelf de laatste poster.
Verder is het groeten onder een post niet nodig. Zie ook de Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 16-10-2008 07:42 ]

Pagina: 1