Toon posts:

hulp bij amd 9950

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb sinds kort voor me eigen weer een pc'tje in elkaar gegooid met het volgende er in:

GigaByte MA790X-DS4
Amd 9950 Black boxed
GeiL 4 GB DDR2-800 Kit
2x Sapphire 3870
Zalman ZM500-HP 500 watt (SLI Ready)
Samsung Spinpoint 1 tb
Zalman CNPS9700 NT (cpu koeler)

Maar het volgende is mijn probleem:
Ik heb al een aantal cpu's van intel overclocked maar met de cpu die ik nu heb lukt het niet zelf als ik het via amd overdrive doet. (standaard progamma van amd) ik heb van alles geprobeerd zelfs via de bios maar ik krijg hem maar niet hoger dan 3.0 mhz. Nou heb ik ook op tweakers zitten lezen dat het legt aan de voltage van de cpu. zelfs na wat aanpassingen van de voltage mocht het nog niet baten.

Wie nog wat ideeen heb ik hoor ze graag want ik wordt er een beetje hopeloos van.

Alvast Thanks!!!!!!!!!!!!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36
Plaats eens een paar cpu-z screens. Ben benieuwd naar de HT-link snelheid en de NB freq. Waarschijnlijk staan deze te hoog.

Ook zou ik niet te veel voltage verhogen op dat moederbord. Ik heb die namelijk ook al gehad met een phenom 9750 maar dat bord is gewoon gestorven door een hele kleine voltage bump.

Verwijderd

Zonder ACC ga je die niet hoger krijgen dan 3.0Ghz.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/76c24224485155bca3e3ea6221681396.png

zoals gevraagd heb ik hier een foto er bij gedaan hij staat nu op de standaart instellingen

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36
Ik bedoelde eigenlijk screens van de overgeclockte settings, van het tab cpu en memory.

Verwijderd

en overclocken via een tool is imo ook geen overclocken. 9vd10 x werkt het volgensmij niet eens..

als een geprobeert om je multiplier en htt multieplier naar beneden en dan je FSB omhoog?

tevens kan je gewoon een brakke cpu hebben die totaal niet klokt.
of een bord wat gewoon niet klokken wil. heb je al een sje bios geupgrade
memory timings losser zetten?

Verwijderd

Het wil ook wel eens helpen om je geheugen op het maximale voltage te zetten voor de bijbehorende snelheid. Dit heeft mij erg geholpen op m'n MA790GP-DS4H bordje, zelfde proc btw. op 3.4 gHz onder vista x64.

Kijk anders ook even op extremesystems, daar draait een handige topic over 9950 overclocking:
http://www.xtremesystems.org/Forums/showthread.php?t=203972

[edit] M.i. laat je voeding ook weinig over voor een stevige OC met die setup...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 12:34 ]

Pagina: 1