Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Primair geregelde voeding instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie schema:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1005698.html

Het gaat om een primair geregelde voeding van een stroboscoop met een vaste uitgangsspanning van 500V.
De spanning wordt geregeld door een µC maar is niet in te stellen (regulation / HV_level).
Hoe kan ik eenvoudig de uitgangsspanning naar beneden regelen tot ca. 300V om zo de flits te kunnen regelen?
Zou draaien aan potmeter R30 volstaan?

Het is een nieuwe apparaat dus zo maar wat hier en daar aan draaien doe ik liever niet.
Vandaar dat ik liever eerst wat adviezen in win (en dan bedoel ik niet blijf er dan vanaf ;) ).

Ik ben een beetje bang voor Q2 over de uitgang die voor overspanningsbeveiliging dient neem ik aan.
Deze wil ik niet activeren, wie weet wat ik er dan, behalve een zekering, uitblaas.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 14:13 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is gewoon een switcher, De primaire spoel hangt wel aan het net, maar wordt met Q3 hoog frequent (volgens de datasheet tussen 10 en 1000kHz) gepulst. Om de juiste uitgang spanning te krijgen en om de uitgangsspanning stabiel te krijgen bij veranderlijke uitgang stroom heeft het IC (UC3852N) een input voor een terugkoppel lus van de uitgang.

De terugkoppeling lijkt inderdaad via U2:B (LM393N) te lopen en dus zou het betekenen dat inderdaad R30 dient om de terugkoppeling te regelen en dus de uitgang spanning kan doen variëren.

Verder lijken die aansluitingen 'regulation / HV_level / HV_ENA' outputs aangezien de pijl naar buiten staat.

T2 lijkt me trouwens een spoel/transfo die dient voor een overstroom beveiliging.